fbpx

סוער בחוץ, לוהט בפנים

צילום: גיל נוימן
"יש את הרגע הזה שהאולם בכפר בלום נדלק, ואז מרגישים את העוצמה", ברק פלג מאמן הפועל גליל עליון מסכם; וגם - סגירת חשבונות בליגת 'ארץ הצפון', שוויון בדרבי הכדורגל המקומי ונציגות גלילית יפה בנבחרת הישראלית בהוקי קרח, שחזרה עם מדלייה מאליפות העולם; מהדורת סיכום השבוע בספורט
האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

כדורסל גברים: ההצגה הכי טובה בכפר

למרות מזג האוויר הסוער והלילה המטלטל בעקבות רעש האדמה, אולם "הפיס" בכפר בלום קיבץ לחיקו ביום שני האחרון כ- 1,300 אוהדי ואוהדות כדורסל, שהגיעו לתמוך בשחקני הפועל גליל עליון במשחק הליגה מול עירוני קריית אתא, במטרה לזכות בניצחון חמישי ברציפות (ושביעי בשמונת המשחקים האחרונים) ולשמור על המקום החמישי בטבלת ליגת העל.

על הפרקט הדברים לא הלכו כמצופה. קבוצת התחתית של קריית אתא ניצלה שאננות משמעותית של שחקני הגליל, שספגו 32 נקודות ברבע הראשון. במהלך הרבע השלישי עמד היתרון של הקבוצה האורחת על 57:71. רק ברבע האחרון הגיע המפנה המיוחל, משחק ההתקפה של שחקני הגליל קלח, ההגנה הקשיחה את סגנון המשחק ובדקות האחרונות שלשה של נמרוד לוי יצרה מהפך והעניקה לגליל יתרון של נקודה. מרגע זה המשחק הפך לצמוד מאוד, שחקני הקבוצות נשלחו בתדירות תכופה לקו העונשין, שחקני הגליל היו חדים יותר ובסיום זכו בניצחון 86:92.

צילום: גיל נוימן

גם הפעם גולת הכותרת הייתה התוצרת של השחקנים הישראלים, כששלושת הקלעים המובילים של הקבוצה הגלילית הם רועי הובר עם 23 נקודות, איתי מושקוביץ עם 22 נקודות, הקפטן נמרוד לוי עם 15 נקודות ולוטן אמסלם עם 8 נקודות. בגזרת הקלעים הזרים הוביל את הרשימה דיישון בוקר, שלהט ברבע האחרון, עם 14 נקודות, ברייס וושינגטון עם 9 נקודות, ווין לנגסטון ודווין מרבל עם 3 נקודות כל אחד.

רועי הובר סיכם את המשחק: "משחק לא טוב שלנו. ברבע האחרון הצלחנו להתעלות. אני חושב שמה שעשה את השינוי זה האולם הביתי והקהל שדחף אותנו גם ביום שבאנו קצת פחות חדים. הקהל נתן לנו את האנרגיות לחזור למשחק ולעשות ניצחון חשוב מאוד". המאמן ברק פלג הוסיף: "היה פוטנציאל למשחק מנומנם, עם גשם וסערה. אבל יש את הרגע הזה שכפר בלום נדלק, ואז אנחנו מרגישים את כל האימפקט – היציע החדש וגם היציע שמולנו, שאתה רואה עוצמה, וזה מרגיש כאילו אי אפשר לעצור את זה. זה כוח לא נורמלי לקבוצה שיש לה כזה בית. בסוף זה הילדים והאנשים המבוגרים שבאים ביום כזה ויוצרים פה תרבות של קהל, ספורט ומשפחה".

ביום ראשון הקרוב תתארח הפועל גליל עליון בשעה 20:55 אצל הפועל חולון, אלופת המדינה, שמדורגת במקום השלישי בטבלה. המשחק יועבר בשידור ישיר בערוץ הספורט.

ליגת "ארץ הצפון": ברעם סגרה חשבון עם גדות

המחזור החמישי הפגיש בשבת האחרונה למשחק מרתק באולם בקיבוץ ברעם את הקבוצה המקומית ואת היריבה מגדות, שבועיים לאחר שגדות ניצחה 49:52 את משחק חצי גמר גביע הליגה בין הקבוצות. גדות הגיעה למשחק עם מאזן של ניצחון אחד ושני הפסדים, בעוד שברעם התייצבה למשחק עם מאזן של שני ניצחונות ושני הפסדים. היה זה משחק צמוד לכל אורכו, כשבסופו צמד קליעות עונשין עם הבאזר העניקו לברעם ניצחון 50:52. במשחק נוסף יסוד המעלה/חולתה נחלה הפסד שלישי בארבעה משחקים – הפעם הפסד ביתי 64:54 מול המוליכה מראש פינה. המחזור יושלם בשבת הקרובה, כשקבוצת הסטודנטים של תל חי – הקבוצה היחידה בעלת מאזן מושלם בליגה – תתארח אצל שדה אליעזר, בשעה 18:00 באולם ביסוד המעלה.

צילום באדיבות קבוצת ברעם

כדורגל בנים: לדרבי קאמבק משלו

ביום שישי שעבר, רגע לפני הודעת ההתאחדות לכדורגל על ביטול משחקים, נפגשו במגרש הסינטטי בקרית שמונה קבוצות טרום א' (ילידי 2012-2013) של מ.כ גליל גולן והפועל גליל עליון למשחק דרבי. קהל רב של בני ובנות משפחה העניק למשחק תמיכה ספורטיבית ויצר אווירה בריאה בין שתי הקבוצות. מ.כ גליל גולן הוליכה בתום המחצית הראשונה ביתרון 0:2, משערים שכבשו אביתר לוי ועומר ורדי. במחצית השנייה צמד שערים שכבש עידו זמיר (קדרים) מחק את היתרון של מ.כ גליל גולן וסלל את הדרך לתוצאת שוויון 2:2. שני הצדדים הביעו משאלת לב, שמשחקי הדרבי בעתיד ייערכו במגרש בתחומי המועצה.

צילום: מדיה הפועל גליל עליון

כדורגל בנות: מנצחות ושומרות על רשת נקיה

קבוצת הילדות של מ.כ גליל גולן, המשחקת בליגת הילדות של ההתאחדות לכדורגל, שבה ממשחק החוץ מול בנות מג'דל כרום עם ניצחון 0:6. כבשו לזכותה: אגם אוחנה, אביגיל כהן-פטילון וזיו אוחנה צמד כל אחת. נציין כי בשונה משיטת המשחק הידועה של 11 מול 11 במגרש לאורך, בליגת הילדות משחקות 8 מול 8 לרוחב המגרש והשערים קטנים יותר מהשערים המוכרים.

צילום: מטעם המועדון

הוקי קרח: התרומה הגלילית להצלחת נבחרת U20

נבחרת U20 של ישראל שבה בתחילת השבוע מטורקיה, שם השתתפה בתחרות אליפות העולם לדרג 3. הנבחרת הישראלית אמנם הפסידה במשחק הגמר מול אוסטרליה, אך חזרה לישראל עם מדליית כסף מכובדת. נציגות מרשימה למועדון צעירי מטולה ובפרט לשלושה מתושבי המועצה: המנהלת אריאלה סגל (שדה נחמיה) והשחקנים אורי סגל (שדה נחמיה) ויהל שרון (מעיין ברוך).

צילום: מועדון צעירי מטולה

אולי יעניין אותך גם:

שחקני הגליל
כובשים גם מחוץ למגרש הביתי
במשחק ראווה שנערך אמש באולם בית ירח לעיני...
IMG-20240815-WA0006
הגליל העליון ממשיך לקלוע:
הכדורסלנים המפונים עושים היסטוריה בליגת עמק הירדן
שחקני הכדורסל שפונו מקבוצותיהם בקיבוצים דפנה...
יואב אלמישלי
מכוונים גבוה:
האלמישלים מחכים לעונה ספורטיבית ולחזרה הביתה
בבית אחד שמאחד כדורסלן וכדורגלן, מחכים כולם...

Education Template