fbpx

מקנדה ועד עמק הבכא

צילום: אורי גולן
או מה קורה כשטלפון קנדי נופל לתוך טנק סורי בגבול הישראלי; תלמידי 'הר וגיא' ואורחיהם מוונקובר
ממשיכים מסורת ארוכת שנים

האזינו לכתבה

ביום חמישי האחרון הגיעה לבית הספר 'הר וגיא' משלחת של שלושים ושמונה תלמידים ושישה אנשי צוות מבית הספר 'קינג דיויד' אשר בוונקובר, קנדה.

בית הספר מקיים כבר עשרים (!) שנה קשר משמעותי עם יהדות קנדה המתאפיין בחילופי משלחות, למידה משותפת, פעילויות משותפות, טיולים ואירוח בבתי התלמידים. "'הר וגיא' מייחס חשיבות רבה לקשר של הנוער שלנו עם יהדות התפוצות ומשקיע מחשבה רבה, זמן ותכנון לביסוסו של קשר משמעותי וארוך טווח אשר יחזק את הזיקה בינינו לבין יהדות העולם", אומרת רוית רוזנטל, מנהלת בית הספר. "אנו מאמינים כי קשר זה מסייע בידי התלמידים לחזק את אהבתם לארץ ומעורר למידה דרך חוויה באשר לתרבות היהודית, זהותנו כיהודים וישראלים וכיצד יוצרים המשכיות ומעצבים זיכרון קולקטיבי משותף. מפגש זה יוצר מסד לימודי, חינוכי וערכי בקרב התלמידים השותפים למשלחת".

בימים הקרובים יקדישו התלמידים המארחים מ'הר וגיא' ותלמידי 'קינג דיויד' זמן ללמידה משותפת, בילוי ויצירת חווית אירוח משפחתי-ישראלי בבתי המארחים.

אחד הטיולים של הנערים הקנדים והמקומיים שנערך בכל שנה, הוא ביקור ברמת הגולן בעקבות סיפורי הקרבות, כולל תצפית על עמק הבכא. לפני כמה שנים, במהלך אותו טיול, הפילה בטעות אחת התלמידות הקנדיות את הטלפון הנייד שלה לתוך אחד הטנקים הישנים הניצבים במקום התצפית. כל הניסיונות לחלץ אותו עלו בתוהו. מאז, בכל פעם שהמשלחת מבקרת במקום, במה שכבר נהייה מסורת מבודחת ומגבשת, מנסים התלמידים לחפש את הטלפון הנעלם, כולל ניסיונות חיוג, בתקווה לשמוע צלצול ממעמקי הטנק, אך עד כה טרם התקבל מענה. "אולי ביום מן הימים, בבוא השלום והשבת השקט לאזורנו, תמצא גם הדרך להשיב את הטלפון האובד לבעליו", מסכמת רוית.

אולי יעניין אותך גם:

שחקני הגליל
כובשים גם מחוץ למגרש הביתי
במשחק ראווה שנערך אמש באולם בית ירח לעיני...
ש
הבית שבלב
איך מסייע לילדים סיפור על שפני סלע להתמודד...
DALL·E 2024-08-27 11.40.21 - A couple in a dimly lit room
אהבה נסחבת
מבחוץ נראו גלית וסער כאילו נולדו זה בשביל...

Education Template