fbpx

קולנוע בנעלי בית

תמונה באדיבות: 'שדות הפקות'
בתקופה העצובה הזו, לצרוך תרבות זה אוויר לנשימה; על אחת כמה וכמה כשמדובר ביצירה ישראלית-גלילית מובהקת ● 'קרן קולנוע גליל' משיקה סדרת מפגשים היברידית בה תוכלו להגיע לסינמטק ראש פינה לסרט ומפגש עם היוצרים, או להישאר בבית ולהשתתף באירוע באופן מקוון ● המפגש הראשון יתקיים ב-19 ביוני עם הקרנת הסרט 'הילדים ממנזר סן סימון'
האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

* התמונות והצילומים באדיבות 'שדות צפון'

בצל המלחמה על אזעקותיה ושריפותיה, משיקה 'קרן קולנוע גליל' סדרת מפגשים חדשה בשם 'קולנוע גליל בנעלי בית'. המפגשים יתקיימו בסינמטק ראש פינה אחת לחודש, כשבכל מפגש יוקרן סרט בתמיכת הקרן ותתקיים פגישה עם יוצריו. המיוחד במפגשים אלו הוא סגנונם ההיברידי המותאם לתקופה הנוכחית – מי שיבחר יוכל ליהנות מהסרט ולפגוש את היוצרים באופן פיזי באולם, ומי שירצה יוכל להתחבר למפגש באופן מקוון ולצפות בו מהבית.

האירוע הראשון בסדרה יתקיים ב-19 ביוני ובו הקרנת בכורה גלילית של הסרט "הילדים ממנזר סן סימון" ומפגש עם הבמאי שחר גל-נור. הסרט הוצג בבכורה בתחרות הבינלאומית 'מעבר למסך' בדוקאביב בתל-אביב.

סימה שמעוני ופיני נויבירט. צילום מתוך הסרט

ילדי הפוליו

גיבורת הסרט, סימה שמעוני, חלתה בשיתוק ילדים (פוליו) בגיל שנה. בגיל 69, בצל מגפת הקורונה, היא יוצאת לספר את סיפורם של ילדי המגפה ההיא, שקובצו למוסד אלי״ן ששכן על גבעה מבודדת במנזר סן-סימון בירושלים. חמושה במצלמה קטנה המחוברת לכיסא הגלגלים שלה, חושפת סימה יחד עם פיני נויבירט (70), חברה הוותיק מימי אלי״ן, את עולמם של הילדים שנאלצו לחיות במוסד, הרחק מהמשפחה וההורים: רופאים מנוכרים, כאבים קשים ושיקום מפרך, לצד רגעי קסם של אחווה ושותפות, למידה, התבגרות ומיניות. כל אלה התמזגו לחוויה אינטימית שעיצבה את עתידם של ילדי המנזר, שהיו ממקימי תנועת המחאה של הנכים בישראל.

מנזר סן סימון, 1962
סימה בת 5

מוגבלויות ללא גבולות

הסרט 'הילדים ממנזר סן-סימון' נעשה במודל שיתופי בו סימה היא גם גיבורת הסרט וגם מצלמת חלק נכבד ממנו, מודל הנקרא: with them – not without them, הלקוח מתוך אמנת האו״ם והשיח העכשווי על מוגבלות וחברה.

במאי הסרט שחר גל-נור, שיוצר סרטים עם נוער ובוגרים עם מוגבלויות כבר 20 שנה, מאמין שסרטים של אנשים עם מוגבלויות (בניגוד לסרטים על אנשים עם מוגבלויות) הכרחיים על מנת להביא את עולמם אל המסך ללא תיווך. "בתום שלוש שנים וחצי של עשייה משותפת עם המפיקים מולי וצליל לנדסמן, שנה וחצי של עריכה עם המאסטר קובי נתנאל ובשיתוף צמוד ופורה עם סימה ופיני גיבורי הסרט, אנו גאים להביא את סיפורם של ילדי הפוליו לקדמת הבמה", משתף גל-נור.

באירוע הקרנה יוצא דופן בנוכחות בוגרי סן סימון ופאנל בהשתתפות סתיו שפיר, חגי רזניק ויונתן ניר, הושק קמפיין אימפקט בשיתוף פעילים חברתיים ונציגי עמותות של אנשים עם מוגבלויות "שבאמצעותו", מוסיף הבמאי, "אנו מקווים ליצור שינוי אמיתי במדיניות השילוב והעצמאות של אנשים עם מוגבלויות בישראל".

הקרנה מיוחדת לילדי סן סימון

הקשר הצפוני

המפיקים מולי וצליל לנדסמן, יוצרי הסרט שחר גל-נור וסימה שמעוני, העורך קובי נתנאל, עורך האון-ליין אבירן אלדמע והמקליט של הסרט חיים שפיר – גרים כולם בצפון הארץ. הצילומים אמנם החלו בתקופת הקורונה (עם כל המגבלות שנלוו לה), אך השלמות הצילומים נמשכו אל תוך המלחמה הנוכחית ובוצעו תוך כדי הפגזות בקיבוץ אילון המפונה, שם חיים סימה ויהודה בן זוגה. הם אגב, מסרבים עד היום להתפנות מביתם. גם עריכת הסרט בוצעה תוך כדי המלחמה, כשקובי העורך הוא גם מפקד כיתת הכוננות של איילת השחר.

צילומים במנזר סן סימון

הילדים ממנזר סן סימון

סינמטק ראש פינה | 19.6

✦ ✦ ✦

✦ 18:00 – קבלת פנים בסינמטק.

✦ 18:30 – הקרנת הסרט באולם הסינמטק ובאונליין.

✦ בסיום ההקרנה – מפגש עם הבמאי שחר גל-נור.

✦ הכניסה ללא עלות – אך יש להירשם מראש (מספר המקומות מוגבל):

— להרשמה לאירוע בסינמטק: https://forms.gle/wRV4KdTHE8RadZhN9
— להרשמה לאירוע באונליין (לצפייה מהבית)  – https://galil-film-fund.movieseverywhere.net/screeners/2679

✦ לצפייה בטריילר: https://vimeo.com/948838193/0360ecc687?share=copy

✦ הסרט מוצג בבתי הקולנוע ברחבי הארץ. עדכונים בעמוד הפייסבוק של הסרט: https://www.facebook.com/Sansimon.doco?locale=he_IL

אולי יעניין אותך גם:

ש
הבית שבלב
איך מסייע לילדים סיפור על שפני סלע להתמודד...
1
בין גרמניה 1933 לישראל 2023
במופע חדש שיצרה נטע פולברמכר, בת להבות הבשן,...
8
ההצגה חייבת להימשך
למרות המצב העגום, ואולי דווקא בגללו, מופעי...

Education Template