fbpx

איגרת ראש המועצה לסיום השבוע ה-26 למלחמה

האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

תושבות, תושבים, חברות וחברים,

אנחנו מסיימים עוד שבוע של מלחמה, ולצד החששות המובנים, אחד הדברים הקשים ביותר לכולנו הוא חוסר הוודאות. אז נכון, הרבה דברים שמתרחשים סביבנו אינם בשליטתנו, אבל אנחנו חותרים כל הזמן ליצור איים של וודאות בתוך אי הוודאות.

כחלק מזה, הבאנו את תקציב המועצה לשנת 2024 לאישור מליאת המועצה. התקציב הנוכחי, 280 מיליון ש"ח, הוא הגדול ביותר אי פעם, וכמו שאפשר לנחש – הוא משקף את הצורך להתמודד עם אתגרי המלחמה ולהיערך למציאות שאחריה. בהתאם, אפשר למצוא בו סכומי כסף משמעותיים לסיוע להנהלות הקיבוצים, כמו גם תוספות לתקציבי החינוך והרווחה. נציגי הקיבוצים במליאה אישרו את התקציב פה אחד ואני מודה להם מקרב לב על השותפות, האמון והרוח הגבית.

במקביל אנחנו ממשיכים לסמן את פתיחת מערכות החינוך האזוריות ב-1/9 כיעד מרכזי. אני חוזר על המסר הזה בכל פגישה, שיחה או ראיון, ושמח שהוא מחלחל גם לדרגים מדיניים וביטחוניים. לצד פעולות שנעשות כדי לקדם את החזרה הביתה בקיץ ופתיחת מערכות החינוך שלנו בספטמבר הקרוב, אנחנו נערכים גם לאפשרות שהמצב הבטחוני לא יאפשר זאת – שאירוע בטחוני גדול או הימשכות המצב הנוכחי יעכבו את החזרה הביתה, או יאפשרו חזרה חלקית בשלב הראשון. חשוב לי לציין כי בניגוד לשמועות – אין כל מידע קונקרטי על אפשרות כזאת, אבל האחריות מחייבת אותנו להביא אותה בחשבון.

עבודות בינוי בביה"ס מבוא הגליל. צילום: מ.א. הגליל העליון
צילום: מ.א. הגליל העליון

לסיום, אני רוצה לעדכן אתכם.ן על התקדמות תהליך "גליל ולתמיד" לתכנון אסטרטגי של הגליל שאחרי. במסגרת התכנית מתקיימים כל הזמן ראיונות עומק עם בעלי תפקידים בקיבוצים, ואתמול נערך מפגש שני של צוותים מקצועיים מהקיבוצים והמועצה. בקרוב צפויה פגישה עם נציגי ועדי ההנהלות בקיבוצים, ובמקביל גם אתם.ן, התושבות והתושבים, מוזמנים לשתף במחשבות, רעיונות והצעות. כ-60 כבר עשו זאת ואתם.ן יותר ממוזמנים להצטרף אליהם ולהשפיע – פה בקישור:  https://tinyurl.com/yvxze8yy

'גליל ולתמיד'. צילום מסך
צילום: מ.א. הגליל העליון

הגליל העליון הוא של כולנו, וכבר ברור שמלאכת השיקום שלו מוטלת בעיקר עלינו. אנחנו נגדיר את העתיד שלו ושלנו, ואין לי ספק, שיחד שנוכל לעשות את זה יותר טוב מכל אחד אחר.

שיהיה לכולנו סוף שבוע נעים ושבת שלום,

גיורא.

אולי יעניין אותך גם:

חטיבת_יפתח_-_הגדוד_השלישי_-_1_-_נבי_יושע_-_הקרב_על_המצודה_-_נבי_יושע_אחד_המבצר-137049
יש לנו כ"ח
"אנחנו פה כדי להזכיר ולהזהיר: אנחנו נלחמים...
ezgif-6-8658d5357e
איגרת ראש המועצה לחג הפסח
תושבות, תושבים, חברות וחברים, אוטוטו נתכנס...
1111
חוזרים הביתה?
תסכול? כעס? חרדה? קשה לבחור אלמנט אחד ויחיד...

Education Template