fbpx

מצדיעים לקנר, נפרדים ממישל, מנצחים בקוסבו ומחכים לשבת

ג'יילן הדסון ודיישון בוקר
צילום: גיל נוימן
מדור הספורט הראשון שלנו במהדורת סיכום שבוע, עם הרבה סיבות לגאווה; שבוע שהתחיל, אמנם, עם הפסד מתסכל של קבוצת הכדורסל, שבהמשך "עשתה תיקון", כשבין לבין גם אגדת כדורגל מקומית זכתה להצדעה והוקרה. ואם בכדורגל עסקינן, גם הבנות הן כבר חלק מהחגיגה

גליל עליון נופלת וקמה

בשבת האחרונה ספגה הפועל גליל עליון הפסד מתסכל במשחק דרבי ההתיישבות העובדת מול הפועל גלבוע/גליל, שהסתיים בתום שתי הארכות עם ניצחון של שחקני הגלבוע 115:117.

בסיום המשחק התבשרו שחקני הקבוצה והצוות המקצועי על מותו בטרם עת של המעסה, מישל מויאל, לאחר התמודדות עם מחלת הסוכרת.

ברביעי האחרון זכתה הקבוצה בניצחון 76:93 במשחק החוץ מול גולדן אייגל יילו מקוסבו, שהיווה את המשחק הראשון בשלב הבתים של היורופקאפ. בשני המשחקים הרשימו בביצועיהם צמד הזרים החדשים: ג'יילן הדסון ודיישון בוקר, שהובילו את רשימת הקלעים. במשחק בקוסבו הרשים בביצועיו הרכז איתי מושקוביץ, ששב מפציעה בת חצי שנה, עם 14 נקודות. הקפטן נמרוד לוי והרכז רועי הובר, הישראלים הבכירים של הקבוצה, לא היו במיטבם בגלבוע, אך בקוסבו בלטו ונראה כי אפשר לסמוך עליהם להמשך העונה. בשבת הקרובה בשעה 19:30 תארח הקבוצה את הפועל באר שבע למשחק ליגה במסגרת המחזור השני, בתקווה לזכות בניצחון ליגה ראשון העונה.


האיש שכולם אהבו איננו

במוצאי השבת הלך לעולמו בגיל 58 מישל מויאל, ששימש כמעסה המסור של כדורסלני הפועל גליל עליון במשך עשר שנים, במקביל לעבודתו עם קבוצות מחלקת הנוער של עירוני קריית שמונה בכדורגל. מויאל, בן קריית שמונה שהתגורר שנים רבות בבית הלל, עבד במקביל במפעל שלא"ג בשמיר. בחודשים האחרונים סבל מהדרדרות קשה במצב בריאותו בשל התמודדותו עם מחלת הסוכרת, שגרמה לו בתוך זמן קצר לעיוורון. מויאל היה אהוב מאוד בגליל העליון וזכה להערכה גדולה בכל קבוצה בה עבד, מהצוות המקצועי ומהשחקנים – שלרבים מהם היה אבא שני. בהלווייתו, שנערכה ביום ראשון האחרון בקריית שמונה, השתתפו מאות ממוקירי דרכו. מישל מויאל הותיר אחריו שלושה ילדים וחמישה נכדים.

יהי זכרו ברוך.

נפרדים ממישל מויאל. צילום: גיל נוימן

מצדיעים לאגדת כדורגל

יצחק קנר (75) מדפנה, אב לשלושה וסב לחמישה, כדורגלן עבר אגדי בהפועל כפר בלום והפועל קריית שמונה, שמזה ארבעה עשורים משמש במסירות ומקצועיות כמאמן כדורגל בקבוצת הבוגרים והנוער של הפועל קריית שמונה ובהמשך במחלקת הנוער של עירוני קריית שמונה, זכה ביום שני האחרון לטקס הוקרה שארגנה הנהלת עירוני קריית שמונה לפני המשחק מול מ.ס אשדוד. הקהל הרב ביציעים, שהורכב ממבוגרים שזכרו את החלוץ האגדי והמהיר וצעירים שהתאמנו או מתאמנים בימים אלה תחת הדרכתו, מחא כפיים והביע לקנר הוקרה. יצחק קנר היה שחקן התקפה בולט בכדורגל הגלילי; לאורך שנים שיתף פעולה על המגרש עם אחיו הצעיר, צביקה, ששיחק כמגן ימני. בשנת 1972, אחרי שכבש שער במשחק החוץ בו ניצחה הקבוצה את הפועל הרצליה, התבשר בסיום המשחק על לידת בנו הבכור, אייל. קנר והחברים מהקבוצה נסעו ישירות באוטובוס מהרצליה לבית החולים בצפת, והשמחה לא ידעה גבול. לאורך השנים שימש כמאמן בכל קבוצות הגיל האפשריות וטיפח כישרונות רבים, תוך דגש קפדני על חינוך לערכים ומשמעת.

עושים כבוד ליצחק קנר. צילום באדיבות המועדון

כדורגל – לא לבנים בלבד

מועדון הכדורגל גליל-גולן, שמוקדי הפעילות שלו בכפר בלום וכפר סאלד, רשם העונה קבוצת בנות לליגת הילדות של ההתאחדות לכדורגל. בכדורגל הילדות שיטת המשחק שונה: 8 משחקות מול 8 על חצי מגרש עם שערים קטנים יותר מהשערים המוכרים. בקבוצה, המודרכת ע"י המאמן דניאל פיס והמאמנת טל בקל, מתאמנות כ-20 בנות, 15 מהן מורשות לשחק במשחקי הליגה. במחזור הפתיחה של העונה זכתה הקבוצה בניצחון 0:4 על בנות טורעאן. אלון יוגב, מייסד המועדון, מבטיח לנו שזוהי רק ההתחלה ומאמין שבשנים הבאות נראה יותר מקבוצת כדורגל אחת לבנות בליגות של ההתאחדות לכדורגל.

קבוצת הבנות החדשה. צילום: באדיבות המועדון


בא לכם רוגבי בשבת בבוקר?

בשבת הקרובה תפתח קבוצת הגברים של מועדון רוגבי גליל עליון את העונה במשחק ביתי מול חיפה, שייערך בשעה 11:00 במגרש הדשא בעמיר. מדובר במשחק בין שתיים מהקבוצות הטובות בארץ, שצפוי להיות צמוד ומרתק. הקבוצה הגלילית מזמינה אתכם לצפות במשחק, והכניסה ללא תשלום כמובן.

אווירה מיוחדת ומהנה במיוחד מובטחת לחובבי וחובבות הבירה, שכן מסורת רבת שנים של ענף הרוגבי מפגישה בסיום המשחקים את שחקני הקבוצות יחדיו לכיבוד ולבירה קרה. אז קבענו?

אולי יעניין אותך גם:

שחקני הגליל
כובשים גם מחוץ למגרש הביתי
במשחק ראווה שנערך אמש באולם בית ירח לעיני...
IMG-20240815-WA0006
הגליל העליון ממשיך לקלוע:
הכדורסלנים המפונים עושים היסטוריה בליגת עמק הירדן
שחקני הכדורסל שפונו מקבוצותיהם בקיבוצים דפנה...
יואב אלמישלי
מכוונים גבוה:
האלמישלים מחכים לעונה ספורטיבית ולחזרה הביתה
בבית אחד שמאחד כדורסלן וכדורגלן, מחכים כולם...

Education Template