fbpx

עוד לא אבדה תקוותנו?

תמונה: pixabay
איך משפיעה המלחמה הארוכה (והארורה) הזו על בריאותנו הנפשית; איך מתמודדים הורים לילדים עם החלטות שמעולם לא חשבו שיידרשו להן; ועל מה חשוב לשמור כדי לא לאבד את השפיות? ● הילה שור, פסיכולוגית חינוכית מומחית ומנהלת השירות הפסיכולוגי של המועצה, מדברת בראיון לזהר לידר ברדיו 'קול הגליל העליון' על מצבנו הרגשי ועל האפשרויות לקבלת תמיכה
האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

לא צריך לספר לנו, תושבות ותושבי הגליל העליון, מה גורמת לנו המלחמה הזאת, ואיך היא משפיעה על הבריאות הנפשית ועל מנעד הרגשות שלנו במגוון המקומות שאנו נמצאים בהם: קרובים או רחוקים, במקומות הפינוי, בבתים, בכיתות הכוננות, במילואים, בעסקים ועוד.

הילה שור, מנהלת השירות הפסיכולוגי של מועצה אזורית הגליל העליון, פסיכולוגית חינוכית מומחית, מספרת בראיון לזהר לידר על השפעת המלחמה על מצבנו הרגשי אחרי יותר מעשרה חודשים, ועל האפשרויות לקבלת עזרה וטיפול דרך השירות הפסיכולוגי של המועצה.

"כל כך הרבה דברים קרו לנו מתחילת המלחמה", אומרת שור, "שכבני אדם קשה לנו לתפוס את הגודל שלהם, ואחד הדברים שעשויים לעזור לנו להתמודד זה לתת משמעות לאירוע". המטרה, כך על-פי שור, היא לספר לעצמנו את האירוע ולעשות איזו הבנייה פנימית שלו, ארגון פנימי בזיכרון שלנו ואז להתקדם. "אנחנו באירוע מאוד גדול ומתגלגל", היא מוסיפה, "ומי שעוד לא עשה את הפעולה המומלצת של לצמצם צפייה או קריאה בחדשות – זה עוד יותר מציף ועוד יותר קשה. אחד הדברים שאולי כדאי לעשות זה לצמצם את עצמנו לתוך המשמעות הפשוטה של הדברים, לתוך החיים שלנו וחיי המשפחה שלנו, כדי להצליח להתמודד עם גודל האירוע".

הילה שור. צילום: מועצה אזורית הגליל העליון

על תקווה וקבלת החלטות

אנשי השירות הפסיכולוגי-חינוכי של המועצה עובדים עם ילדים, הורים ואנשי חינוך במנעד רחב של סטטוסים – תושבים בקו העימות, אוכלוסיה מפונה, יישובים דרומיים יותר, משפחות שנפגעו יותר מקרוב ושלל אירועים שהתרחשו במרחב הגליל העליון. "אחד הדברים שאנחנו מנסים לדבר עליו עם הורים שנמצאים היום בתהליך טרנספורמציה", אומרת שור, "זה על הצורך המתמיד בקבלת החלטות. הוא אמנם תמיד קיים בהורות, אבל לא בעוצמה הזאת. הרבה פעמים זו דילמה בין החלטה שהיא לא טובה לבין החלטה שאפילו פחות טובה. זאת אומרת, אני הרבה פעמים מחליט בין אופציות שלא הייתי בוחר אותן לעצמי". "הסיפור כאן", מסבירה שור, "זה להתמודד עם המציאות ועדיין להצליח להבין שכרגע זה חלק מהתפקיד ההורי. להיות במקום הזה ולהמשיך להיות ההורה שמקבל החלטות ושומר גם על איזו מידה של 'תקוותיות', החזקת התקווה".

מכל האלמנטים שקשורים בחוסן ובתמיכה רגשית, וכדי להצליח לנהל את עצמנו בתקופה הזאת, המסר של הילה הוא חשיבות התקווה – היכולת שלנו כאנשים להמשיך ולתכנן את העתיד, להמשיך ולרצות בשביל עצמנו את העתיד ולהמשיך לתכנן אותו עבורנו ועבור המשפחה שלנו: "העתיד יכול להיות יציאה מחר בבוקר לבריכה, או זה שעוד שבוע אנחנו נלך לקנות ציוד לבית ספר, או החופשה המשפחתית שלנו. הוא יכול להיות הלימודים שארשם אליהם לשנה הבאה או ההחלטה שלי לחזור לכושר. אצל רובנו זה קורה בכל מקרה. אז אני אומרת – רגע, בואו נשים זרקור על מה שכן קורה בחיים שלנו, על החלקים של התקווה שעדיין מוחזקים אצלנו, ועל איך אנחנו מדגישים אותם לילדים. נכון, אנחנו לא בטוחים שכל הדברים ייצאו לפועל, אבל אנחנו מחזיקים את ההליכה קדימה, אנחנו מחזיקים את עצמנו בעתיד, את איך אנחנו נהיה בעתיד, את מה אנחנו נרצה בשביל עצמנו בעתיד. החלק הזה הוא חלק נורא חשוב בהקשר של ניהול משפחה".

לפנייה לקבלת עזרה או טיפול של השירות הפסיכולוגי במועצה לחצו כאן

האזינו לראיון המלא של זהר לידר עם הילה שור ברדיו 105.3 קול הגליל העליון: https://bit.ly/46JkaVS

הצטרפו לשידורי התחנה בתדר או באתר האינטרנט: https://www.1053fm.co/

אולי יעניין אותך גם:

מרכז קליימטק חדש נחנך במחניים - קרדיט צילום ארז בן סימון
עתיד ירוק: מרכז קליימטק חדש נחנך במחניים
בשיתוף פעולה נרחב בין גופי ממשלה ותעשייה,...
ראשית
איגרת ראש המועצה לסיום השבוע ה-48 למלחמה
תושבות, תושבים, חברות, חברים, היום,...
18 במאי דני מירן יוטיוב
מחכים לעמרי
"כל השנה הזאת נאמר לנו שלחמאס משתלם להחזיק...

Education Template