האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...
|
צוותי נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה נמצאים בעיצומו של מבצע רחב היקף, במסגרתו מוקמות עמדות שטח לאיסוף ולטיפול בתלונות מתושבי הצפון והדרום במוקדים שונים ברחבי הארץ. השבוע יפעלו העמדות בארבעה מוקדים בגליל, ויאפשרו לתושבים להגיע ולקבל סיוע אישי ומיידי, ללא צורך בתיאום מראש. העמדות פתוחות לכלל הציבור: תושבים שעדיין מפונים מבתיהם, כאלה ששבו לאחר תקופת פינוי וגם תושבי האזור שמתקשים לממש את זכויותיהם או לקבל שירותים ציבוריים כנדרש.
במסגרת הפעילות, ניתן להגיש תלונות במגוון רחב של תחומים מול גופים ציבוריים, בהם משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, מפעלים ומוסדות של המדינה וחברות ממשלתיות, ובפרט במצבים שבהם התושבים חווים קושי במימוש זכויות.

בין הפניות שטופלו בתקופה האחרונה: עיכובים בקבלת תגמולים או קצבאות; סירוב לשנות כתובות מגורים; עיכובים בהנפקת תעודות זהות או דרכונים; קשיים בגישה לשירותים רפואיים ונפשיים; סיוע במציאת מסגרות חינוך חלופיות; טיפול בפניות בנושא פיצויים על נזקי רכוש; בעיות בתחום החנייה או היעדר מיגון באזורים ציבוריים. בחלק מהמקרים, כבר במהלך הביקור – מתקיים טיפול מיידי, והבעיה נפתרת בשטח!
אחת הדוגמאות לפעולה מהירה ויעילה של נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה הגיעה מבני זוג שפונו משלומי בתחילת המלחמה. השניים עברו להתגורר בבית מלון שהיה בהסדר עם המדינה, אך נדרשו לשלם בעצמם אלפי שקלים עבור הלינה. לאחר שנתקלו בקשיים לקבל את כספם בחזרה, פנו בני הזוג לנציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה, שהפעילה את הגורמים הרלוונטיים – משרד התיירות, משרד הפנים, המועצה המקומית שלומי והתאחדות בתי המלון – ובתוך זמן קצר בני הזוג קיבלו בחזרה את כספם, והמלון קיבל את תשלומו מהמדינה.
במהלך השבוע הנוכחי, כל אחד ואחת יכולים להגיע – ללא צורך בתיאום מראש לעמדות, לקבל סיוע, ולהגיש תלונה. הצוותים יקשיבו, יכוונו, יסייעו במילוי התלונה – ובמקרים בהם ניתן, אף יפעלו בזמן אמת מול הגופים הרלוונטיים.
לו"ז הביקורים הקרובים בגליל העליון:
- יום שני, 31.3.25 בין השעות 10:00–16:00 – משרדי המועצה האזורית מעלה יוסף, יישוב גרנות
- יום רביעי, 2.4.25 בין השעות 09:30–12:00 – מתנ"ס ארתור פוקס, קריית שמונה
- יום חמישי, 3.4.25 בין השעות 09:30–12:00 – מכללת ארז, שלומי
- יום חמישי, 3.4.25 בין השעות 14:00–16:30 – משרדי המועצה האזורית מטה אשר
נתקלתם בבעיה מול גוף ציבורי בישראל? נציבות תלונות הציבור כאן וזמינה למענכם גם באמצעות פנייה מקוונת, באתר מבקר המדינה: https://complaint.mevaker.gov.il/