fbpx

ניצחון של זהב

צילום: פושקו
גליל ריגשה את האוהדים עם ניצחון מתוק במיוחד על ירושלים ● הנשים נתנו פייט אך סיימו בהפסד ● ואחרי שורה של אכזבות, הכדורסלנים של דפנה נותנים בראש ● אורי שמיר במהדורת סיכום השבוע בספורט
האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

כדורסל גברים: העלו את ירושלים על ראש שמחתם

הפועל גליל עליון, בעלת התקציב הנמוך בליגת העל, הצליחה בפעם השלישית בארבעת המשחקים האחרונים לנצח קבוצה המדורגת מעליה בטבלה, עם סגל המונה שלושה זרים לעומת חמישה בקבוצה היריבה. אחרי הניצחון הביתי על הפועל חולון והניצחון הדרמטי בנס ציונה, הגיע ניצחון ביתי מרגש על הפועל ירושלים 83:89, במשחק שברוב דקותיו צעדו שחקני הגליל ביתרון, לפרקים אף יתרון דו-ספרתי שבשיאו נשק לרף ה-20 נקודות. בשלהי המשחק הקבוצה מהבירה הצליחה להשוות את התוצאה ל-80:80, אך התעלות מחודשת של שחקני הגליל בראשות דיישון בוקר ואיתי מושקוביץ, מצטיין המשחק שקלע 25 נקודות, הובילו לניצחון הגדול. הקבוצה יוצאת לפגרה בת שבועיים, מאחר ולא הצליחה להעפיל לשלב רבע הגמר, כשבתום 13 מחזורים היא מדורגת במקום השביעי בטבלת ליגת העל.
שעות ספורות לפני המשחק הודיעה הנהלת הקבוצה על החתמתו של הפורוורד האמריקני, דווין מרבל, בן ה-30, המתנשא לגובה של 1.99. מרבל הצטרף השבוע לאימוני הקבוצה, לאחר שסיים פרק בלגיה ורשה, המדורגת במקום הרביעי בטבלת ליגת העל בפולין.

צילום: פושקו

רגעים מרגשים נרשמו גם לפני המשחק: טקס הוקרה לזכרו של הספורתרפיסט של הקבוצה, מישל מויאל ז"ל, בהשתתפות בני ובנות משפחתו, אשר כובד בדקת מחיאות כפיים מצד באי האולם; הענקת פרחים ליונתן אלון, מנהלו המקצועי של המועדון הגלילי עד לפני כחודשיים, שמשמש כיום בתפקיד דומה בהפועל ירושלים; הענקת שי מתנת הקבוצה לילדים יואב ושירה בניה. יואב, אשר לומד בכיתה א׳ ב'לב העמק', הוא שחקן כדורסל בקבוצת הילדים של הפועל גליל עליון ואח בכור וגיבור אמיתי לשירה, שהתמודדה עם לוקמיה. לאורך תהליך ההחלמה יואב טיפל, דאג וסייע לשירה ולמשפחתם.

צילום: גיל נוימן

כדורסל נשים: עשו את המקסימום במינימום

קבוצת הנשים של הפועל גליל עליון מוצאת את עצמה בירכתי טבלת הליגה הלאומית, זאת לאחר שביום שלישי נחלה הפסד 73:62 במשחק הביתי מול מוליכת הטבלה, הפועל לב ירושלים, בשורותיה משחקות שתיים משחקניות הגליל לפני ארבע עונות, קרן נחמה ורבקה רוס. שחקניות הגליל התייצבו למשחק בסגל מצומצם מאוד עם 6 שחקניות בלבד – מה שהספיק להישמר בתמונת המשחק רק במחצית הראשונה. במחצית השנייה, במהלכה נפצעה תומר נוב, הקבוצה מהבירה פתחה מבערים ושעטה לעבר ניצחון. מיקה ביתן (כפר בלום) הובילה את רשימת הקלעיות עם 15 נקודות. עוד ברשימת הקלעיות: מיקה פלג (גדות) עם 14 נקודות, יעל שטיינברג ועמית מלכה עם 12 נקודות כ"א, והקפטנית מיתר אסולין עם 11 נקודות.


כדורסל מקומי: סוף סוף דפנה

ליגת "ארץ הצפון" – ליגת היישובים של הגליל עליון, קיימה בשבת האחרונה אירוע קהילתי וספורטיבי מהנה, כאשר אולם "בית ציפורי" בכפר גלעדי אירח את שלושת משחקי רבע גמר גביע הליגה. שש קבוצות התמודדו לעיני קהל אוהדים משולהב, על שלושה כרטיסים למשחקי חצי הגמר, שייערכו בעוד שבועיים.
ראשונה להעפיל לחצי הגמר היא גדות, הקבוצה עם הקהל הססגוני והרועש, שזכתה בניצחון 49:52 על שדה אליעזר ותפגוש בחצי הגמר את ברעם, שהעפילה אוטומטית לשלב חצי הגמר. בשורות קבוצת הגדותניקים, שבשונה מקבוצות אחרות מתבססת רק על בני ותושבי הקיבוץ, הובילו את רשימת הקלעים שחר נחמיאס עם 21 נקודות ודולב פלג עם 16 נקודות. דפנה, שנחלה בארבעת מחזורי הליגה ארבעה הפסדים, זכתה סוף סוף להתרגש מניצחון. הקבוצה שמודרכת ע"י סיני משה רובינשטיין, המשמש גם כמנהל וגם כשחקן, הגיעה בסגל מלא, הייתה חדה מאוד במשחק מול יסוד המעלה/חולתה וניצחה 53:72. במשחק חצי הגמר היא תפגוש את קבוצת הסטודנטים של תל חי – הקבוצה היחידה שלה מאזן מושלם במשחקי הליגה. תל חי ניצחה 61:69 את ראש פינה.

דפנה מול יסוד/חולתה. צילום באדיבות הקבוצות

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240507-WA0004
חזרו לליגת העל!
זאת הייתה, ללא ספק, אחת העונות המטורפות ביותר...
WhatsApp Image 2024-05-02 at 10.47
חצי המנשה
ניצחון אחד מול שחקני ירושלים ומנשה, הפסד...
2
שאקיל בגליל!
לאחר עזיבתם של עומאר סילבריו ואלפונסו אנדרסון...

Education Template