fbpx

את מוכרת לי מפעם

תמונה: AI
הבגידה של הדס לא התחילה ברגע אחד – היא נבנתה לאורך חודשים של כמיהה לתשומת לב, עייפות ושגרה שוחקת, שהפכו את החיים עם דן למאבק שקט וחסר מוצא, עד שפגישה אקראית בסופר שינתה הכול ● האם זהו סופם של היחסים? המטפל איתי בר על בגידה שהפכה למסע זוגי לקראת תיקון
האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

הדס, עייפה אך מאושרת, נכנסה לסופרמרקט עם רז הקטן, שישן במנשא. השיער כבר לא ממש בהק והיה סתור ופרוע, אסוף בגומייה בשקל. כמה זמן לא הלכה לספר, שאלה את עצמה, כמה זמן לא שמה שפתון, חשבה כשהציצה בראי הדלת שנפתחה בפניה ואיתה משב האוויר הקר של הסופר ביום קיץ לוהט.

החודשים הראשונים עם רז היו מתישים ועמוסים והסידורים השגרתיים הפכו למשימה מורכבת. היא חיפשה את החיתולים, מביטה ברשימה המתארכת. פתאום שמעה קול מאחורי גבה, כמו לחישה נעימה אך בה בעת חצופה ונמרצת. "סליחה גברת, את נראית אבודה". הדס הרימה את מבטה ונתקלה בעיניו החומות של בחור צעיר, שזוף וחייכני.

"אני מחפשת חיתולים עם כנפיים בצד", אמרה הדס והצביעה על הרשימה. העלם חייך. "בואי איתי, אראה לך את המבצע הכי טוב". הוא הוביל אותה במעברים, מסביר לה על סוגי החיתולים השונים ותכונותיהם. הדס הרגישה קצת לא בנוח, היא לא רגילה לקבל כל כך הרבה תשומת לב, בטח לא מגבר זר ועוד צעיר חייכני שכזה. אבל הוא היה נחמד והיא הייתה עייפה מכדי להתווכח. "את אמא טובה מאוד", אמר, מצביע על רז הישן במנשא. וואו! כמעט שכחה ממנו, שכחה שהוא עליה. היא כעסה על עצמה, התביישה, הרגישה שהדם עולה לה לראש מרוב בושה.

"הופה!" קפץ העולץ הצעיר שזיהה כיצד האדימה, רק לא ידע מאיזו סיבה וכנראה גם לא ממש היה אכפת לו. הדס, שהרגישה את חמתה עולה ובוערת, גילתה שזו שינתה את פניה, החמה שהפכה לחמימות גוברת לכל אורך גופה הצנום. "לא נפגשנו?", שאל. הדס ניסתה לזכור, אבל לא הצליחה. "אני עובד פה כבר שנתיים", אמר, "אני בטוח שנתקלנו פעם". הדס חייכה בנימוס וענתה, "כנראה". באותו הרגע עבר הבוס של הבחור וצעק עליו שבאמצע הלחץ הוא עומד ולא עושה כלום. הבחור הלך בעקבותיו מבלי לומר שלום ושניהם נעלמו במעבה הסופר.

הדס הנבוכה מיהרה להיחלץ החוצה כמי שבורחת מבשורה. בלילה, כששכבה במיטה ודן כבר אמר את ה"לילה טוב" העייף שלו, שוב נזכרה. היא החליטה שבפעם הבאה כשתבוא לסופר, תלך קודם לכן לספר ותזרוק איזה אודם על השפתיים היבשות שלה, שלא נושקו כבר מי יודע כמה זמן. הפעם, אמרה בליבה, אבוא בשעה הכי פחות עמוסה.

יגידו מי שיגידו בפשט כי הדס אחרי לידה, חסרה לה תשומת לב, היא עייפה ובעלה דן "לא שם" עליה קצוץ, לכן היא בוגדת. בגידה בקשר ובחיי הנישואים היא הפרת הסכם האינטימיות והאמון בין בני הזוג. מדובר למעשה במצב בו אחד מבני הזוג מקיים קשר רגשי או מיני עם אדם אחר מחוץ למערכת הקשר הזוגי. יחד עם זאת, ישנן תרבויות מתירניות יותר ביחסן לנושא ותרבויות שמרניות או נוקשות יותר בעניין. בדומה לכך ישנן התייחסויות שונות בחברות שונות לאקט של בגידה ובכללן למין הבוגד/ת. 

היועץ המעולה ידע כי מדובר כאן בקצה הקרחון של בעיה זוגית עמוקה בין הדס (36) לדן (45). בפגישות האישיות שמקיים היועץ ישנה האפשרות להעלות דברים אישיים עמוקים יותר. בפגישה עם הדס, היא סיפרה על ילדותה ועל אביה שנתפס בוגד באמה ואף חוותה בעצמה בגידה בקשר קודם. "הבחור הצעיר נתן לי רוח שהייתה חסרה לי", סיפרה בכאב והוסיפה שמאז שהתחתנו לפני שש שנים, סיים דן את התואר השני והתקדם בעבודה, שם הוא עובד עד מאוחר וחוזר גמור מעייפות. הכסף המהיר והגדול בניחוח ההייטקיסטי, שתחילה פיתה אותה להישאר בבית ולחכות לו, הפך במהרה לכלוב מוזהב שבבסיסו חוסר מיצוי אישי. קיפאון כזה הוא רעלן לקשר זוגי ויכול לאותת על קיומה של מצוקה פנימית חזקה.

בעצם האיתות לעזרה, כבר החל דן לחבר את הנקודות לקו ברור. בהתחלה לא ייחס חשיבות לשינוי החיצוני שחל אצל הדס, אך כשעוד ועוד נקודות הופיעו, הקו כבר היה די ברור. הוא כבר הבין שמשהו אינו בסדר.

גילוי הבגידה הוא אירוע טראומתי לכל הדעות, ולכן במקרים רבים הסימנים שהיו על הקיר בעבור בן הזוג הנבגד מודחקים במנגנון הגנה פנימי על מנת להימנע מהרגש הקשה של גילוייה. דן סיפר שראה דברים, אבל "התעלם בתקווה שזה יעלם".

במקרה כזה, בו בסופו של דבר גילה דן על הבגידה, והשניים באמת רוצים להבין את המקור שלה, יש ליועץ יכולת לתווך להם את בניית הזוגיות המחודשת. חרף הסיטואציה הקשה, ישנם מקרים בהם החרטה של הצד הבוגד מועברת לבן הזוג בצורה כה אותנטית, כנה ושקופה, שהיא מתקבלת אצל הצד הנבגד. במקרה של דן והדס, החליטו השניים להישאר ביחד ולעבוד על הזוגיות מתוך רצון לתקן את הדברים וממקום אמיתי של אהבה. אחת הדרכים להגיע לנסות להגיע יחד לשורש הבעיה ולנסות להבין מה היה חסר כאן שסופק לה שם. מה הדס הייתה צריכה ומה הביא אותה להתבשם כל כך ממחמאות זולות ולחיות חיים כפולים ומסויטים עם רגעי חרטה בלתי נגמרים. 

הכותב הוא יועץ זוגי מוסמך. בוגר תואר שני MA ומייעץ לזוגות מכל הלב. "אני מאמין שלכל אדם מגיעות אהבה וזוגיות בריאה, משמעותית ומספקת. וכן, אפשר להשיג את האושר ואפשר לחיות בשמחה ובכיף".

לפניות לאיתי ניתן ליצור קשר במייל [email protected]   או בטלפון: 050-6205285. משפחות חיילי מילואים וזוגות מפונים יקבלו עדיפות, דחיפות והנחה משמעותית.

לאתר של איתי:

https://sites.google.com/view/likrati/%D7%91%D7%99%D7%AA?authuser=0

אולי יעניין אותך גם:

טמיר אברהמס וליאור קררה
עם הפנים לליגה
ההפסד אמש להפועל ירושלים מנע העפלה לרבע גמר...
WhatsApp Image 2024-09-15 at 09.35
על סטריטבול וכוחה של קהילה
בין אזעקות ויירוטים התקיים בשבת החולפת טורניר...
רון כהן
מפגש לוהט וניצחון
פתיחת עונה מרשימה להפועל גליל עליון: במשחק...

Education Template