fbpx

רק בגלל הרוח

צילום: באדיבות עמותת הספורט
למרות המצב הביטחוני המורכב וחרף צמצום הפעילות, מחלקת הנוער של הפועל גליל עליון חיה וקולעת ● "אנחנו חייבים לשמור על הכדורסל בשביל הנפש שלהם", אומר המנהל המקצועי, ליאור קרת
האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

במחלקת הנוער של הפועל גליל עליון מתמודדים עם עונה חסרת תקדים מבחינת האתגרים הניצבים בפני מנהלי המחלקה, המאמנים והשחקנים. השפעות המצב הביטחוני ופינוי תושבים מקיבוצים סמוכי גדר הביאו את מחלקת הנוער לצמצם פעילות בכ-60%, מהלך שגם הוביל לאיחוד בין קבוצות. לא מעט משחקני ושחקניות הקבוצות התפנו עם משפחותיהם ליישובים מרוחקים, חלקם עברו לפעילות מלאה באגודות אחרות וחלקם מגיעים לאימונים ולמשחקים; אחרים מתאמנים באגודה אחרת ומתייצבים למשחקים בלבד. מוקדי הפעילות הם מאולם 'הפיס' בכפר בלום, יסוד המעלה ואיילת השחר. העדר מערך ההסעות מטיל עומס נוסף על השחקנים ומשפחותיהם.

צילום: אפרת בן אבי

אבל בהפועל גליל עליון החליטו לא לוותר על העונה הזו. פעילות מאומצת של עמותת הספורט בראשות אחיקם שושן, מנכ"ל העמותה, נעם כהן, המנהל הארגוני, ליאור קרת, המנהל המקצועי של המחלקה וזיו ברתנא, המנהל המקצועי של החטיבה הצעירה, הובילה ליצירת שיתופי פעולה עם אגודות ברחבי הארץ, שקלטו קבוצות למחנות אימונים ושחקנים להשתלב בשורותיהן; הודות לכל אלה לצד שורה של מאמנים שהתגייסו למלא את מקומם של מאמנים חסרים, ניכרת התמודדות מעוררת הערצה עם אתגרי התקופה.

את הפירות קוטפת המחלקה גם בצד ההישגי: קבוצת הנוער לאומית בהדרכתו של שגיא שלו ועוזר המאמן איתי אברהמס וקבוצת נערים א' ארצית בהדרכתו של ליאור קרת ועוזר המאמן גיא יפרח מוליכות את הטבלאות ונמצאות בעמדה מצוינת לזכייה באליפות והעפלה לליגה הבכירה; קבוצת נערים ט' בהדרכתו של משה רחמים מוצאת את עצמה במקום השני בטבלת לאומית צפון, בעמדה פנטסטית להשתלבות בפלייאוף הארצי.

נוער לאומית. צילום: באדיבות עמותת הספורט

במהלך החג נערך מחנה פסח המסורתי בהשתתפות 153 שחקנים ושחקניות מהמחלקה – הצלחה אדירה בהתחשב בקשיי התקופה. 28 מאמנים ומאמנות לקחו חלק בפעילות, ביניהם רועי לזר, מאמן קבוצת הנשים של מכבי ר"ג, שהגיע במיוחד ממרכז הארץ כדי להעניק מניסיונו ומהידע שלו.

מחנה כדורסל. צילום: באדיבות עמותת הספורט

איך בעונה כזו מצליחה המחלקה לשמור על רמה תחרותית ושאיפות הישגיות?

ליאור קרת: "לכל אורך הדרך נשארנו נאמנים למטרות וליעדים, והתרכזנו בלעשות את הטוב ביותר עם מה שיש לנו. לשמחתי, זה הוכיח את עצמו. גם השחקנים וגם ההורים הבינו שצריך להיכנס מתחת לאלונקה כדי לשמור על מסגרות אימונים. אחרי שבועיים של מחנה בגלבוע, כולל שינה על מזרונים, ערכנו מעגלי שיח בהם נתנו לשחקנים מקום לדבר והקשבנו להם. הבנו שאנחנו חייבים לשמור על הכדורסל בשביל הנפש שלהם. השחקנים והשחקניות יודעים להעריך זאת, ועובדים בצורה מעוררת הערכה כדי להשלים יחידות אימון ופערים. לכולם חשוב, גם בעונה כזו, להמשיך ולהיות תחרותיים, להמשיך לעבוד ולהתקדם, כי אנחנו מסתכלים גם מעבר לעונה הזו ורוצים להגיע גם לעתיד בעמדה טובה. אנחנו מעדיפים להתייחס אל הקשיים כאל אתגרים. יש לנו מפונים ומפונות בכל רחבי הארץ. חלקם עברו לפעילות מלאה באגודות אחרות כמושאלים ומושאלות. יש לנו שכבה עבה של מפונים ומפונות בעמק הירדן, שמגיעים לאימונים למרות המרחק. אנחנו מעריכים זאת מאוד, זה לא מובן מאליו. צמצמנו פעילות וריכזנו אותה במספר מוקדים. אנשים מתמודדים תקופה ממושכת מאוד עם הרבה הדי פיצוצים, רעשי סוללות ונפילות. בלי שיתוף הפעולה ההדוק מצד עמותת הספורט, המאמנים, הורי השחקנים והשחקניות, איילת בצלאל, מנהלת האקדמיה, גיל קנטור, המאמן המנטלי ובלי עזרה רבה מצד מועדונים רבים שקלטו קבוצות שלנו למחנות אימונים ושכנעו הורי שחקנים ושחקניות להגיע לשחק כאן בגליל, למרות המצב, באמת שלא היינו יכולים להצליח לקיים את העונה הזו".

ליאור קרת. צילום: פרטי

אולי יעניין אותך גם:

שחקני הגליל
כובשים גם מחוץ למגרש הביתי
במשחק ראווה שנערך אמש באולם בית ירח לעיני...
ש
הבית שבלב
איך מסייע לילדים סיפור על שפני סלע להתמודד...
DALL·E 2024-08-27 11.40.21 - A couple in a dimly lit room
אהבה נסחבת
מבחוץ נראו גלית וסער כאילו נולדו זה בשביל...

Education Template