fbpx

תופעות לוואי של סטילה

צילום מסך מתוך הקליפ 'חרבו דרבו', סטילה ונס
הוא בסך הכול רצה להרים את המורל הלאומי אחרי אירועי התופת של השבעה באוקטובר, אז איך הצליח הראפר משדה נחמיה לעצבן כל כך את בלה חדיד ודואה ליפה?
האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

כשהתותחים רועמים המוזות שותקות? לא בטוח, אם לשפוט על סמך מה שקורה בעולם המוזיקה הישראלי מאז השבעה באוקטובר. כן, ברונו מארס אמנם נמלט מכאן שנייה אחרי, מותיר אחריו שובל עצום ורב של נערות שבורות לב, ציוד הגברה מיותם וכשישים אלף רוכשי כרטיסים לפצות, אבל עבור האומנים הפועלים בישראל היו אותם אירועים בגדר יריית הפתיחה למבול יצירתי שלא נפסק מאז; הדואט 'זריחה שחורה' של אביב גפן עם החטופה המשוחררת, מיאה ליימברג, השירים 'אני נושאת תפילה' של אילנית ו'עם ישראל חי' של אייל גולן הם רק חלק זעיר מהם, לצד אינספור שירים חדשים של אודיה, חנן בן ארי, יובל דיין, עומר אדם, שרית חדד, דיוויד ברוזה, אברהם טל ובעצם, מי לא?  

בין שאר היצירות גם שירים שהופקו למען שחרור החטופים, כמו הביצוע המחודש והמרגש לשיר 'הביתה' (עליו כתבנו כאן bit.ly/48AEhFI) או שירה של אסתר שמיר 'חזרה הביתה' (כאן https://bit.ly/3QORMu5); ובל נשכח, גם אינספור גרסאות כיסוי ללהיטים ותיקים, ביניהם 'אין לך מה לדאוג' (https://bit.ly/46oPffV) ו'הימים שעוד נכונו לנו' של חנן יובל (https://bit.ly/41hDgjn).

אבל נראה שאף אחד מאלה לא הצליח למשוך כל כך הרבה אש, בישראל ובעולם, כמו השיר 'חרבו דרבו' של הצמד הצעיר נס וסטילה. אם השמות האלה נשמעים לכם רק כמו פריטים בארומה ובסופרפארם, נחדד – מדובר בצמד שאחראי ללהיט הקיץ הענק 'תיק קטן', שכבר גרף מאז צאתו עשרות מיליוני צפיות ברשת, ושאחריו נולד לנסטילה גם קמפיין משולש ל'בזק בינלאומי' לצד גידי גוב (ראו כאן: נס וסטילה לקמפיין החדש של בזק (youtube.com)).

צילום מסך מתוך הקליפ 'חרבו דרבו', סטילה ונס

הצמד נס וסטילה מורכב מהזמרת נסיה לוי והראפר דור סורוקר (25) משדה נחמיה, שחלקכם כבר מכירים כחבר להקת 'הלם תרבות'. את השיר 'חרבו דרבו' הוציא הצמד ב-14 בנובמבר האחרון, כדי להרים לכל היחידות הצה"ליות, ועל הדרך לפרוק קצת כעסים ולצאת על בלה חדיד ומוחמד דף. גם הוא כבר צבר מיליוני צפיות ואף הספיק לחולל שערוריה זוטא: בערוץ החדשות הקטארי אל-ג'זירה נטען כי הוא קורא לרצח עם, מה שגרר אחריו תרעומת ותגובות קשות. מגזין בילבורד האמריקאי, לעומת זאת, כלל אותו ברשימת השמעה לחג החנוכה(!), והגדיר אותו כגרסת ה"טראפ והדריל" להופעותיו של לאונרד כהן לחיילי צה"ל במהלך מלחמת יום הכיפורים ב-1973. הוא כבר זכה גם, כמובן, לחיקוי ב'ארץ נהדרת'.

סטילה. צילום: ויקיפדיה

אז מדובר בשיר הלל ללוחמים הנלחמים כעת את קרב הישרדותה של מדינת ישראל, אבל 'האמיני, יום יבוא!' הוא לא. "כמו כולם המלחמה תפסה אותנו לא מוכנים בעליל", כתב סורוקר בחשבון האינסטגרם שלו מעט אחרי צאתו; "החלטנו בהחלטה חדה להחליף את העצב — בכעס. אחושרמוטה כעס. חזרנו לאולפן וזאת התוצאה […] פתחו להם ת'תחת. חרבו דרבו על הראש שלהם". אחרי הכול, זאת הפואטיקה של דור הטיקטוק, לא של דור הפלמ"ח.

מילים ולחן: דור סורוקר, נסיה לוי, אנדרדוג (אוראל שמאילוב) ורוישה (רוי שני כרמל) הפקה מוזיקלית ועיבוד: דור סורוקר

אולי יעניין אותך גם:

יאיר רוזנבלום. צילום: האוסף המשפחתי
תמיד עולה המנגינה
מתגעגעים ליאיר: מופע הצדעה למלחין והמעבד...
1
במקום חתונה, שתי לוויות
נוי זעפרני ויובל רביע לא זכו להיכנס יחד לחופה...
1
שירת המקהלה
כמו כולם, גם מקהלת הגליל העליון נאלצה לחשב...

Education Template