fbpx

"יֶשְׁנָם יָמִים לְלֹא מַרְגּוֹעַ, בָּם לֹא אֶמְצָא לִי נֶחָמָה"

שרה'לה שרון. צילום: מ.א. גליל עליון
בימים הקשים הללו, יש מי שמצליחים להרים לנו מעט את מצב הרוח ● שרה'לה שרון, עינת שרוף, יהלי סובול, רוקפור ועוד רבים אחרים, הופיעו בפני תושבי הגליל העליון (המפונים והנשארים), והכל בהתנדבות מלאה ● בעזרתם של אנשים טובים שהתגייסו למשימה, מחלקת התרבות במועצה מצליחה לספק לנו גם עכשיו כמה רגעים של נחת
האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

ביום השלישי לתחילת המלחמה, פתחה מחלקת התרבות של המועצה חמ"ל משלה. אמנם אין בחמ"ל הזה תרשימי לחימה, אבל רשימות של אמנים, מפעילי סדנאות ומתנדבים אחרים יש בו בשפע. במהירות ויעילות ערכו בו מיפוי של קיבוצי המועצה – כל קיבוץ וצרכיו – תוך הבנה שכולם צריכים פעילויות תרבות לנשמה. לאט לאט קיבל החמ"ל צורה ודייק את עצמו בהתאם לבקשות שהגיעו מהשטח, תוך ניסיון לספק מענה מיידי לכל צורך.

צילום: מ.א. גליל עליון

הקיבוצים חולקו לשתי קבוצות: קיבוצים שפונו באופן מאורגן למלונות שונים בארץ, ואלה שנשארו בגליל. לקיבוצים שנשארו כאן נבנה מאגר פעילויות המבוסס על מתנדבים רבים מתוך קהילת הגליל העליון (מפעילים מהקיבוצים, מהמושבים, מראש פינה ועוד), כשחמ"ל התרבות מחבר בין המפעילים השונים לקיבוצים בשטח. "כל כך הרבה אנשים התגייסו והתנדבו, והרשימה עדיין מתארכת", אומרת עינת גביש, מפיקה במחלקת התרבות במועצה, "אלו שיתופי פעולה מדהימים שנוצרו עכשיו ויישארו תקפים גם לטווח הרחוק".

צילום: מ.א. גליל עליון

לקיבוצים שפונו למלונות (בעיקר לאזור עמק הירדן) יצר חמ"ל התרבות מאגר פעילויות ותכנים של מתנדבים מתוך האוכלוסייה המקומית של סובב כינרת. "שלחנו הודעות למושבים וקיבוצים באזור וההיענות הייתה מדהימה", מוסיפה עינת. "קיבלנו המון פניות של סדנאות יצירה, יוגה, פעילויות ספורט ומה לא. תודה מיוחדת שמורה לקיבוץ חוקוק, ובעיקר לתיאטרון הקוקיה, ששלח את כל שחקניו גם לקיבוצים שנותרו בצפון וגם לקיבוצים במלונות".

צילום: מ.א. גליל עליון

בעזרת אנשים רבים וטובים – כמו החמ"ל של גיא פינס כשבראשו עומדות נוי גביש ובר ביתן; יח"צ רונית ארבל; נילי פיטרסון ועוד – הצליחו בנות התרבות להגיע לאומנים רבים. עד כה הופיעו: עילי בוטנר, לירון לב, עידן יניב, עינת שרוף, רוחות הצפון, יהלי סובול ולהקת רוקפור. בימים הקרובים יופיעו גם: דיוויד ברוזה, אשכול נבו, מיריק שניר, להקת המחול הקיבוצית ועוד. "כל האנשים שיש לנו במאגר הם אנשים שפתחו את הלב ולא ביקשו כלום רק להגיע, ואין מרגש מזה", מדגישה עינת.

עינת שרוף. צילום: מ.א. גליל עליון
יהלי סובול. צילום: מ.א. גליל עליון
יהלי סובול. צילום: מ.א. גליל עליון

ויש גם איש אחד מיוחד, זהר ברג שמו, בעל חברת הגברה מקיבוץ גבע, ששלושת ילדיו גויסו בצו 8, והוא עצמו החליט להתגייס עבור אנשי הגליל העליון. כבר כמה ימים שהוא מתרוצץ ממלון למלון, דואג להגברה איכותית לכל האמנים, ואפילו מביא איתו ברז בירה לצינון הנפש. אז אם אתם נקלעים להופעה של שרה'לה שרון, בקשו ממנה להקדיש לו את השיר "אנשים טובים באמצע הדרך".

זהר ברג על ההגברה והבירה. צילום: מ.א. גליל עליון

אולי יעניין אותך גם:

9d229d94-33fa-444f-92da-0ba4b958efe3
לוקחת נשימה
איך מעבירים שיעור לפיתוח קול בחדר מלון עם...
חיילי צבא ההגנה לישראל בקיבוץ בארי חיים זך
שבעה באוקטובר, שבעה סיפורים
השבעה באוקטובר יישאר לעד חרוט בזיכרוננו הלאומי...
1
ליל חניה
"ב-2006 ראיתי את אותו הגדוד רגע לפני הכניסה....

Education Template