fbpx

משאירות את הביקורת מחוץ לדלת

עבודה של אליסיה סרואה
קשה להאמין, אבל חלק ניכר מהעבודות שהוצגו בתערוכה 'נשים יוצרות במלחמה'
הן פרי עבודתן של נשים שלא עסקו מעודן באמנות
האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

בשבעה באוקטובר התהפכה שגרת חיינו, ועולמנו הבטוח והמוכר ספג מהלומה עזה; כה רבים מאתנו איבדו קרובים ואהובים, אחרים חיים מאז בהמתנה חֲרֵדָה לאהוביהם הנלחמים בחזית, ויש את אלו שהתפנו מביתם, איבדו את פרנסתם, או חווים פחד, מתח נפשי וחשש בלתי פוסקים מהבאות.

דרכים רבות ושונות להתמודד עם מוראות התקופה; ענבל אשד (להבות הבשן), מדריכת יצירה אינטואיטיבית ומנחת סדנאות, החליטה לפתוח בקיבוצה מפגשי 'יומני יצירה לנשים', טרנד שצמח והתפתח בשנים האחרונות בארץ ובחו״ל, ומזמין את הקהל, גם זה שאיננו מנוסה בכך, להתנסות ביצירה אמנותית נטולת שיפוט וביקורת עצמית. זאת, ברוח היצירה האינטואיטיבית, המדגישה את תהליך היצירה ולא את התוצאה הסופית, ומאפשרת לאינטואיציה, לקול הפנימי ולתת-המודע הספונטאני להנחות את תהליך היצירה. אחת הסגולות החשובות של יצירה אינטואיטיבית היא ביכולתה לסייע בעיבוד רגשות וביטויים באמצעות היצירה, לשם הפקת הקלה, שחרור והפחתה ברמות הלחץ.

עבודה של אורה קבילו
עבודה של דבי רוזנר

המפגשים השבועיים (והחינמיים, יש לציין) אפשרו למשתתפות בסדנה הפוגה קלה מהמחשבות המעיקות והשגרה המתסכלת, ויצרו חיבורים מעניינים, חברויות והיכרויות חדשות בתוך הקבוצה הנשית הרב-גילאית בלהבות הבשן. החודש, בסיוע תקציבי של הקיבוץ ובתמיכת התרבות וצוות חוסן קהילתי, יצאו המשתתפות בתערוכה, 'נשים יוצרות במלחמה' שמה, ובה מבחר מעבודותיהן, ואיפשרו לקהילה ולקהל הרחב הצצה אל פירות יצירתן. עבור רבות מהן, כאמור, הייתה זו חשיפה ראשונה ומרגשת של עבודתן.

עבודה של אירה פורסנקו

התערוכה נפתחה ב-12 במרץ למשך שבוע ימים במבואת האטריום בלהבות הבשן, והוצגו בה עבודותיהן של: אורה קבילו, אורנית קוק, אירה פורסנקו, אליסיה סרואה, אסנת סטולרו, דבי רוזנר, לזלי איזקוביץ, לאורה המרשלג, ליטל אשכנזי-שושן, ליטל שושן, נעמה ארגוב, נעמה ווסט, סוזנה לויטנס, עדה פיקוס, רוית פרנק, רחלה זלץ, שרית קאופמן וענבל אשד.

עבודה של רחלה זלץ
עבודה של אסנת סטולרו

מעוניינים להתנסות במפגשי 'יומני יצירה'?

מוזמנים ליצור קשר עם ענבל, [email protected], או להיכנס לדף הפייסבוק:

https://www.facebook.com/intuitivepainting.GalilElion

עבודה של ליטל אשכנזי שושן
עבודה של לזלי איצקוביץ
עבודה של רוית פרנק
עבודה של ענבל אשד
עבודה של עדה פיקוס
עבודה של נעמה ווסט
עבודה של ליטל שושן
עבודה של נעמה ארגוב
עבודה של אורנית קוק
עבודה של שרית קאופמן
עבודה של סוזנה לויטנס
עבודה של לאורה המרשלג

אולי יעניין אותך גם:

זוג צעיר (Large)
אם נדע לאהוב
לאורך השנים ידעה משפחת לטוביצקי מחולתה לא...
1שם טוב ואוחיון
לא משחק יְלָדוֹת
לראשונה בתולדותיה תארח מחלקת הכדורסל של גליל...
1
הנורית פורחת שוב
מה נשתנה הפסח הזה? כמעט הכל. רק האביב פורח...

Education Template