fbpx

שמח בבית העליון

צילום: גיל נוימן
באופן חריג פנתה אתמול (ראשון) הפועל 'נופר' גליל עליון בתלונה נגד שופטי המשחק מול הפועל תל אביב, אשר התעלמו לטענתה מעבירת תוקף אלימה וברורה במהלך שהכריע את המשחק ● מחנה פסח של עמותת הספורט הסתיים בהצלחה מרשימה ● משחקי חצאי גמר הפלייאוף של ליגת ארץ הצפון יתקיימו בסוף השבוע ● והכוכב מדפנה מנצנץ בחיפה ● מהדורת סיכום השבוע שלנו בספורט
האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

כדורסל ליגת העל: סרט מתח בדרייב אין

לאחר שסיימה את הליגה הסדירה במקום החמישי, פגשה הפועל גליל עליון בשבת האחרונה באולם "הדרייב אין" את הפועל ת"א, סגנית מוליכת טבלת ליגת העל, למשחק הראשון של משחקי הבית העליון, המהווים שלב ביניים שבין הליגה הסדירה לפלייאוף העליון. גליל התמודדה מול קבוצה איכותית בכל פרמטר, שהגיעה לשלב הפלייאוף של משחקי היורוקאפ ונהנית מסגל שופע בשחקנים איכותיים בכל עמדה. הפועל ת"א, שניצחה את שני המשחקים הקודמים (80:108 בת"א, 84:89 בחודש שעבר בכפר בלום) נתקלה ביריבה עיקשת, שלא הייתה רחוקה מלנצח את המשחק. בסיום המשחק ניצחה הפועל ת"א 84:88, זאת למרות שלמעט הרבע השלישי, גליל קלעה יותר נקודות. ברבע האחרון הצליחו שחקני הגליל "לדגדג" את הקבוצה המארחת, שבשניות האחרונות של המשחק הצליחה לקלוע קליעת עונשין אחת, לקטוף כדור חוזר ולסחוט עבירה נוספת. זו זיכתה אותה בקליעה נוספת ומנעה משחקני הגליל את האפשרות לנסות ולכפות הארכה.

צילום: גיל נוימן

גליל קטפה במשחק זה 46 כדורים חוזרים אל מול 35 שקטפה הפועל ת"א, על אף שבסגל שלה משחק אחד מהסנטרים העוצמתיים בליגה, צ'ינאנו אונואקו. למרות זאת, לא הצליחה גליל למנף את יתרונה מתחת לסלים ושילמה מחיר יקר על 14 איבודי כדור שתורגמו לקליעה של 29 נקודות מצידה של הקבוצה המארחת.
בהפועל גליל עליון הצטיין הסנטר ברייס וושינגטון שקלע 26 נקודות וקטף 13 כדורים חוזרים. הגארד דיישון בוקר שוב סיפק תצוגת קליעה מרשימה והפעם סיים את המשחק עם 20 נקודות. הפורוורד והקפטן נמרוד לוי קלע 13 נקודות וקטף 11 כדורים חוזרים.

צילום: גיל נוימן

באופן חריג פנתה אתמול (ראשון) הפועל 'נופר' גליל עליון בתלונה נגד שופטי המשחק מול הפועל תל אביב, אשר התעלמו לטענתה מעבירת תוקף אלימה וברורה במהלך שהכריע את המשחק. במכתב תקיף ליו"ר איגוד השופטים, גוני צחר, דרשו מנהלי הקבוצה בדיקה מיידית ומקיפה של התנהלות השופטים במשחק. עצם כתיבת המכתב הוא אירוע חריג בקבוצה הגלילית, שלא נוטה לצאת נגד צוות השיפוט במשחקיהם.

במכתב עליו חתום יו"ר הקבוצה טמיר אברהמס נכתב בין היתר: "אני דורש ממך לבצע בדיקה מיידית של כלל התפקוד של שופטי המשחק ובפרט את ההתעלמות מעבירת תוקף אלימה וברורה שבוצעה על ידי שחקן הפועל תל אביב, צ'ינאנו אונואקו על שחקן הפועל גליל עליון, דווין מארבל. האירוע התרחש 3.9 שניות לסיום המשחק כאשר התוצאה הינה 86:84 לטובת הפועל תל אביב, ומשמעות אי השריקה היא למעשה הכרעת תוצאת המשחק". אברהמס צירף למכתבו קטע וידאו המשווה בין מהלך זה שבו כאמור לא נשרקה עבירה לבין עבירת תוקף קלה בהרבה שנשרקה לחובת קפטן הפועל 'נופר' גליל עליון, נמרוד לוי, בתחילת הרבע השני. אברהמס הוסיף במכתבו: "צר לנו שיש מי שמנצל, ולא בפעם הראשונה, את היותנו קבוצה הבנויה על שחקנים ישראלים והנהלה ששמה בראש מעיינה את הכדורסל ולא את הטענות נגד השיפוט, ופוגע בנו באופן בלתי ספורטיבי. הפועל 'נופר' גליל עליון חזרה לליגת העל בעונה שעברה, והיא מייצגת קהילה גדולה של תושבים בגבול הצפון ואלפים שנהנים מהכדורסל של שחקנינו, לא נסכים לקבל כזו התנהלות של שופטים בליגה הבכירה בישראל".

צילום: גיל נוימן

למרות כל זאת, בהפועל גליל עליון מביטים קדימה. ביום שישי הקרוב, בשעה 14:00, תארח הקבוצה באולם "הפיס" בכפר בלום את עירוני נס ציונה שסיימה את הליגה הסדירה במקום השישי. שני משחקי הליגה בין הקבוצות היו צמודים, כאשר כל אחת מהקבוצות עשתה את הדרך הארוכה ממשחק החוץ לביתה שמחה וצוהלת אחרי ניצחון: במחזור הרביעי של העונה נס ציונה ניצחה בכפר בלום 79:82, במחזור ה-12 של העונה גליל עליון ניצחה 94:98 לאחר הארכה באולם בנס ציונה. לאור כמות המנויים הגבוהה שנמכרה מבעוד מועד, למעוניינים לצפות במשחק מהיציע מומלץ להקדים את רכישת הכרטיסים באתר האינטרנט של הקבוצה. המשחק יועבר בשידור באחד מהערוצים מבית ערוץ הספורט.

עמותת הספורט גליל עליון: מחנה פסח

במחלקת הכדורסל בעמותת הספורט ישנה מסורת ארוכת שנים של מחנה כדורסל, שמתקיים שבוע לפני ליל הסדר ועם השנים רק הולך ומשתבח. השנה נקבע מספר שיא של משתתפים: 264 שחקנים ושחקניות שלקחו חלק במחנה איכותי שארך חמישה ימים. במהלך ימי המחנה עבדו השחקנים/ות באינטנסיביות רבה עם מאמני מחלקת הכדורסל יחד עם שחקני קבוצת הבוגרים על מיומנויות אישיות ומשחקים קבוצתיים. "זה היה מחנה מאוד מוצלח", סיכם זיו ברתנא, מנהל המחנה. "זה התחיל בהרשמה הנהדרת ששברה את כל השיאים. במקום הניהולי האתגרים של צוות הניהול ברשות מנכ"ל עמותת הספורט אחיקם שושן, מנהל מחלקת הכדורסל ליאור קרת, המנהל התפעולי והלוגיסטי נעם כהן ושלי היו גדולים מאוד. מצד אחד הרצון לשמור על איכות וקבוצות אימון עם כמות ילדים נכונה בכל קבוצת אימון, מצד שני חוסר של מתקנים טובים, חוסר של מאמנים, וצורך בליווי מקצועי מדויק על כמות כל כך גדולה של מאמנים, משתתפים, אולמות ועוד. לשמחתי יש לנו מאמנים מצוינים במועדון הכדורסל שלנו, הצלחנו להביא מאמנים ברמה מאוד גבוהה מבחוץ ונעזרנו רבות בשחקני הנוער והנערות כעוזרי מאמנים. שחקני ושחקניות קבוצות הגברים והנשים עבדו גם כמאמנים וגם כאורחים באימונים השונים, מה שתרם לחוויה הנהדרת של המשתתפים".

צילום: עמותת הספורט גליל עליון

כדורסל מקומי: חצאי גמר בליגת "ארץ הצפון"
דפנה ויסוד המעלה/חולתה העפילו בשבוע שעבר לשלב חצי גמר פלייאוף "ליגת ארץ הצפון". קודם לכן, העפילו למעמד חצי הגמר באופן אוטומטי שתי הקבוצות שסיימו ראשונות בטבלת הליגה הסדירה – ראש פינה ותל חי. במשחק מרתק שהוכרע בתום הארכה ניצחה דפנה בביתה 69:80 את גדות, כשדולב כהן ומשה אלמישלי הובילו את רשימת הקלעים עם 20 נקודות כל אחד. שחר נחמיאס הוביל את רשימת קלעי גדות עם 28 נקודות. במשחק המקביל חזרה יסוד המעלה/חולתה מברעם עם ניצחון דרמטי 68:73, שהושג בדקה האחרונה של המשחק. לזכות הקבוצה המנצחת הרבו לקלוע: יניב בן עזר – 22 נקודות, צחי ברשח – 17 נקודות. לזכות ברעם הרבו לקלוע: עומרי בר לב – 23 נקודות,  לירי ישכיל – 14 נקודות. בסופ"ש הקרוב ייערכו משחקי חצאי גמר הפלייאוף והמנצחות יעפילו למשחק הגמר. הכניסה לשני המשחקים חופשית, כשבמחציות ייערכו משחקונים נושאי פרסים בשילוב הקהל. בואו ליהנות מאווירת כדורסל קהילתית ומהנה: ביום חמישי, בשעה 18:30, באולם "בית ציפורי" בכפר גלעדי, דפנה תפגוש את ראש פינה, וביום שבת, בשעה 17:30, באולם החדש ביסוד המעלה, תארח הקבוצה המקומית את קבוצת הסטודנטים של תל חי.

יסוד המעלה ודפנה. צילום מטעם הקבוצות

כדורגל: היהלום מדפנה הציל את קבוצת הנוער של מכבי חיפה מהדחה ממשחקי הגביע

ביום שלישי האחרון נערכו משחקי חצאי גמר גביע המדינה לנוער. במשחק שנערך באצטדיון "המושבה" בפ"ת, הצליחה מכבי חיפה – מוליכת טבלת ליגת העל – לנצח 2:4 בפנדלים את הפועל ת"א, שהוליכה במהלך המשחק ובמהלך הארכה ביתרון של שער אחד. עידו אלמישלי – קשרה בן ה-19 של מכבי חיפה, בן קיבוץ דפנה, הוכתר לגיבור המשחק: אלמישלי עלה למשחק במהלך החלק השני של הארכה ובזכות שער שכבש בסמוך לסיום ההארכה, הצליחה מכבי חיפה להשוות את התוצאה ל-2:2 ולכפות הכרעה בבעיטות הפנדלים. את בעיטת הפנדל המכריעה בעט אלמישלי כהלכה והעניק לקבוצתו ניצחון 2:4 והעפלה למשחק הגמר שייערך ב-4 לחודש מאי, בו תפגוש מכבי חיפה את עירוני קריית שמונה (סוג של דרבי עבור אלמישלי ששיחק בילדותו בקריית שמונה).   

צילום: מדיה מכבי חיפה

אולי יעניין אותך גם:

שחקני הגליל
כובשים גם מחוץ למגרש הביתי
במשחק ראווה שנערך אמש באולם בית ירח לעיני...
IMG-20240815-WA0006
הגליל העליון ממשיך לקלוע:
הכדורסלנים המפונים עושים היסטוריה בליגת עמק הירדן
שחקני הכדורסל שפונו מקבוצותיהם בקיבוצים דפנה...
יואב אלמישלי
מכוונים גבוה:
האלמישלים מחכים לעונה ספורטיבית ולחזרה הביתה
בבית אחד שמאחד כדורסלן וכדורגלן, מחכים כולם...

Education Template