fbpx

עד בלי ירח

דיתי רבנר, ללא כותרת, 2022
האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

תערוכה זו מבוססת על עבודות של דיתי רבנר משנת 2019 על נייר בגדלים שונים עם עפרונות צבעוניים, אקריליק, דיו ועטי ג׳ל יפנים.

רבנר מתעדת רשמים פנימיים המושפעים מרשמים חיצוניים, וכן מתשומת ליבה לנייר. לעתים מתוכנן התיעוד מראש ופעמים אחרות כלל לא. בשני המצבים מניחה רבנר לציור לכוונה. בציוריה נוטה האמנית לחזור על תבניות של פרטים, אך לעיתים היא דווקא מניחה לפרטים, בבחינת ״פחות הוא יותר״.

דיתי רבנר, ללא כותרת. 2021

משנת 1980 עד 2014 חייתה רבנר בחו״ל ובארץ לסירוגין, במחזורים של כחמש שנים בחו״ל וכשלוש שנים בארץ, כך שמראות נוף אחר טבעו בה רשמים עזים, ופגישות עם אמנים שונים פיתחו בה סקרנות רבה לטכניקות ציור שונות, אותן ניסתה והציגה. בשנת 2016 עברה רבנר ממגורים מול הרי ירושלים לבניין עירוני בשפלה בקומה 14, ומאז, "אני רואה עצמי קרובה יותר לעננים מאשר לאדמה – ומעלי ירח".

שם התערוכה, 'עד בלי ירח', נלקח מספר תהילים פרק ע״ב, פסוק ז׳ ״[…] יפרח בימיו צדיק ורוב שלום עד בלי ירח״. ירח עד אינסוף. "באותם ימים, הירח העניק לבני האדם תחושה של קביעות, של ׳אותו ירח׳. אני מוקסמת מירח עגול, מתנועת המעגל המתחיל ומסתיים אל תוך עצמו. מקום הבית השתנה אמנם מבחינתי, אך הירח הוא אותו ירח: מולד ירח, ירח מלא, וסופו כחרמש דק נעלם. הירח משקיף, גם אני משקיפה, ומציירת לפרטי פרטים 'דמיון', כן 'עד בלי ירח', עד אינסוף".

דיתי רבנר, ללא כותרת. 2022

גוף יצירה אחד מבין אלה המוצגים בתערוכה הוא האלמנטים הגדולים: האש, האדמה, המים והאוויר, "שראוי לכל אחד מאתנו לשים לב אליהם ולבחון אותם, על מנת שנפסיק להיות עוינים לכדור הארץ ונחדול מלבזבז את משאביו. למרות שמדובר בנושא רציני, אפילו כואב, אני בוחרת להציגו בצבעוניות רבה, אשר אינה חושפת את תחושת הדאגה העומדת מאחוריה". גוף יצירה אחר הוא מחווה לעצי הזית הנגדעים ממטעים על ידי אנשים אשר אינם מכירים בזכות מגדלי העצים לחיות במקומם ולעבד את אדמתם. "גם בציורים אלו אני בוחרת להציג את הנושא הכאוב בדרכי הצבעונית, תוך חזרה על נקודות וקווים, מתוך רצון לחפש בעולם שאנו חיים בו איזו שהיא הרמוניה".

דיתי רבנר, 'עד בלי ירח', גלריה 'הַמְּבוֹאָה', פתיחה: 18 במרץ ǁ נעילה: 29 באפריל.

זמני פתיחה: ימים א', ב', ג', ה', ו' ושבת 10:00 – 13:00. יום רביעי – סגור.

ניתן לנסות לתאם מועד שונה עם דינה – טל' 052-6065238 או יויו – טל' 052-6065026.

הכניסה לתערוכות ללא תשלום. [הגלריה נמצאת ליד מכון נפרומור, מחניים. נמצא ב-WAZE].

אולי יעניין אותך גם:

ראשית
הַמּוּזוֹת לֹא שׁוֹתְקוֹת
בבוקר השבת השחורה, רגע אחרי פתיחת תערוכת...
9d229d94-33fa-444f-92da-0ba4b958efe3
לוקחת נשימה
איך מעבירים שיעור לפיתוח קול בחדר מלון עם...
חיילי צבא ההגנה לישראל בקיבוץ בארי חיים זך
שבעה באוקטובר, שבעה סיפורים
השבעה באוקטובר יישאר לעד חרוט בזיכרוננו הלאומי...

Education Template