fbpx

המועצה להשכלה גבוהה אישרה:
אוניברסיטה חדשה בתל-חי

צילום: באדיבות המכללה האקדמית תל-חי

בשלהי ספטמבר החולף דנה המועצה להשכלה גבוהה בהמלצות הוועדה להקמת אוניברסיטה בגליל. הוועדה בראשות פרופ׳ בני גייגר ממכון ויצמן, לשעבר יו״ר הקרן הלאומית למדע, התבקשה על ידי ות״ת ומל״ג להמליץ על המודל המתאים להקמת אוניברסיטה בגליל. בהחלטה שאושרה במל״ג הוחלט כי החלופה המתאימה להקמת האוניברסיטה היא מכללת תל-חי, בכפוף למיזוג מלא של מכון המחקר מיג״ל, בהתאם לתהליך ולתנאים שנקבעו בהחלטה.

"מדובר בבשורה גדולה שתקדם את האזור כולו בתחומי החינוך, הכלכלה, התעסוקה ועוד, ותחזק את התושבים", סיכמה שרת החינוך הד״ר יפעת שאשא-ביטון; "יחד עם המכללות באזור והפקולטה לרפואה, היא תרחיב את מגוון האפשרויות האקדמיות במרחב הגלילי".

"לפני כמעט 70 שנה הקימה המועצה בית ספר להשכלת מבוגרים ואולפן לאומנויות בתל-חי", מסר ראש המועצה, גיורא זלץ. "בית הספר הפך למכללת תל-חי וכ-20 שנה אחר כך הקימו קיבוצי המועצה את מכון המחקר מיג"ל. ההמשך ידוע, אבל השלב הבא באבולוציה הזאת מרגש במיוחד. האישור שנתנה המועצה להשכלה גבוהה לתוכנית להקים את אוניברסיטת הגליל בתל-חי בשיתוף פעולה של המכללה ומיג"ל היא תוצאה של עבודה קשה של הרבה גורמים באזור. זה אירוע שיוכל להפוך ל-game changer  ענק בפיתוח הכלל-אזורי – מתעסוקה ותנופה כלכלית, דרך מערכת החינוך, ועד צמיחה דמוגרפית איכותית. אני מבקש להודות לשרת החינוך ד"ר יפעת שאשא-ביטון על מנהיגותה וחלקה המשמעותי בהחלטה".

זלץ ושאשא-ביטון. צילום: מועצה אזורית הגליל העליון

אולי יעניין אותך גם:

1
מנצחים את גלבוע, מתכוננים לחולון
במשחק שנערך אמש באולם בגן נר זכו שחקני הפועל...
ראשית
"ידענו שלא נעצור עד שנצליח"
הובלת מריצת אבטיחים בסנגל וכינוס זריז של...
ראשית
הַמּוּזוֹת לֹא שׁוֹתְקוֹת
בבוקר השבת השחורה, רגע אחרי פתיחת תערוכת...

Education Template