fbpx

נחנך פסל לזכר הנופלים באסון המסוקים

צילום: מ.א. הגליל העליון
האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

בטקס מרגש שהתקיים בסמוך לקיבוץ דפנה זמן קצר לפני יום הזיכרון לחללי צה"ל, נחנך פסל מרשים ורב עוצמה בשם 'אחרי הסערה', המוקדש לחיילים שנפלו באסון המסוקים. הטקס, אשר אורגן ע"י עמותת חללי אסון המסוקים, התקיים עם סיומו של מסע 'נפגשים בשביל ישראל' המסורתי, שהתקיים זו השנה ה-18. מלבד נציגי המשפחות ונציגים מהמועצה, אשר סייעה בהקמת והצבת הפסל, הגיעו לטקס גם קצינים בכירים בעבר ובהווה, ביניהם מפקד פיקוד צפון, אלוף אורי גורדין, ואל"מ (במיל.) קובי מרום, שהיה מפקד החטיבה המרחבית (769) בעת האסון.

"הפסל נקרא 'אחרי הסערה', משום שחשבנו על משהו שהוא גם מתחבר עם המקום, עם הטבע, וגם עם מה שקרה", אמרה יוצרת הפסל, האמנית אורנה בן-עמי; "הפסל מורכב מסדרת עצים שהם קטועים, הם לא שלמים, אבל הם עדיין ניצבים אחרי הסערה שהייתה שם. הרעיון הוא שיש משהו שעומד והוא קטוע. הברזל מאפשר לעשות יצירה מינימליסטית כזאת, בה העצים עדיין עומדים, אבל הם לא שלמים. הרעיון הוא של החסר ולא שלם ועדיין עומד ניצב, כמו הזיכרון".

"למעלה מ-26 שנים חלפו מאז האסון, ואחד האתגרים המשמעותיים הניצבים מול כולנו הוא שימור הזיכרון", הוסיפה מנכ"לית המועצה, עידית חמל; "מיקום נפילת המסוקים ומטרת הלוחמים, שהייתה הגנה על יישובי הצפון, הפכו את אסון המסוקים לחלק בלתי נפרד מהאתוס של הגליל העליון. לכן, לאורך השנים הקפדנו לסייע בשימור הזיכרון באמצעות הטקס ויום העיון המסורתיים בביה"ס 'הר וגיא'. נמשיך להיות לצד המשפחות, לחבק, לחזק ולסייע בשימור הזיכרון של הבנים היקרים שנפלו בעת הגנה על המולדת. כיכר זו הינה נדבך נוסף בכך".

Education Template