fbpx

לונה, את האלופה שלנו

צילום: עודד קרני באדיבות הוועד האולימפי בישראל
היא אמנם חזרה בלי מדליה אבל עם שיא ישראלי ומקום מכובד בעשיריה הראשונה במרתון האולימפי בפריז ● עם רגל אחרי פציעה, מסלול קשה מהרגיל ודמעות של אלופים בסיום - לונה צ'מטאי סלפטר מלהבות הבשן סיפקה לנו רגעים מרגשים של גאווה מקומית
האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

למשך כמה דקות עוצרות נשימה – בין הקילומטר ה-18 ל-25 – לונה צ`מטאי סלפטר הובילה את מרתון הנשים של אולימפיאדת פריז 2024 שהתקיים בראשון האחרון, רגע לפני נעילת המשחקים האולימפיים. לאורך רובו של המסלול בלטו בגדי הכחול-לבן שלה עם הכיתוב ISR בדבוקת הרצות המובילות, כשבסופו סיימה במקום התשיעי והמכובד – ההישג הישראלי הטוב ביותר בריצת מרתון אולימפי אי פעם.

"היה לי קשה", היא אמרה בסיום המרוץ כשהתראיינה בדמעות לערוץ הספורט, "הגעתי לכאן אחרי פציעה ובלי ציפיות. הרגליים שלי החלו לכאוב אבל לא ויתרתי. המשכתי לא משנה מה קורה. החלק של העלייה היה הכי קשה בשבילי, אבל ניסיתי לשמור על העמדה שלי ואני שמחה שסיימתי. הבן שלי הוא המוטיבציה שלי, הוא הגיבור שלי ".

צילום: עודד קרני באדיבות הוועד האולימפי בישראל

לונה בת ה-35 מתגוררת בלהבות הבשן יחד עם בן זוגה והמאמן שלה, דן, ובנם רוי. לפני מספר שנים, בראיון שערכנו איתה לאחר שחזרה מאולימפיאדת טוקיו (שם סיימה במקום ה-66), סיפרה לונה על הבחירה לגור דווקא בגליל. כספורטאית עילית, הסתבר, דווקא אין לה בעיה להיות ממוקמת הרחק מהמרכז, העיקר שיהיה שקט. היא עצמה נולדה בכפר קטן בקניה (וכפי שהיא מספרת, רצה ארבעה ק"מ ביום לבית הספר ובחזרה), שאמנם לא היה בו חשמל, אבל דברים רבים בו דמו למגורים בקיבוץ ומבחינתה הם יתרונות. וכך, לפני מספר שנים, כשהגיעו צ'מטאי-סלפטר ובעלה דן להתאמן בסביבות להבות הבשן, הם ראו כי טוב, החליטו לקנות בית בשכונת ההרחבה של הקיבוץ, ומאז הם כאן.

לונה, מדינת ישראל כולה – ותושבי הגליל העליון במיוחד – גאים בך ובהישג המדהים שלך, ומאחלים לך עוד הצלחות רבות בהמשך.

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-09-15 at 09.35
על סטריטבול וכוחה של קהילה
בין אזעקות ויירוטים התקיים בשבת החולפת טורניר...
רון כהן
מפגש לוהט וניצחון
פתיחת עונה מרשימה להפועל גליל עליון: במשחק...
448989201_982944697174288_5694629615729964461_n
מביסים את עפולה, מביטים לגלבוע
בחמישי האחרון הביסה הפועל גליל עליון את הפועל...

Education Template