fbpx

להתרגש, לקלוע, או למשוך בחבל.
העיקר שתתחילו לצעוד

צילום: גלעד קוולרצ'יק
טקס הפתיחה המרגש של "ספיישל אולימפיקס ישראל" שהתקיים השבוע באגמון החולה, המחיש את המסר שהארגון שואף לחשוף לעולם - לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית יש יכולות אדירות שראויות לבוא לידי ביטוי, גם ובמיוחד בספורט ● גליל מנצחת את קמניץ, הגליליאדה עולה שלב, וצעדת הגליל חוזרת בגדול ● מדור הספורט שלנו במהדורת סיכום השבוע

המשחקים הלאומיים של ספיישל אולימפיקס ישראל יצאו לדרך

טקס הפתיחה של משחקי ספיישל אולימפיקס ישראל נערך ביום שלישי באגמון החולה קק"ל, בהשתתפות מאות ספורטאים עם צרכים מיוחדים לצד מכובדים שונים, ופתח רשמית יומיים של תחרויות ספורט, שיקבעו מי ייצגו את ישראל במשחקי העולם של הספיישל אולימפיקס, שיתקיימו בקיץ הקרוב בברלין. 'ספיישל אולימפיקס' הוא ארגון הגג הבינלאומי של ספורטאים בעלי צרכים מיוחדים, הפועל ב-192 מדינות בעולם, וחברים בו מעל לחמישה מיליון ספורטאים וספורטאיות.
בין המשתתפים בטקס הפתיחה היו יו"ר ספיישל אולימפיקס בישראל, משה (בוגי) יעלון ובכירי הארגון, רעיית ראש הממשלה ונשיאת שק"ל (שילוב קהילתי לאנשים עם מוגבלויות), ליהיא לפיד, ראשי רשויות, מנהל אזור החולה בקק"ל, אפי נעים, נציגי משרד התרבות והספורט והתאחדות הספורט בבתי הספר, מנכ"לים ובכירים נוספים.

צילום: פטרישיה בן עזרא וגלעד קוולרצ’יק

לפיד הספיישל אולימפיקס, אותו הדליק בשבוע שעבר נשיא המדינה יצחק הרצוג, הגיע לגליל והונף על ידי בכירים שונים, ביניהם היו"ר בוגי יעלון, מאמן נבחרת כדורגל הנוער הלאומית אופיר חיים, ראש המועצה האזורית גליל עליון גיורא זלץ, ראש המועצה האזורית מבואות חרמון, בני בן מובחר, וסגן ראש מנהל הספורט אבי בנבנישתי. עוד כלל הטקס מצעד של 24 משלחות ממסגרות טיפוליות וחינוכיות מכל רחבי הארץ, וסיפק לכל המוזמנים רגעים מרגשים רבים. 
"חברה בריאה נמדדת ביכולתה לשלב, וגם להכיל, את בניה ובנותיה, שזקוקים לעזרה ולתמיכה, בשל לקויות או מוגבלויות. ארגון ספיישל אולימפיקס הישראלי הוא חלק מהארגון הבינלאומי שאנשיו חרטו זאת על דגלם, ויחד עם הספורטאים, בני המשפחות ומתנדבים, מוכיחים שכל אדם יכול להגיע להישגים מעוררי השראה, המעצימים את הפרט ואת יכולתו להשתלב בחברה, ולהוכיח ש'הרוח מנצחת'", אמר יעלון.

צילום: פטרישיה בן עזרא וגלעד קוולרצ’יק

גיורא זלץ, ראש מועצה אזורית הגליל העליון, אמר בטקס פתיחה: "כל אדם נולד עם כפתור מיוחד חבוי בתוכו, אשר אחראי על היכולות והכישרונות המיוחדים שלו. אנשים רבים עוברים חיים שלמים בלי לדעת על קיומו של הכפתור ויש אנשים שיודעים על קיומו, אבל פשוט לא מצליחים ללחוץ עליו. אז רציתי לומר תודה גדולה לארגון 'ספיישל אולימפיקס', כי אתם מאפשרים לכל כך הרבה ילדים ומבוגרים להגיע לכפתור, ללחוץ עליו ולמצות בצורה מיטבית את כישרונותיהם. אני חש גאווה גדולה לקחת חלק באירוע כה חשוב ומשמעותי. כל הכבוד לאחיקם שושן, מנכ"ל עמותת הספורט שלנו, וצח אשנר, רכז הספורט במוא"ז מבואות החרמון, על חלקם הגדול באירוע". הטקס הסתיים בהופעה מרגשת של היוצר והמוזיקאי עידן רייכל, אליו הצטרפו בנגינה, שירה וריקוד רבים מהספורטאים המיוחדים של ספיישל אולימפיקס ישראל. 

צילום: פטרישיה בן עזרא וגלעד קוולרצ’יק

גליליאדה: להבות הבשן בפסגה

אליפות הקיבוצים של הגליל העליון בענפי ספורט שונים תופסת תאוצה. קיבוץ להבות הבשן מצליח לעת עתה למצוא את עצמו במקום הראשון בדירוג המצטבר, בזכות הזכייה באליפות המשיכה בחבל וההגעה למשחק הגמר של הכדורגל, למרות ההפסד לכפר בלום. הנושפים בעורפו של להבות הבשן הם קיבוץ מחניים וקיבוץ מעיין ברוך.

צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של גליליאדה 2022

כדורסל גברים: הפסד באילת, ניצחון בבית

שבוע הפכפך עבר על הפועל גליל עליון. ביום ראשון נחלה הקבוצה הפסד מאכזב 88:76 במשחק הליגה מול הפועל אילת, שמציב את הקבוצה עם מאזן של ניצחון אחד ושני הפסדים. מאמן הקבוצה, ברק פלג, לא חסך בסיום המשחק את ביקורתו על משחק ההגנה וגם הביע אכזבה פומבית מרמת הסגל של הקבוצה, שלדעתו יתקשה להתמודד בצורה טובה גם בזירה המקומית וגם בזירה הבינלאומית. ואז הגיע יום רביעי אחה"צ, בו אירחה הקבוצה את קמניץ הגרמנית למשחק במסגרת היורופקאפ, אליו התייצבו שתי הקבוצות עם מאזן של ניצחון והפסד. אחרי מחצית ראשונה בשליטה גלילית, הגיעה לה מחצית שניה צמודה שבה היתרון עבר מצד לצד. ברבע האחרון מפגן שלשות של נמרוד לוי ועוד מספר קליעות עונשין מוצלחות בדקה ורבע האחרונה, בה הקבוצה החמיצה גם 4 קליעות עונשין, סללו את דרכה לניצחון 73:78, במשחק שבו הצטיינו צמד הפורוורדים, ג'יילן האדסון – שקלע 18 נקודות וקטף 12 ריבאונדים, והקפטן נמרוד לוי – שקלע 17 נקודות. מנגד, דיישון בוקר, בשבוע פושר ביחס לשבועות קודמים, קלע 10 נקודות בכל אחד משני המשחקים השבוע. הרכז רועי הובר נראה כמי שמנסה להיכנס לתלם.

נמרוד לוי. צילום: גיל נוימן

המלצה לשבת: זה הזמן להתחיל ללכת

במסגרת יום ההליכה הבינלאומי והגליליאדה, צעדת הגליל המסורתית חוזרת ובגדול. כל תושבי ותושבות הגליל, כולל ילדים ונוער, מוזמנים בשבת בבוקר (29.10) למתחם הספורט בכפר בלום, ליהנות מחוויה ספורטיבית, תחרותית וחברית. אז מה הלו"ז? ראו בתמונה המצורפת. לא לשכוח להירשם בעמוד הפייסבוק גליליאדה 2022 או בקישור כאן – bit.ly/3SopOEg.



אולי יעניין אותך גם:

שחקני הגליל
כובשים גם מחוץ למגרש הביתי
במשחק ראווה שנערך אמש באולם בית ירח לעיני...
IMG-20240815-WA0006
הגליל העליון ממשיך לקלוע:
הכדורסלנים המפונים עושים היסטוריה בליגת עמק הירדן
שחקני הכדורסל שפונו מקבוצותיהם בקיבוצים דפנה...
יואב אלמישלי
מכוונים גבוה:
האלמישלים מחכים לעונה ספורטיבית ולחזרה הביתה
בבית אחד שמאחד כדורסלן וכדורגלן, מחכים כולם...

Education Template