fbpx

הניצחון של לברון (ענבר, לא ג'יימס!), ההפסד של 'גליל'

ענבר לברון. צילום: לילך וייס, מדיה איגוד הכדורסל
עם שם כזה מחייב, לא פלא שקפטנית גליל עליון לשעבר גברה על חברותיה במדי הקבוצה היריבה; הגברים של הגליל משמחים עם ניצחון דרמטי; ובליגה המקומית כבר רואים את הגביע שבקצה הטורניר; זה היה השבוע שהיה
האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

כדורסל נשים: בלי הנחות מלברון

קבוצת הנשים של הפועל גליל עליון ספגה ביום שלישי האחרון הפסד די צפוי – 70:46 במשחק החוץ מול הפועל כפר סבא, שזכתה בעונה שעברה בדאבל של הליגה הלאומית, ונמצאת בצמרת הטבלה גם העונה. המחצית הראשונה עוד הייתה שקולה והסתיימה ביתרון מינימלי 26:28 לזכות הקבוצה המארחת, אך במחצית השנייה העומק בסגל של כפר סבא דיבר בגדול והמשחק הסתיים בניצחון 46:70 לזכות המארחות. בשורותיה של כפר סבא משחקות שתי שחקניות בנות הגליל העליון, שגדלו במחלקת הנערות ושיחקו בקבוצת הנשים של המועדון: ענבר לברון (חולתה) ודרור מייברג (עמיר). לברון, קפטנית הגליל בשתי העונות הקודמות, לא עשתה הנחות לקבוצת האם שלה והובילה את רשימת הקלעיות עם 18 נקודות, לצד 12 ריבאונדים, 5 אסיסטים, 5 חטיפות ו-3 חסימות. בשורות הגליל בלטה תומר נוב עם 13 נקודות, מהן 3 שלשות.


כדורסל גברים: בהארכה ובהערכה

שבוע מלא בהתרחשויות בגזרת הפועל גליל עליון. זה התחיל עם ניצחון חוץ דרמטי 104:108 בסיומה של הארכה במשחק מול קבוצת הצמרת של עירוני נס ציונה, המשיך עם בחירתו של הרכז איתי מושקוביץ ל"שחקן החודש" של מנהלת ליגת העל, והסתיים עם הארכת חוזה לשחקן הפנים, ווין לנגסטון.
גולת הכותרת של המשחק הדרמטי בנס ציונה הייתה העובדה שגליל עליון הגיעה למשחק עם 3 זרים ופגשה קבוצה ששיתפה 5 זרים. מבין 108 הנקודות שקלעו שחקני הגליל – 70 נקודות נקלעו ע"י שחקנים ישראלים צברים, כשנספח חשוב לכך היא חזרתו לעניינים של הרכז רועי הובר, שנעדר תקופה ממשוכת בשל פציעה באצבעו והחלמה מניתוח. הובר קלע 23 נקודות (50 אחוזי הצלחה מחוץ לקשת), מהן סל שוויון דרמטי שכפה הארכה ועוד קליעות עונשין מוצלחות בשלהי ההארכה, שעשו את ההבדל במשחק הזה. הקפטן נמרוד לוי, שלפני שנתיים הניף את גביע היורופקאפ עם נס ציונה, בלט עם 22 נקודות ו-11 ריבאונדים. הרכז הצעיר איתי מושקוביץ, שחזר לעונה הזו בגדול לאחר פציעה, סיפק במשחק בנס ציונה 16 נקודות. מושקוביץ זכה בתואר "שחקן החודש" של מנהלת ליגת העל, לאחר שהעמיד במשחקי הליגה בחודש דצמבר ממוצע מרשים פר משחק העומד על  17.3 נקודות, 3.8 אסיסטים ומדד 16.8.  
ולסיום כאמור, הודיעה הנהלת הקבוצה ביום רביעי על הארכת החוזה עם שחקן הפנים, ווין לנגסטון, שהגיע בתחילת חודש דצמבר וחתם על חוזה ניסיון לחודש אחד. לנגסטון, ששיחק בגליל לפני שלוש שנים תחת הדרכתו של אבישי גורדון, עוזר מאמן הגליל כיום, שיחק קודם לכן בעירוני רעננה מהליגה הלאומית תחת הדרכתו של ברק פלג, מאמן הגליל כיום. בארבעה משחקי ליגה העמיד ממוצע של 5 נקודות ו-4.5 ריבאונדים.
בתום 12 מחזורי ליגה מוצאת את עצמה הקבוצה הגלילית במקום התשיעי בטבלת ליגת העל עם מאזן העומד על 5 ניצחונות ו-7 הפסדים. ביום ראשון הקרוב תארח הקבוצה את הפועל ירושלים (19:00, אולם "הפיס" בכפר בלום), הקבוצה בעלת התקציב השני בגובהו בליגה. ירושלים מדורגת במקום החמישי בטבלה ומחזיקה סגל עשיר בשחקנים איכותיים. בואו לעודד!

הובר ומושקוביץ. צילום: גיל נוימן, מדיה הפועל גליל עליון

כדורסל מקומי: שבת של רבע גמר באולם בית ציפורי בכפר גלעדי

ליגת "ארץ הצפון", ליגת היישובים של הגליל עליון, חוזרת לפעילות מבצעית עם מחזור רבע גמר הגביע. מאחר והליגה מונה 7 קבוצות, ייערכו שלושה משחקים, זאת לאחר שברעם זכתה בהגרלה והעפילה אוטומטית לחצי הגמר. בזה אחר זה ייערכו שלושה משחקים באולם "בית ציפורי" בכפר גלעדי. הכניסה חופשית, האווירה קהילתית ונעימה, ומה בתפריט?
בשעה 16:00 ייפגשו שתי קבוצות, ששיחקו בשלושה מארבעת מחזורי הליגה: שדה אליעזר – לה מאזן של שני ניצחונות והפסד, תפגוש את גדות – שלה מאזן של הפסד אחד ושני ניצחונות. גדות נטולת האולם הביתי מגיעה לכל המשחקים עם עשרות אוהדים ואוהדות, שיוצרים אווירה מצוינת ויהיו שם, כדי לתמוך במאמצי הקבוצה.
בשעה 18:00 דפנה – שטרם טעמה טעמו של ניצחון בארבעה משחקי ליגה, תפגוש את יסוד המעלה/חולתה – שניצחה באחד משלושת משחקי הליגה שקיימה.
בשעה 20:00 ייפגשו שתי הקבוצות עם המאזנים הטובים בליגה: קבוצת הסטודנטים של תל חי – שניצחה בכל שלושת משחקי הליגה שקיימה, תפגוש את ראש פינה – שעומדת על מאזן של שלושה ניצחונות והפסד אחד. במשחק הליגה בין הקבוצות תל חי ניצחה 61:69.

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240507-WA0004
חזרו לליגת העל!
זאת הייתה, ללא ספק, אחת העונות המטורפות ביותר...
WhatsApp Image 2024-05-02 at 10.47
חצי המנשה
ניצחון אחד מול שחקני ירושלים ומנשה, הפסד...
2
שאקיל בגליל!
לאחר עזיבתם של עומאר סילבריו ואלפונסו אנדרסון...

Education Template