fbpx

לקחת חזרה את המושכות

שכונת הצעירים בקיבוץ כפר עזה לאחר טבח ה-7 באוקטובר. צילום: קובי גדעון, לע"מ
האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

ב-13 בפברואר 2024 יתקיימו הבחירות למזכ"ל התנועה הקיבוצית. החבר הנבחר חייב להיות אדם בעל חזון ותעוזה, בקיא בהיסטוריה המפוארת של התנועה, ובעל חזון לעתיד דרכה של התנועה קדימה.

עצם הישיבה שלנו לאורך הגבולות מסכנת את אנשינו פי כמה מהיושבים בין חדרה וגדרה. אחוז הקיבוצניקים הקרביים שהשתתפו במלחמת יום הכיפורים, כמו גם אחוז הקיבוצניקים שנהרגו או נפצעו במלחמות גבוה משיעורם באוכלוסייה. בפלוגת החרמ"ש שלי היינו ארבעה קצינים קיבוצניקים (מ"פ יהוא פלג מחולדה, סמ"פ רם אברהם מדגניה ב', מ"מ חבלה צורי גלסמן מאפיקים ואנוכי מ"מ 1 מאיילת השחר).

בשנים הראשונות של התנועה הקיבוצית, לפני יותר ממאה שנים, היינו הולכים ברחוב עם חזה נפוח. היום, לפעמים יותר נוח לך לומר שאתה מתל אביב מאשר לתת שם של קיבוץ בצפון או בדרום שאיש לא מכיר.

התנועה הקיבוצית חייבת לקחת חזרה את המושכות לידיה כי יש לנו הרבה משימות לאומיות בדרך: הקמה מחדש של קיבוצי הנגב המערבי (ולא לחכות שהמדינה תעזור לנו. העזרה והכסף יצטרכו לבוא מאתנו); החזרת החברים ליישובים בצפון וטיפול בנושא הביטחון בעצמנו כפי שעשינו לפני הקמת המדינה. לא יהיו מספיק חיילים להילחם בכל המקומות והקיבוצים היושבים בגבולות הם שיצטרכו להיות ערוכים להילחם בעצמם על יישוביהם.

אנו צריכים למצוא את האדם הנכון לקדם את התנועה הקיבוצית לאתגרים הרציניים שנכונים לו ולנו ולחזור ולזקוף את קומתנו. במצב בו התקשורת, המדיה, הם הדברים המשפיעים ביותר על דעת הקהל, איפה התנועה הקיבוצית, שאפילו לא צייצה מעל מסכי הטלוויזיה, הרדיו, בעיתונות וכו'? אנשי הקיבוצים שלנו נטבחו, נפלו בשבי ועצרו בגופם את הרוצחים, איך לא ראיתי את מזכ"ל התנועה כל ערב על מסך הטלוויזיה? מקווה שהמזכ"ל הנבחר יבין יותר את חשיבות המדיה.

צאו לדרך והחזירו את הצבע הוורוד ללחיינו.

הכותב, רם ששון, הינו סא"ל בדימוס.

אולי יעניין אותך גם:

2497346
ה-1 בספטמבר
"כשהסתובבתי בימים האחרונים באזור המרכז ראיתי...
IMG-20240828-WA0009
להביט מעבר לאופק
איך מתחילים שנת לימודים חדשה תחת אש? "התושבים...
1
חיים, איכשהו
"לפעמים אני לא מבינה איך ייתכן שיורים עליי...

Education Template