fbpx

תחזיקו אצבעות גם לגברים וגם לנשים. יאללה גליל!

צילום: מדיה הפועל גליל עליון
אחרי הניצחון על חולון גליל מחכה למכבי ● קבוצת הנשים מחכה לניצחון משלה ● עירוני קריית שמונה החליפו מאמן ● ליגת ארץ הצפון המקומית עולה שלב ● ב'עמק החולה' רצים וזוכרים ● ובמגרש בעמיר קיבלו את חנוכה בהכרזת 'ויהי אור!' ● כל הפרטים במהדורת סיכום השבוע בספורט

כדורסל גברים: ניצחו את האלופה. הפנים למכבי ת"א

הפועל גליל עליון זכתה בשבת האחרונה בניצחון גדול 66:86 על הפועל חולון, אלופת המדינה, שהגיעה למשחק יממה לפני המראה לבלגיה למשחק במסגרת ליגת האלופות. גליל התייצבה למשחק ללא שניים משחקניה המרכזיים: הרכז רועי הובר – שטרם השלים את תהליך ההתאוששות מהניתוח שעבר באצבעו, והפורוורד ג'יילן הדסון – שהמריא לארה"ב, בטענה של ביקור אימו החולה, אך כפי הנראה לא יחזור לשורות הקבוצה. למרות כל זאת, הקבוצה הגלילית התעלתה בצורה מרשימה וזכתה בניצחון גדול, שהושג במידה רבה בזכות הרבע האחרון, שהתאפיין בשילוב של הגנה חזקה ומשחק התקפי מצוין. מופע הקליעות מחוץ לקשת של דיישון בוקר ואיתי מושקוביץ, שהצטיינו במשחק, הוביל את הקבוצה לניצחון מרהיב. ראוי לציון גם לוטן אמסלם הצעיר, המושאל מהפועל ת"א, שהרשים בביצועיו וללא ספק היה חלק מרכזי בניצחון. למשחק החשוב הזה התייצבה גליל עם שלושה זרים בלבד מול קבוצה עם תקציב גבוה בהרבה, שהתייצבה למשחק עם חמישה שחקנים זרים. הניצחון מציב את הקבוצה הגלילית עם המאזן השביעי בטיבו בליגת העל.
במהלך השבוע האחרון, תוך הכנות אינטנסיביות לקראת המשחק ביום ראשון הקרוב מול מכבי ת"א (21:00, אולם "הפיס" בכפר בלום), מצאה הקבוצה זמן למפגש עם כיתת קשת בבית הספר "עמק החולה". בהמשך העבירו מאמני הקבוצה, ברק פלג ואבישי גורדון, הרצאה לכדורסלני כתות ט' של מחלקת הנוער וקבוצות ממחלקות הנוער של בני הרצליה, הפועל ת"א והפועל עמק חפר, שהשתתפו בטורניר באולם "הפיס" בכפר בלום.
אוהדי ואוהדות הכדורסל בגליל כבר דרוכים לקראת המשחק המסקרן מול מכבי ת"א, שבעונה שעברה ניצחה בשני הביקורים שלה בכפר בלום – הן בגביע המדינה והן בליגה. מכבי ת"א תגיע למשחק בין שני משחקי יורוליג עם סוללה מרשימה של שחקנים אטרקטיביים. גליל תנסה בכוחותיה הצנועים לתת פייט עד כמה שאפשר, בתקווה להפתעה גדולה בסיום. המשחק יועבר בשידור ישיר בערוץ הספורט. רכישת כרטיסים באתר האינטרנט של הקבוצה.

צילום: באדיבות בית החינוך המשותף עמק החולה

מרוץ האור והגבורה בעמק החולה

מאות מתלמידי בית החינוך המשותף עמק החולה בהווה ובעבר, השתתפו ביום שני האחרון ב"מרוץ האור והגבורה" המסורתי, לזכרם של בוגרי בית הספר שנפלו במערכות ישראל. באירוע לקחו חלק משפחות הנופלים, ראשות אגפי החינוך במועצות, קבוצת האופניים של ארגון נכי צה”ל, חיילים וקצינים מגדוד 53 של השריון ואורחים נכבדים נוספים. האירוע כלל מרוץ עממי ותחרותי, מפגש עם משפחות הנופלים, התכנסות לטקס לזכר הנופלים וחלוקת פרסים למנצחי הקטגוריות השונות. איריס וולפין, המנהלת הפדגוגית של בית הספר, ברכה בשם הנהלת בית הספר: "בית החינוך עמק החולה מאמין בחיזוק הקשר עם משפחות בוגרינו, נופלי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. אני מדליקה נר זה באור ערך השותפות ומאחלת לכולנו שנצליח לקבל את השונה והאחר בשמחה, ושנראה את המשותף שלמענו שווה לתת כתף ולהתאחד – בבית הספר עם עבודת הצוות הנפלאה שיש כאן, ובשאר תחומי החיים”.

אדריאן רוצ'ט. צילום: פרטי

כדורגל: מאמן חדש לקבוצת הבוגרים של עירוני קריית שמונה

קבוצת הבוגרים של עירוני קריית שמונה עברה במהלך השבוע טלטלה גדולה, כשהמאמן מנחם קורצקי הודיע על התפטרותו. יומיים קודם החמיצה הקבוצה הזדמנות לשבור "בצורת" ניצחונות בת 12 מחזורים, אחרי שסיימה בתוצאת שוויון 3:3 את המשחק מול סקציה נס ציונה. במהלך המשחק הצליחה קריית שמונה לחולל מהפך ולמחוק פיגור של 2 שערים, אך ספגה שער שוויון מאכזב בבעיטת פנדל בתוספת הזמן. בעקבות כך, נותרה הקבוצה במקום האחרון בטבלת ליגת העל, כשהיא מרוחקת 3 נקודות מחוף מבטחים. ביום רביעי האחרון מונה לתפקיד מאמן הקבוצה ניר ברקוביץ'. מי שימשיך בצוות המקצועי של הקבוצה לצידו של ברקוביץ' הוא אדריאן רוצ'ט (נאות מרדכי), שמשמש במקביל כמאמנה של קבוצת נערים א' של המועדון.

דפנה על המפה. צילום: באדיבות הקבוצה

כדורסל ליגת ארץ הצפון: שבת בשלושה מוקדים

המחזור הרביעי בליגת "ארץ הצפון" – ליגת היישובים של הגליל העליון, ייערך בשבת הקרובה. בשונה ממחזורים קודמים, שפוצלו לשתי שבתות, המחזור הקרוב ייערך במלואו באותו היום. מובילת הטבלה, תל חי – הקבוצה היחידה שניצחה בכל שלושת מחזורי הליגה – תהיה הפעם חופשית מפעילות. אז מה מצפה לנו בשבת הקרובה?
בשעה 16:30 תארח גדות את ראש פינה, באולם ביסוד המעלה. גדות שיחקה עד כה שני משחקים ועומדת על מאזן של ניצחון אחד והפסד אחד, מאזן זהה לזה של ראש פינה שבשבת האחרונה ניצחה 64:83 את דפנה.
בשעה 18:00 תארח דפנה באולמה הביתי את שדה אליעזר. דפנה, שתחסר שוב שני שחקנים, בשל הרחקתם בעקבות התנהגות בלתי הולמת במשחק מול ברעם, עומדת על מאזן של שלושה הפסדים. שדה אליעזר עומדת על מאזן של ניצחון אחד והפסד אחד. 
בשעה 19:00 תארח ברעם באולמה הביתי את יסוד המעלה/חולתה. ברעם עומדת על מאזן של שני ניצחונות והפסד אחד, בעוד שיריבתה הפסידה בשני המשחקים שקיימה.
הכניסה למשחקים כמובן חופשית וחינמית. ועכשיו, כשהמונדיאל מאחורינו, יש לכם ולכן את כל הסיבות להגיע ליציעי האולמות וליהנות מחוויית כדורסל קהילתית.

צילום: באדיבות קהילת קיבוץ עמיר

מגרש מקומי: ויהי אור בעמיר

מגרש הכדורגל בקיבוץ עמיר זוכה לעדנה מחודשת. לאחרונה הושלמה במגרש התקנת תאורה, שתאפשר שימוש במגרש גם בשעות הערב. המגרש משמש, בין היתר, לאימוני קבוצות בית הספר לכדורגל, מחלקת הנוער של מועדון כדורגל גליל גולן ולמשחקים של קבוצות מועדון רוגבי גליל עליון. בקהילת עמיר מדגישים, כי הקמת התאורה למגרש בוצעה בסיוע ע׳אזי נוג׳ידאת, מפקח מחוז צפון במשרד התרבות והספורט, אחיקם שושן מנכ"ל עמותת הספורט של המועצה האזורית הגליל העליון, לשכת ראש המועצה ומקורות עצמיים.
במהלך השבוע, בעת שמתקיני חברת "געש תאורה" עמלו על כיוון התאורה החדשה, הגיע נוג'ידאת לביקור ושמח לראות את ההתחדשות במגרש. בהמשך  זכה להוקרה מצד נציגי הקהילה בקיבוץ כשלקח חלק בטקס הדלקת נר שלישי של חנוכה ואיך לא, באכילת סופגניות.  
יורם אבן צור, חבר מליאת המועצה האזורית הגליל העליון, איש הקיבוץ וממובילי הפרויקט: "השלמנו את הצבת עמודי התאורה במגרש הכדורגל המרכזי של עמיר. 6 עמודים בגובה 12 מטר, 470 ווט ו- 30 פנסים- כפי שהבטחנו". ליאור שחר מנהל הקהילה בעמיר הוסיף: "בהתרגשות גדולה הדלקנו את התאורה – ויהי אור, לרווחת הקהילה, הספורט בעמיר, למען ילדינו ובכלל לאזור כולו". בקהילת עמיר מבטיחים לשדרג מתקני ספורט נוספים. בין היתר, שוקדים על שיפור איכות משטח הדשא במגרש.

צילום: באדיבות הקבוצה

כדורסל נשים: חייבות לנצח!

הפועל גליל עליון תחזור למעגל משחקי הליגה הלאומית ביום שלישי הקרוב, בשעה 19:30, כשתארח את קבוצת הצמרת של בני יהודה ת"א. גליל עליון מדורגת בתחתית הטבלה עם מאזן של ניצחון אחד וחמישה הפסדים, בעוד שהקבוצה היריבה עומדת על מאזן של שלושה ניצחונות ושלושה הפסדים. בגליל קוראים לקהל אוהדי ואוהדות הכדורסל להגיע בהמוניהם למשחק שיתקיים ביסוד המעלה, ולתמוך במאמצי הקבוצה להימלט ממאבקי התחתית. 

אולי יעניין אותך גם:

שחקני הגליל
כובשים גם מחוץ למגרש הביתי
במשחק ראווה שנערך אמש באולם בית ירח לעיני...
IMG-20240815-WA0006
הגליל העליון ממשיך לקלוע:
הכדורסלנים המפונים עושים היסטוריה בליגת עמק הירדן
שחקני הכדורסל שפונו מקבוצותיהם בקיבוצים דפנה...
יואב אלמישלי
מכוונים גבוה:
האלמישלים מחכים לעונה ספורטיבית ולחזרה הביתה
בבית אחד שמאחד כדורסלן וכדורגלן, מחכים כולם...

Education Template