fbpx

איגרת ראש המועצה לסיום השבוע התשיעי למלחמה

האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

תושבות ותושבים יקרים,

אנחנו עומדים בסיומו של השבוע ה-9 למלחמה, ואחרי הפוגה של מס' ימים התחדשה הלחימה גם בגזרה שלנו. בימים האחרונים אנחנו עדים לפרסומים והשערות שונות לגבי תמונת הסיום של המלחמה בצפון, והשבוע השתתפתי בפגישה בנושא עם שר הבטחון יואב גלנט. יחד עם ראשי רשויות נוספים, הבהרתי לו שכדי לתת ביטחון לתושבי הצפון חייבים להרחיק את חיזבאללה מהגדר באופן פיזי. הפעם לא נסתפק בהסכמים. אחרי ה7/10 ברור שלצד שיפור משמעותי של המיגון ביישובים, נדרשת רצועת בטחון רחבה ונקיה מנוכחות חיזבאללה בצדו הצפוני של הגבול.

גם במישור האזרחי המדינה חייבת להבין שאנחנו במציאות אחרת. שבמקום לאשר תקציב ציני ולהעביר כספים קואליציוניים למטרות הישרדות פוליטית, היא חייבת להפנות את המשאבים לדרום ואלינו. לפצות אזרחים שפונו, להקל בעול הארנונה, לתמוך בעסקים שמתמוטטים ולשקם את האזור מבחינה כלכלית. 

אמרתי לגלנט, ואמשיך להגיד לכל נציגי הממשלה מעל כל במה: אנחנו, תושבי ותושבות הגליל העליון, בחרנו להמשיך ולקיים את הפרויקט הציוני בסמוך לגבול הצפוני של ישראל. אנחנו רוצים להמשיך לעשות זאת. בתמורה אנחנו מצפים ממדינת ישראל לתת לנו את המינימום הנדרש: בטחון פיזי וכלכלי. ואני מדגיש – לא תחושת ביטחון. ביטחון.

אני מבטיח להיאבק על הזכויות הבסיסיות האלה עד שנשיג אותן.

היום נדליק כולנו נר ראשון – מי בבית, מי במלונות פינוי, מי בחמ"לים ובכיתות הכוננות, מי במילואים. החודשיים האחרונים הוכיחו מה קורה כשאנחנו מחברים את האורות הקטנים שלנו. כמה איתן האור המשותף. על רקע החושך הגדול בולטים עוד יותר ההתגייסות והחוסן. מצדיע לכל אחת ואחד מכם ושולח לכם ברכת חג חנוכה שמח.

גיורא זלץ

אולי יעניין אותך גם:

ראשית
איגרת ראש המועצה לסיום השבוע ה-48 למלחמה
תושבות, תושבים, חברות, חברים, היום,...
ראשית
איגרת ראש המועצה לסיום השבוע ה-46 למלחמה
תושבות, תושבים, הורים זהו. זה קורה....
1
עוד לא אבדה תקוותנו?
איך משפיעה המלחמה הארוכה (והארורה) הזו על...

Education Template