fbpx

תן לי דקה להתרגל אליך שוב

בטור הקודם הכרנו את חגית ועמיר; עמיר חזר משירות מילואים ממושך בעזה ועתה חגית והוא לומדים להתרגל שוב אחד לשנייה, ממש כמו בשירו היפה של שמוליק קראוס. יחד עם איתי בר, המטפל הזוגי שלהם, הם עובדים על זיהוי הצרכים של כל אחד ואחת מהם, ועל מתן מענה מתאים שיחזק ביניהם את הביחד, הזוגיות והאהבה
האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

חגית ועמיר, חלק ב'

(לקריאת הטור הקודם היכנסו: https://tinyurl.com/yve6uj4h)

"אני לא מבינה למה הוא כל כך מרוחק. פעם היינו יושבים ורואים סרטים, מתחבקים, הוא היה מכין לי את השוקו המיוחד שאני אוהבת. היו צחוקים, היינו מדברים המון. כל זה כבר לא קיים", אמרה חגית וכאב עמוק הורגש בקולה. כאב כזה שחורך את הבפנים של הבפנים; כאב שנשמע שהוא עלול בסופו להוביל גם לאדישות – אחת הסכנות הגדולות ביותר בזוגיות.

בשיחה האישית (בתהליך הייעוץ הזוגי נערכות גם פגישות רק עם אחד מבני הזוג), שיתפה חגית שהיא איננה מרגישה שהיא מקבלת מעמיר את התמיכה לה זכתה בעבר, בעיקר בכל הנוגע לבית ולילדים, אבל אפילו זו לא הבעיה הגדולה מבחינתה. "הוא מסתובב עם החברים שלו עד אמצע הלילה ואני כבר נרדמת עד שהוא מגיע. אנחנו כמעט לא נמצאים יחד, רק שנינו". עוד סיפרה שכשניסו להיכנס להיריון השני וזה לא הלך כל כך, עמיר היה הגבר האולטימטיבי מבחינתה – נתן לה תמיכה רגשית 24/7. "הרגשתי שהוא איתי, מנחם, מעודד, הרגשתי שאנחנו מגויסים יחד למשימה, עובדים יחד כצוות חזק שמתמודד עם הכול, וגם מצליח".

אחד הגורמים לקשיים ובעיות בקשר הזוגי היא התחושה שעם השנים, החברות נעלמת. בן הזוג, זה שהיה החבר הכי טוב, נעלם. בדבריה מבטאת חגית את הצורך שלה בעמיר כחבר, שותף למסע שאפשר לסמוך שיהיה שם תמיד, אבל גם כבן לוויה לבילויים משותפים כמו סרט, טיול, משחק רמיקוב, כל פעילות חברית ונטולת היבט אינטימי.

לא קל לראות זוג שנמצא במקומות האלה – חשוף, פגוע, כאוב. יש כאן בית, משפחה, ילדים משותפים. כדי לעזור להם באמת, עליי כיועץ "להישאר על הסירה" ולא להיסחף עם הדברים והרגשות. להישאר אובייקטיבי גם כשנשמעים דברים לא פשוטים.

נחזור לעמיר. עמיר, שמצא לעצמו מקום לפרוק את אשר על ליבו ולקבל מענה זמני לצרכים שלו אצל החברים מהמילואים. עמיר יודע את זה, ולכן אמר שהוא מאוד רוצה למצוא את הדרך חזרה לחגית. והוא מכיר בעובדה שהוא צריך עזרה.

היועץ החכם הוא כזה שמגלה לנועצים שלו את שהם כבר יודעים. יחד עם זאת, לעיתים עליו גם להציע הצעות משל עצמו, לערוך מה שנקרא בז'רגון המקצועי התערבות. זו צריכה להיות התערבות מועילה ומיטיבה ולשני בני הזוג. במקרה הזה יכולתי לראות כיצד יכולים שני הצרכים, זה של חגית וזה של עמיר, להתממש זה אצל זו אם יהיה להם מעט זמן פרטי משלהם – בלי טלפונים, בלי ילדים, בלי עבודה וחברים. אז הם קיבלו שיעורי בית וקבעו דייט. בדייט הם דיברו שעות, צחקו, התחבקו, החזיקו ידיים, אכלו ושתו משהו, ולבסוף חזרו הביתה עייפים אך מרוצים ובעיקר מלאי אנרגיה טובה ומחזקת.

זוגיות טובה ומיטיבה היא כזו שמזרימה בזוג כוחות ואנרגיה להתמודד עם העולם שמחוצה לה, ואיזה כוח היא יכולה לתת! על גבול האינסופי. חגית קיבלה את הבילוי המשותף והמהנה עם עמיר. עמיר קיבל את המקום וההזדמנות להתחיל לדבר ולשתף אותה במה שקרה לו שם, בעזה.

זו התחלה. התחלה טובה מאוד, אבל רק התחלה. כדי להצליח עם הזוג המיוחד הזה, אצטרך לעבוד על האופן בו כל אחד מהם אומר לשני מה הוא צריך ועל האופן שבו כל אחד עושה צעדים שייקלטו אצל השני כטובים וחיוביים לקשר. בפעם הבאה יהיה עלי לתת להם למצוא את הדרכים להתקרב זה לזו. הפתרון הטוב ביותר יבוא תמיד מהם, אבל עלי מוטלת המשימה לגלות איך לחלץ מהם אותו.

בפגישה הבאה עמיר ישחק אותה בגדול; הוא יעלה רעיון נהדר שחגית תשמח לשמוע. על הרעיון של עמיר להתקרב לחגית ועל החלטתה של חגית, בטור הבא.

■ ■ ■ ■ ■

הכותב הוא יועץ זוגי מוסמך. בוגר תואר שני MA ומייעץ לזוגות מכל הלב. "אני מאמין שלכל אדם מגיעות אהבה וזוגיות בריאה, משמעותית ומספקת. וכן! אפשר להשיג את האושר ואפשר לחיות בשמחה ובכיף".

לפניות לאיתי ניתן ליצור קשר במייל [email protected]  או בטלפון: 050-6205285

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-09-15 at 09.35
על סטריטבול וכוחה של קהילה
בין אזעקות ויירוטים התקיים בשבת החולפת טורניר...
רון כהן
מפגש לוהט וניצחון
פתיחת עונה מרשימה להפועל גליל עליון: במשחק...
448989201_982944697174288_5694629615729964461_n
מביסים את עפולה, מביטים לגלבוע
בחמישי האחרון הביסה הפועל גליל עליון את הפועל...

Education Template