fbpx

מתווכחים בשפה מכבדת

נסכים שלא להסלים. תמונה: pixabay
המיזם החברתי החדש - 'עוצרים את השיח המפלג' - הוקם על ידי קבוצת אנשי עסקים בישראל, במטרה להעלות את המודעות לנזק שגורם שיח מפלג ופוגעני, ולעודד את הציבור הישראלי לאמץ שיח מכבד וסובלני יותר ● בראש מובילי המהלך עומד תא"ל במיל' דורון גביש, מפקד מערך ההגנה האווירית לשעבר, ומי שבמשמרת שלו נכנסה 'כיפת ברזל' לפעולה מבצעית
האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

המיזם החברתי החדש 'עוצרים את השיח המפלג', צובר לאחרונה תאוצה משמעותית עם הצטרפותן לעשייה של עשרות רשויות מקומיות ברחבי הארץ, ביניהן גם מועצה אזורית הגליל העליון. המיזם הוקם על ידי קבוצת אנשי עסקים ויזמים מובילים בישראל, במטרה להעלות את המודעות לנזק שגורם שיח מפלג ופוגעני, ולעודד את הציבור הישראלי לאמץ שיח מכבד וסובלני יותר.

שלט חוצות. צילום: באדיבות 'עוצרים את השיח המפלג'

"אנחנו יוזמה של כמה אנשי עסקים שישבנו ושאלנו את עצמנו – מה אנחנו יכולים לעשות בעת הזאת כדי לשפר את המצב", אומר תא"ל במיל' דורון גביש, שמוביל את המהלך ביחד עם אנשי עסקים אחרים כמו שלי לנדסמן, יזמית ומנכ"לית מיקרוסופט ישראל לשעבר; אסף גרינפלד, מנכ"ל האדסטארט; זיו אלול; מהרטה ברוך; חנה רדו; אלי פלאי, מו"ל העיתון החרדי "משפחה"; שימי קאופמן, מנכ"ל ארגון הגג החברתי VLU ועוד. "יש פה שיח מורכב, לפעמים קשה מאוד, משני הצדדים", מוסיף גביש, "לכל אחד יש את הדעה שלו וזה לגיטימי לא להסכים. אבל אנחנו נמצאים במקום הזה ביחד וכדאי שנהיה מסוגלים לשוחח אחד עם השני. אנחנו לא מתעסקים בפוליטיקה אלא באמירה ערכית שקוראת לשינוי האקלים הציבורי בישראל, בתקווה להשפיע גם על מקבלי ההחלטות".

תא"ל במיל' דורון גביש. צילום מסך ערוץ 13.

תא"ל במיל' גביש יודע משהו על עצירת אלמנטים פוגעניים, במובן המאוד מוחשי של המושג. בשנת 2009, לאחר מספר תפקידי פיקוד, הוא מונה למפקד מערך הנ"מ של צה"ל וכיהן בתפקיד עד 2012. בתקופת כהונתו ובהובלתו, אורגן מחדש החיל וקיבל את השם 'מערך ההגנה האווירית', כשמלבד ייעודו המסורתי נוספו לו גם המשימות של יירוט טילים ורקטות, גילוי להתרעה, ואחריות על שיתוף הפעולה עם ארצות הברית בנושא הגנה מפני טילים. בתקופת פיקודו של גביש קלט המערך את מערכת 'כיפת ברזל' שיירטה לראשונה רקטות שנורו מרצועת עזה, ומאז – ובטח במלחמה האיומה הנוכחית – מככבת בחיינו ללא הפסקה.   

תא"ל במיל' דורון גביש בעת שירותו. צילום: ויקיפדיה

"מה שחשוב", אומר גביש, "זה לא מי צודק או מי טועה. מותר ורצוי שכל אחד ישמיע את דעתו, אבל אנחנו גם מבינים, במיוחד אחרי ה-7.10, שהצורה שבה אנחנו מתווכחים לא יכולה להמשיך.  זה לא מה, זה איך".

סלוגן המיזם. באדיבות: 'עוצרים את השיח המפלג'.

עוד פרטים על המיזם כאן: https://www.instagram.com/stopilug/

אולי יעניין אותך גם:

ליאת בן אדיבה
בית מבוץ וממ"ד
כמי שגדלה בקריית שמונה היא חיה בציפייה לגרוע...
שחקני הגליל
כובשים גם מחוץ למגרש הביתי
במשחק ראווה שנערך אמש באולם בית ירח לעיני...
1
בין הצלצולים לאזעקות ובין הבומים למחברות
לרגל פתיחת שנת הלימודים, יצאנו לבדוק איך...

Education Template