fbpx

ניצחונות, הפסדים ובובות על הפרקט

הפועל גליל עליון. צילום: גיל נוימן
להבות הבשן שורפת את המסלול עם ניצחון בתחרויות הגליליאדה ● בקבוצת הנשים בכדורסל פועלים להרחיב את הסגל בשחקניות מקומיות ● ומה התוכניות שלכם למחר בערב? הפועל גליל עליון מזמינה אתכם למשחק שלה מול בני הרצליה

כדורסל גברים: "גליל לעולם לא מוותרים"

שבוע הפכפך נוסף עבר על הפועל גליל עליון, כזה שמשתקף גם במאזן שלה בזירה המקומית ובזירה האירופאית. ביום שני ספגה הקבוצה הפסד ביתי 82:79 במשחק הליגה הביתי מול עירוני נס ציונה, ששם את מאזנה בליגת העל על ניצחון אחד ושלושה הפסדים. יומיים לאחר מכן אירחה הקבוצה את גולדן איגל מקוסובו למשחק במסגרת היורופקאפ, אותו ניצחה 73:85, תוצאה המעמידה את הקבוצה על מאזן של שלושה ניצחונות והפסד אחד במפעל האירופאי.

במשחק מול עירוני נס ציונה בלטה היוזמה המבורכת של האוהד צור בדיחי, מארגון אוהדי 'הקומץ', שרתם מאות אוהדים טרם המשחק לזרוק לפרקט בובות המיועדות לתרומה למחלקת הילדים במרכז הרפואי 'זיו' בצפת. במשחק עצמו צעדה נס ציונה ביתרון רוב דקות המשחק; שחקני הגליל רדפו אחרי היריבה וכמעט חוללו מהפך בסיום, אך נס ציונה הייתה מרוכזת יותר בשתי הדקות האחרונות, וזכתה בכל הקופה.

במשחק מול גולדן איגל היה הרבע האחרון זה שעשה את ההבדל: בתום שלושה רבעים צמודים הקשיחו שחקני הגליל את משחק ההגנה וגילו יעילות גבוהה בצד ההתקפי, מה שסייע ליצור ריצת 7:24 בדרך לניצחון. בשני המשחקים השבוע בלטו שחקני הפנים, מאליק אבו וברייס וושינגטון. במשחק מול גולדן איגל זכו להשתלב שלושה שחקני בית שתרמו לניצחון מבלי לקלוע: הרכזים רון כהן ונדב מלכה, והגארד רועי קוז'יקרו.

"אחרי רצף מאוד קשה שנקבע לנו, יצאנו מאוד מאוכזבים מהמשחק מול נס ציונה", סיכם את השבוע אבישי גורדון, עוזרו של ברק פלג באימון הקבוצה. "החבר'ה נתנו הכול במחצית השנייה. נגד גולדן איגל היינו חייבים לשים הכול על הפרקט ולבוא מרוכזים במאה אחוז. אני שמח שהחבר'ה היו מרוכזים במיוחד בחצי השני. שמח גם שעוד שחקנים שיחקו. עשינו עבודה טובה, עכשיו אנחנו צריכים את כל הקהל במשחק מול בני הרצליה. צריכים אולם מלא, כי האוהדים הם השחקן השישי שלנו. אנחנו נעשה הכול, למרות שאנחנו עייפים ובסגל קצר, אבל אנחנו לא מוותרים לעולם. ניתן את הלב והנשמה שלנו. נתראה באולם במוצ"ש, בשעה 18:00".

כדורסל נשים: אולם חדש ותוכניות לעתיד

קבוצת הנשים. צילום: באדיבות המועדון

קבוצת הנשים של הפועל גליל עליון החלה עונה עשירית ברציפות בליגה הלאומית עם הפסד ביתי 66:60 להפועל מג'דל כרום, שניצחה את המשחק בסיומה של הארכה. המשחק נערך באולם החדש ביסוד המעלה, שנהנה ממשטח פרקט איכותי, חדרי הלבשה חדישים וטריבונות נוחות לקהל – שהגיע בהמוניו וגדש את היציעים. על הפרקט התפתח משחק צמוד; ככל שחלפו הדקות ניכר היה שהסגל הקצר של הקבוצה, שמודרכת העונה ע"י נטלי שדה, מגיע לקצה גבול היכולת, ומג'דל כרום ניצלה זאת כדי לנצח בהארכה. מיקה ביתן (כפר בלום), שמשחקת העונה גם במדי מכבי חיפה מליגת העל, קלעה 8 נקודות. נציגות קיבוץ גדות בקבוצה, אמה עובד ומיקה פלג, השתלבו גם הן במשחק. את רשימת הקלעיות הובילה יעל שטיינברג עם 19 נקודות; 12 מהן הושגו בקליעות מחוץ לקשת. הקפטנית, מיתר אסולין, קלעה 13 נקודות. עוד ברשימת הקלעיות: עדי אלטמן עם 14 נקודות ועמית מלכה עם 6 נקודות.

"מאכזב להפסיד במשחק ביתי ראשון באולם החדש, לעיניי מאות אוהדים ואוהדות שלנו, שראויים לכל ההערכה והתודה מאיתנו", אמר מנהל הקבוצה ליאור סרף לאחר המשחק. "אנחנו יוצאים גם עם עידוד מהמשחק הזה. אנחנו פועלים כדי להרחיב את הסגל, ובונים כאן קבוצה בפורמט שונה מהעבר, שתתבסס על שחקניות מקומיות ועל שחקניות שמגיעות לכאן כדי לחיות בגליל למטרות עבודה או לימודים, אחרי שבשנים האחרונות היו בסגל לא מעט שחקניות שהגיעו ממרכז הארץ לימים מרוכזים – מה שהיה כרוך בהוצאות כספיות רבות ובהרבה קשיים. אנחנו מאמינים שבעבודה מאומצת נראה כאן עם הזמן נראה קבוצה שתגרום הנאה לקהל ותיצור תשתית לעונה הבאה לקידום שחקניות ממחלקת הנערות".

גליליאדה: להבות הבשן האלופה

אליפות המרחב הכפרי של הגליל העליון בענפי ספורט שונים הגיעה לסיומה בתחילת השבוע. היישובים שהשתתפו בגליליאדה זכו לניקוד מצטבר משותף ע"פ ההישגים שהשיגו הנציגים והנציגות בתחרויות השונות. בתום מאבק צמוד עם קיבוץ עמיר (שהגיע שני), זכה באליפות קיבוץ להבות הבשן. את המקום השלישי קטף קיבוץ שדה נחמיה, מחניים במקום הרביעי, ובמקום החמישי – דפנה.

להבות הבשן בראש! צילום: מ.א. הגליל העליון

"מרגע שידענו שיש גליליאדה, נרתמנו מספר אנשים לעניין", משתף בגורמים להצלחה שלומי פילו, מהדמויות המרכזיות בארגון המשתתפים והמשתתפות של קיבוץ להבות הבשן. "הפצנו בקבוצות הוואטסאפ של אוהבי הספורט ובכל דרך אפשרית לפרסום. נוצרה אווירה של התלהבות ורצון גדול מצד עשרות אנשים מגיל 18 ועד 40 פלוס להשתתף. בכל תחרות בה היו לנו נציגים התוצאות היו טובות. כולם נתנו מאתיים אחוז למען ההצלחה של הקיבוץ. שמחים מאוד על הזכייה וכבר מחכים לגליליאדה הבאה ולאירועי ספורט קהילתיים נוספים".


“להבות הבשן שלטו בגליליאדה ולקחו את המקום הראשון בזכות", בירך זיו ברתנא, מנהל תחום ספורט קהילתי במועצה. "מבחינת יכולות ספורטיביות, יש אמנם יישובים עם ספורטאים טובים לא פחות, אבל זה לא העניין בגליליאדה. העניין והרעיון הוא שאנשים בגילאי 18 ומעלה מתנתקים לרגע ממרוץ החיים ויוצאים ומתחרים בשם הגאווה המקומית וכי הם אוהבים לעשות ספורט מסוים, והנה, יש להם הזדמנות להתחרות בו.  גם מי שלא הכי חזק, או הכי מהיר, וגם אם כלל לא זוכים באליפות מסוימת, עדיין כל המשתתפים מביאים נקודות ליישובם. כאן הוכיחו להבות הבשן יציבות, רוח יישובית ספורטיבית וגאוות יחידה. שאפו!”.

את אקורד הסיום לתחרויות הגליליאדה נתנה צעדת הגליל. 600 המשתתפים, בהם ילדים, מבוגרים וזקנים מכל האזור, נהנו לא רק מהפעילות הספורטיבית, אלא גם מאווירה תוססת, מוסיקה טובה, הפעלות ודוכנים, ולא פחות חשוב – מדליה וניקוד יקר ליישוב אותו ייצגו בתחרות על תואר היישוב הספורטיבי ביותר בגליל העליון.

אולי יעניין אותך גם:

שחקני הגליל
כובשים גם מחוץ למגרש הביתי
במשחק ראווה שנערך אמש באולם בית ירח לעיני...
IMG-20240815-WA0006
הגליל העליון ממשיך לקלוע:
הכדורסלנים המפונים עושים היסטוריה בליגת עמק הירדן
שחקני הכדורסל שפונו מקבוצותיהם בקיבוצים דפנה...
יואב אלמישלי
מכוונים גבוה:
האלמישלים מחכים לעונה ספורטיבית ולחזרה הביתה
בבית אחד שמאחד כדורסלן וכדורגלן, מחכים כולם...

Education Template