fbpx

פרס החדשנות לקוויאר המגויר

צילום: PEXELS
גם בימים אלה, כשקיבוץ דן מפונה וסופג ירי של חיזבאללה, ממשיכים אנשי 'קראט קוויאר' לייצר קוויאר מהמשובחים בעולם ● השבוע זכתה החברה בהכרה עם זכייתה בפרס מיזם החדשנות המצטיין לשנת 2024 של פסטיבל ופרסי המטבח הישראלי
האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

ביום ראשון החולף התקיים טקס פרסי המטבח הישראלי, בו הוענקו פרסי הצטיינות במגוון קטגוריות בעולם הקולינריה המקומי. בקטגוריית מיזם הפוד-טק המצטיין הביאה הרבה קלאסה וכבוד חברה מקומית משלנו – 'קראט קוויאר' מקיבוץ דן.

את דרכה הארוכה החלה 'קראט קוויאר' כבר בשנת 1992, כשיזמים ואנשי מקצוע בתחום החקלאות הימית החלו לייבא דגיגי חדקן היישר מן הים הכספי לחווה בקיבוץ דן. אוסטרה, מין החדקן שייבאו, הוא ממיני החדקן הנדירים ביותר, והמקור לקוויאר האיכותי בעולם. מי הפשרת השלגים הנקיים הנובעים במעיין הדן סיפקו תנאים אידיאליים לגידולו, ומומחי השימור האקולוגי של החווה אף הצליחו לשפר תנאי גידול אלה.

בחווה מייצרת חברת 'קראט קוויאר' מחזור חדש של דגיגים מדי שנה, בסביבה מבוקרת המתעלה על התנאים בבית הגידול הטבעי שלו. הטיפול הקפדני בדגי החדקן מרגע בקיעתם מאפשר להם להגיע לבגרות מוקדם יותר מאשר בטבע, לאחר כ-9 שנות גידול לערך, ומבטיח רמת איכות יציבה וטעם מובחר.

בשנים האחרונות הגיע הקוויאר הצפוני של 'קראט' עד למטבחיהם של שפים מובילים כשף הצרפתי אריק ריפר ממסעדת ‘Le Bernardin’  בניו יורק, וכיום הוא מככב לא רק בחו”ל כי אם גם אצל שפים מקומיים מובילים, שמלמדים את הקהל בישראל להעריך תוצרת כחול-לבן של אחד ממאכלי התאווה הנחשקים בעולם.

מנכ"ל 'קראט קוויאר' אסף קורן בטקס הענקת הפרס. צילום: פסטיבל ופרסי המטבח הישראלי

"תודה לכל מי שבחר בנו", כך פתח את דבריו אסף קורן (שניר), מנכ"ל החברה, עם קבלת הפרס. "אני מוכרח לומר שכשחברת 'קראט קוויאר' הוקמה לפני 32 שנים חרטנו על דגלנו את הפיתוח והחדשנות. בחזון החברה נכתב שנמשיך להוביל את שוק הקוויאר העולמי, וזה מה שאנחנו עושים בכל בוקר כשאנחנו באים לעבודה. מנסים לעשות הכי טוב שאפשר כדי לממש את החלום הזה. את הפרס הנהדר הזה אני חייב להקדיש לעובדים המסורים שלי ב'קראט קוויאר', שבחצי השנה האחרונה עושים באמת את הבלתי אפשרי; למי שלא יודע או לא מכיר, החברה שלנו ממוקמת שניים וחצי ק"מ מהגבול הלבנוני, ליד קיבוץ דן, באזור שסופג כל יום הפגזות וארטילריה. כל העובדים הם מיישובים מפונים, ובכל זאת אנחנו מגיעים כולנו כל יום לעבודה, ממש כרגיל. יש כאן שתי מטרות: המטרה הראשונה היא להמשיך לספק לעולם קוויאר ישראלי, ובטח בתקופה הזאת. המטרה השנייה היא באמונה האמיתית שהחקלאות בגליל העליון חייבת להמשיך, ורק דרך זה ננצח".

אולי יעניין אותך גם:

1
הנורית פורחת שוב
מה נשתנה הפסח הזה? כמעט הכל. רק האביב פורח...
IMG-20240409-WA0021
לאן הברווזים עפים כשהאגם מופגז?
את היען תמרנו בעזרת קרטון, לשקנאים אורגן...
ezgif-6-b42d1b4c3e
כאן ביתי
רוני שריג (מלכיה) יוצאת בימים אלה במיזם חדש...

Education Template