fbpx

חם, לוהט, רותח: המלצות שוות לקיץ גלילי

צילום: pixabay
כולם בחו"ל ואתם כאן? מיציתם את הבריכה ואין לכם חשק לנסיעה הארוכה לים? הילדים משתעממים מול המסכים? ● אספנו לכם עשר המלצות לבילוי מקומי – למבוגרים, לילדים ולכל המשפחה ● יהיה חם ומגניב!
האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

1. ללגום, לנשנש, לבלות

אם גם לכם הקיץ מדגדג לפעמים את בלוטות החשק ובא לכם וייב קליל של חופש, קפצו ל'רנטו', בר יין משגע הממוקם בסככה חקלאית על צלע ההר בשדה אליעזר. עם מבחר ענק של יינות מהארץ ומהעולם לצד מוצרי מעדנייה משובחים שמוגשים לצלחת – זה לגמרי המקום לצאת אליו לדייט, למפגש חברים, או סתם להירגע מהמולת היום. מעת לעת מארחים שם את היצרנים הקולינריים הכי מסקרנים בגליל ובגולן לארוחות טעימות והרצאות על תזונה נבונה. אם תרצו להמשיך את כל הטוב הזה גם בבית, בקרו במעדנייה המקוונת באתר האינטרנט של המקום (משלוחים או איסוף עצמי).  

רנטו – בר יין ומעדניה בשדה אליעזר.
ימי רביעי וחמישי 19:00-23:00, שישי 11:00-17:00. לעוד פרטים:
054-670-0937.

צילום: באדיבות 'רנטו'

2. ללטף, להתחבר, לאהוב

הידעתם שבכפר גלעדי יש עוד כפר? כפר של יצורים חמודים שהולכים על ארבע, שכל מה שהם צריכים זה חום ואהבה, או בקיצור – כפר החיות. אז אם חיפשתם חוויה מיוחדת לילדים, ואם הם אוהבי טבע – זה המקום עבורם. הכפר פתוח למבקרים כל הקיץ, והכניסה אליו כוללת הדרכה ומזון להאכלת החיות. השהייה במרחב החי מאפשרת תקשורת מקרבת עם החיות, היכרות עם עולמן ועם עולם החי והטבע בכלל, תוך שמירה על גישה הדדית המאפשרת לחיות לבחור לשתף פעולה (מה שבדרך כלל קורה) – להתקרב, לאכול מהמבקרים, לקבל ליטופים – או להימנע כשלא מתחשק להן.

כפר החיות בכפר גלעדי. פתוח כל השבוע כולל שישי-שבת, 10:00-13:00.
במקום מתקיימת גם קייטנה לילדים בגילאי ד'-ו' בהרשמה מראש: 0507797678.

צילום: באדיבות כפר החיות

3. לחלום במרוקאית

לאסתרי טל היה חלום של שנים: להקים לצד חנות העיצוב המיוחדת שלה, 'פנטזיה מרוקאית', בית קפה מיוחד לא פחות, שיחד יהוו קונספט משולב של שיק. החלום הוגשם ולאחרונה פתחה אסתרי את 'ללה קפה' – בית קפה בסגנון מרוקאי (אלא מה) שמפנק את אורחיו בדיוק כמו במרוקו, עם אוירה וסטייל בכל פינה, עם קומקומי תה, עוגיות, מופלטות, סלטים, ריח של מי ורדים ופריחת הדרים. 'ללה' במרוקאית זה גברת, והגברת הזו מארחת כמו שרק אמא מרוקאית יודעת לארח.

Lalla Cafe – בית קפה חדש במחניים (צמוד ל'פנטזיה מרוקאית).
שעות הפתיחה בתקופת ההרצה: ראשון עד שישי 9.00-16.00.

4. להיות גיבורי-על

מוזיאון בית 'השומר' בכפר גלעדי מספר, כידוע, את סיפורם של ארגוני 'בר גיורא' ו'השומר' שהיוו את הבסיס הבטחוני וההתיישבותי שלנו. רובנו גדלנו על סיפורי הגבורה שלהם, אבל איך מתווכים את זה לילדים של היום מבלי שיראו בזה משהו "כבד"? משחקים! במהלך ימי החופש הגדול מתקיימת במוזיאון פעילות ייחודית לכל המשפחה עם תצוגת 'גיבורי-על – נס לא קרה להם': היכרות עם סיפורי הגבורה הכתובים ביומני אנשי 'השומר', משחק משימות ברחבי המוזיאון המעביר את המשתתפים במסלול קבלה לארגון, תוך התנסות במיומנויות שמירה, זחילה מתחת לרשת חבלים, תרגול קליעה למטרה והליכה בשקט על עלים ואבנים, והכל בלבוש אותנטי של פעם. בסיום הפעילות מקבל כל משתתף שעבר את המסלול האתגרי – תעודה וסמל של ארגון 'השומר'.

מוזיאון בית "השומר", ראשון-חמישי 08:30-16:00, הדרכות בהרשמה מראש ב-11:00 ו-14:00. לפרטים והרשמה: 04-6941565.

צילום: באדיבות המוזיאון

5. לתפוס ראש על-הכיפאק

מתגעגעים לתל-אביב אבל בלי המרחק והלחות והצפיפות? אז בואו לעמיר. ה'קולקטיב' הוא בר יין חדש ומשמח שמציע מבחר של יינות עולמיים ומקומיים, הרבה אלכוהול ואוכל כייפי בקטנה. ב'קולקטיב' קורצים לעיר הגדולה אבל לא שוכחים שהם בקיבוץ, או כמו שהם אומרים: Come as you are" – ואנחנו נדאג לשאר". בימי שני עד חמישי אחר הצהריים מפנקים שם ב- Happy Hour עם 25% הנחה על כוסות היין והבירה.

בר הקולקטיב, עמיר.
שני-רביעי 18:00-00:00, חמישי 18:00-01:00, שישי 13:00-18:00, שבת 20:00-01:00.

צילום: שקד בן-עדי

6. לחיות בסרט

לפעמים כל מה שצריך בערב קיץ חם זה להתרווח בכורסא מול מסך ענק, כשעלילה מרתקת או מרגשת או מצחיקה מתנגנת עליו, מיכל פופקורן ביד, סאונד עוצמתי ברקע, ומזגן. סינמטק ראש פינה, שכבר מזמן אינו רק בית לסרטי איכות למבוגרים, מציע תכנית חופש מגוונת שמתאימה לכולם, עם הסרטים הכי חדשים (וגם כמה קלאסיקות שלא נס ליחן), מפגשים עם יוצרים, סרטים לילדים ולכל המשפחה, ועוד הקרנות מיוחדות. מוזמנים להתנתק לכמה שעות מהיומיום ולצלול לעולמות אחרים. במזגן, אמרנו?

סינמטק ראש פינה. שעות פתיחה ומועדי הקרנה: www.roshpinacine.com

צילום באדיבות: סינמטק ראש פינה

7. לחזור במנהרת הזמן

מתי בפעם האחרונה נכנסתם למערה? ועוד כזו של האדם הקדמון? אם חיפשתם פעילות לילדים עם ערך מוסף מבלי לשעמם אותם בלימודי היסטוריה, זה המקום. מוזיאון האדם הקדמון במעין ברוך בנוי כמערה ומציג אוסף עשיר וייחודי של ממצאים ארכיאולוגיים פרהיסטוריים מזמן יישובו הראשון של העמק שלנו לפני כמעט מיליון שנה. ביקור במוזיאון מלווה בסיור מודרך המתאים לכל שכבות הגיל (בהרשמה מראש), כשבמהלך החופש הגדול מתקיימת גם סדנת יצירת תליון עתיק לילדים.

מוזיאון האדם הקדמון, מעיין ברוך. הרשמה במייל: [email protected]

צילום: באדיבות המוזיאון

8. לטבול עם תינוקות

חם לכם? אז מה יותר כיף מלטבול במים הצוננים של נחלי הצפון היפה שלנו? ואם אפשר על הדרך לזכות בפעילות התפתחותית מהנה להורים, תינוקות ופעוטות, אז בכלל! רונית כחולי מזמינה אתכם לבוקר רגוע וכייפי במקורות מים קסומים, כולל פיקניק מפנק.

סדנאות בייבי וואטסו בטבע. להזמנות: 054-2271179.

צילום באדיבות: רונית כחולי

9. לשבור את החרס

אם יש משהו כייפי בסדנאות יצירה, זה לצאת מהן עם יצירה אמיתית ביד, כזו שמצד אחד תלך אתכם הביתה, אבל מצד שני לא תאוחסן לנצח במגירה נשכחת. בסדנאות הפסיפס של ורד טולדו בברעם תצאו עם שולחן נוי עגול, תחתית לסיר חם, או שלט כניסה מעוצב לבית, כך שלא רק שהילדים יצאו מבסוטים, גם הבית שלכם ישתדרג! הסדנאות מתאימות לכל גיל ולכל הרכב (רעיון מעולה לפעילות סבים ונכדים), ומתקיימות במועדים קבועים או בהזמנת סדנה ייעודית מראש. ומה עושים שם? מתכננים, שוברים ומדביקים. כי אם כבר לשבור משהו, אז לפחות שייצא יפה.

סדנאות פסיפס, קיבוץ ברעם. במהלך אוגוסט, ימי רביעי בבוקר וימי שלישי אחר הצהריים. לעוד פרטים והרשמה: 052-8313034.

צילום עינב זוקמן

10. לרקוד כמו באפריקה

ריקוד ה'אפרוביטס' כבש בשנים האחרונות את האינסטגרם והטיקטוק, והפך לסגנון ריקוד מהנפוצים בעולם. הוא מאופיין בעיקר על ידי מקצבי תופים פועמים בסגנון מערב אפריקאי מסורתי (בשילוב מקצבים נוספים כמו היפ-הופ, R&B ועוד) ובתנועה אנרגטית ומשוחררת המחוברת אליהם. "האפרוביטס מרפא את הלב, משחרר הבניות חברתיות, מעניק חופש בתוך התנועה, ויותר מהכל פשוט גורם לשמחה", אומרת שיה עבו, שהביאה אלינו היישר מאפריקה את הקצב שעשוי לעורר גם את המנומנמים שבינינו מרבצם במזגן.

שיעורי אפרוביטס ב'בית לתנועה' בעמיר (ימי א' בבוקר ובערב) ובמרכז הספורט בהגושרים (ימי ב' בערב). לפרטים נוספים והרשמה: 050-7859800.

צילום: פרטי

אולי יעניין אותך גם:

זאב אנגלמאיר
הַכֹּל מַתְחִיל מִנְּקֻדָּה
כבר מעל לשבעה חודשים שמדינת ישראל שרויה בכאוס...
ביום השחרור
ויוה לה וידה
המום וכואב את השבעה באוקטובר, דואג לגורל...
IMG-20240507-WA0004
חזרו לליגת העל!
זאת הייתה, ללא ספק, אחת העונות המטורפות ביותר...

Education Template