fbpx

חכמים בלילה

צילום: גלעד שושן
אירועי 'ליל המדענים והמדעניות האירופי בישראל' יתקיימו השנה במלון 'לייק האוס' טבריה בסימן "השקעה בלא נודע"
האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

אירועי 'ליל המדענים והמדעניות האירופי בישראל', חוזרים, והם ייערכו השנה, עקב המלחמה, במלון 'לייק האוס' טבריה, בשיתוף עיריית קריית שמונה ותנועת הנוער 'כנפיים של קרמבו'.

כחלק מאירועי 'ליל המדענים', יקיימו חוקרי מכון המחקר מיגל ומו"פ צפון מפגשים עם הקהל ומגוון הרצאות, בהן הרצאה של ד"ר אביב אשר בנושא "השפעת התאורה המודרנית על בריאות האדם והסביבה", הרצאה של פרופ' יעקב פיטקובסקי בנושא "לחימה בסרטן על ידי הפעלת מערכת החיסון", הרצאה של ד"ר אופיר דגני על "נמלים, פטריות וחידה של מגדלי האנוי", הרצאה של פרופ' שריאל היבנר בנושא "החזרה לחיים של מינים נכחדים" והרצאה של ד"ר אנדריאה ספיר בנושא "תזונה בגיל השלישי".

עוד צפויות מגוון פעילויות חווייתיות ומהנות לכל המשפחה, בהן מופע 'מדעברה קדברה' של ד"ר מולקולה, אשר זכה בפרס ראשון באירופה להצגות מדע לילדים ומשלב קסמים מדעיים עם חומרים שיש בכל בית; מופע סטנד-אפ ואומנות חושים של מיכאל פטריק המכשף; הפעלות בנושא אסטרונומיה וחלל; סדנאות מדע בתחומים שונים, לרבות כימיה במטבח, הכנת גלידה וגינה כימית, וכן מופעי רחוב, קרקסנות, עמדות איפור, בועות סבון ענקיות ועוד.

צילום: גלעד שושן

"למרות שנאלצנו לפנות את המעבדות והמשרדים שלנו בקריית שמונה ובמכללת תל-חי עם תחילת המלחמה" אומרת רותי שושן, מנהלת התפעול במכון המחקר מיגל, "ולמרות המאמץ הרב שאנו עושים יחד עם החוקרים המפונים בכל רחבי הארץ לשימור רציפות המחקר, החלטנו לא לוותר, וגם השנה לקחת חלק באירוע הארצי של 'ליל המדענים והמדעניות', בשל החשיבות הרבה שאנו רואים בהנגשת מקצועות המדע בקרב בני ובנות הנוער בפרט, מהם יצמח דור העתיד של המדענים בגליל ובישראל בכלל. האירועים פתוחים לכל הגילאים".

צילום: גלעד שושן

'ליל המדענים והמדעניות האירופי' ביוזמת ובמימון האיחוד האירופי, בתמיכת משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה ובניהול מדעטק, נערך בכל שנה בחודש ספטמבר במוזיאוני מדע, מרכזי מחקר, מוסדות מחקר ומדע ואוניברסיטאות בישראל ובכל אירופה. מטרתו לגשר בין מדענים וידע מדעי לבין הציבור הרחב בגובה העיניים, בדרכים חווייתיות, אינטראקטיביות ומלמדות ולגשר בין מדע לקהילה, בחיי היום-יום. אירועי השנה יתקיימו בסימן השקעה בלא נודע (Invest in the unknown) המבטא ומסמל את הצורך להשקיע במדע ובחינוך מדעי לטובת עתיד עולמי טוב יותר.

26.9.24 בין השעות 16:00-21:00 | מלון לייק האוס, טבריה.

פרטים נוספים באתר מכון המחקר מיגל: https://www.migal.org.il/en/night-scientist-2024

אולי יעניין אותך גם:

דורית אלמליח
אמא, סבתא, מפונה ומנהלת משברים:
החיים החדשים של דורית אלמליח
בגיל כמעט 70, לא ציפתה דורית אלמליח לכזה...
1
מנרה לא הושמדה
לפני כשבועיים גילו חברי מנרה פוסט ברשתות...
שיר כץ copy
המחאה תפורה עליה
עם תיקי כדורסל של הפועל גליל עליון, שקי שינה...

Education Template