fbpx

כשכוכבי הצפון כבשו את הדרום

צילום: מועצה אזורית הגליל העליון
עיר הנופש הדרומית לא ראתה כמות כזו של "צפוניים" זה זמן רב. ולא רק שהגליליים כבשו את חופיה, הם גם חזרו ממנה עם כמה מדליות; וגם, 'גליל' סוף סוף מנצחת; הכדורגלנים הצעירים חזרו למגרש בסערה; ליגת 'ארץ הצפון' ממשיכה בכל הכוח; והאלופה האולימפית שלנו מפתיעה את ילדי בית-הספר

טריאתלון: נציגות מרשימה באליפות המדינה באילת


בענף הטריאתלון ישנה תחרות אחת שלקראתה מתאמנים הספורטאים והספורטאיות במשך שנה שלמה, והיא – אליפות המדינה באילת. בסוף השבוע שעבר, ירדו כ-30 מתאמנים מטעם מחלקת הטריאתלון בעמותת הספורט לעיר השמש הנצחית, כדי להתחרות במשך ארבעה ימים בתחרות הגדולה והיוקרתית ביותר במדינה. עם כמות אדירה כזו של מתעמלים הוכתרה המחלקה כשישית בגודלה בקנה המידה הארצי. מבין כל הספורטאים והספורטאיות המעולים/ות בלטו במיוחד שתיים: עלמה שיינפלד (בת 9, שדה אליעזר) שמסומנת כספורטאית מוכשרת מאוד, הצליחה לעלות לפודיום לאחר שקטפה את מדליית הארד, והראתה לכולם איך מתחרה פייטרית אמיתית.
שרום רומם (קיבוץ מחניים) השתתפה במקצה הספרינט בקטגוריית גילה (55-59) וקטפה את מדליית הכסף כשהיא מגיעה למקום השני. רומם היא ספורטאית בנשמה שלא עוצרת לרגע ולא נרתעת מאף קושי, וכל שנותר הוא להוריד בפניה את הכובע על ההישג המדהים.
"אין ספק שהאליפות השנה הייתה משהו אחר ומיוחד", סיכם יונתן ורטיקובסקי, דובר עמותת הספורט, והוסיף כי "להגיע לאליפות המדינה עם 30 ספורטאים וספורטאיות ולהיות המועדון השישי בגודלו במדינה זה לא דבר של מה בכך. כל הכבוד ליואב ביטון המאמן הראשי ולצוות המקצועי שלו על ליווי והכנה מדהימה של כולם וכולן. הם עבדו קשה מאוד בשביל שכל ספורטאי וספורטאית יגיעו הכי מוכנים שאפשר והם עשו זאת ובגדול". כעת יכולים במחלקת הטריאתלון לצאת לפגרה קצרה ולהתחיל לחזור בהדרגה, לקראת האליפות שתתקיים בדצמבר הבא.

ג'יילן הדסון. צילום: גיל נוימן, מדיה הפועל גליל עליון כדורסל.

כדורסל גברים: חזרו לנצח, מחכים לאלופה


הפועל גליל עליון הצליחה ביום ראשון לזכות בניצחון ראשון מאז החזרה מפגרת הנבחרת – ניצחון 94:98 דרמטי במשחק החוץ מול עירוני קריית אתא. במשחק נכלל לראשונה שחקן הפנים ווין לנגסטון, שחזר לקדנציה שניה בקבוצה בתוך שלוש שנים. שחקני הגליל נתקלו בעולה חדשה נחושה, בשורותיה הצטיינו שניים משחקני הגליל בעונה שעברה – הגארד שאבון לואיס והפורוורד כארם משעור. היה זה משחק צמוד לכל אורכו, שכל אחד משלושת רבעיו הסתיים באורח פלא בתוצאת שוויון. בדקות האחרונות שחקני הגליל היו חדים יותר וזכו בכל הקופה. במשחק הצטיין הרכז איתי מושקוביץ, שבהיעדרו של רועי הובר – שחזר לסגל אחרי פציעה אך לא שותף במשחק – הצליח להנהיג את הקבוצה ולקלוע 23 נקודות, שסייעו לקבוצה לשפר עמדות בחלק התחתון בטבלה.
במוצאי השבת הקרובה, יארחו הגליליים את אלופת המדינה, הפועל חולון. גליל תתייצב למשחק הזה ללא הפורוורד המצטיין ג'יילן הדסון, שאמנם חתם באמצע השבוע על הארכת חוזה, אך נאלץ לשוב לארצות הברית לשהות ליד מיטת אימו החולה. מי שיחזור לשחק הוא שחקן הפנים, מאליק אבו, שהודח מהסגל במשחק מול קריית אתא, בשל צירופו של ווין לנגסטון. הפועל חולון עומדת על מאזן של 5 ניצחונות ו-3 הפסדים, מאזן הפוך מזה של הגליל, שבעקבות הניצחון בקרית אתא ניצבת במקום השביעי בטבלה. המשחק יתקיים באולם "הפיס" בכפר בלום ב- 18:25 ויועבר בשידור ישיר בערוץ 55.


כדורסל נשים: שני הפסדים בשלושה ימים

הפועל גליל עליון הוסיפה שני הפסדים למאזנה במהלך השבוע האחרון. זה החל במוצ"ש עם הפסד ביתי 68:61 להפועל מגדל עמק יזרעאל, והמשיך ביום שלישי עם הפסד 68:54 במשחק מול אליצור ת"א. בשני המשחקים הקבוצה הגלילית הייתה בתמונת המשחק בשלושת הרבעים הראשונים, אך כפי שקרה בהפסדים הקודמים, גם הפעם סבלה הקבוצה מסגל קצר, מה שאפשר ליריבות להכריע את המשחק ברבע האחרון. הקבוצה תחזור לשחק ביום שלישי ה-27/12, כשתארח את קבוצת הצמרת של בני יהודה ת"א.

צילום באדיבות קבוצת הילדים של מ.כ. גליל גולן

כדורגל: הצעירים של גליל-גולן חזרו רעבים, ורוצ'ט רוצה גביע


סוף השבוע שעבר עמד בסימן חזרה למעגל משחקי הליגות הצעירות, אחרי פגרה של שלושה שבועות למטרת שזרוע מגרשים לחורף. בלטו ברעב ובחדות למשחק ארבע הקבוצות של מ.כ גליל-גולן מגילאי 10 עד 14, שזכו בניצחונות מרשימים ויצרו סופסוף שבוע מושלם למחלקת הנוער, בניהולו של אלון יוגב.

סוף השבוע הקרוב יוקדש למשחקי גביע המדינה, בהם ייקחו חלק מספר קבוצות של עירוני קריית שמונה. קבוצת נערים א' (גילאי 17) בהובלת אדריאן רוצ'ט מנאות מרדכי, שואפת להיות הסינדרלה של שלב שמינית הגמר. הקבוצה מוליכה בגאון את טבלת הליגה הארצית, כשלזכותה מאזן מושלם ב-11 משחקי ליגה, בהם כבשה 40 שערים וספגה 2 שערים בלבד. רוצ'ט – שכשחקן הניף צלחת אליפות, גביע מדינה ושני גביעי טוטו – שואף להצלחה דומה עם קבוצתו. המשוכה שמצפה לקבוצה היא מול מכבי נתניה, שמדורגת במקום החמישי בטבלת ליגת העל. רוצ'ט מאמין ששחקניו מסוגלים לעמוד במשימה ולהעפיל לרבע הגמר. המשחק ייערך בשבת הקרובה, ב-16:45, במגרש הסינטטי בקרית שמונה (הנמצא בגב של קניון נחמיה). הכניסה חופשית.

נערים א' עירוני קריית שמונה. צילום באדיבות הקבוצה

ליגת ארץ הצפון: ברעם על המפה


המחזור השלישי בליגת "ארץ הצפון" יצא לדרך במוצאי השבת האחרונה. תל חי שומרת על מאזן מושלם בתום שלושה משחקים, בזכות ניצחון 41:75 על יסוד המעלה/חולתה, שסופרת שני הפסדים בשני המשחקים שקיימה. ברעם סופרת ניצחון שני ברציפות ומאזנה עומד על שני ניצחונות והפסד אחד, זאת לאחר שניצחה 46:54 את שדה אליעזר.
במוצאי השבת הקרובה, בשעה 21:00, יושלם המחזור במשחק בו ראש פינה – לה מאזן של ניצחון אחד והפסד אחד – תארח את דפנה אשר לחובתה שני הפסדים. דפנה תתייצב למשחק בסגל חסר, זאת בשל הרחקה של שניים משחקניה בעקבות התנהגות לא הולמת במשחק מול ברעם. המשחק ייערך באולם "הפיס" בראש פינה. הכניסה חופשית.

אורחת מפתיעה במרוץ הלפיד ב"לב העמק"

השבוע, קצת לפני חג חנוכה, התקיים מרוץ הלפיד המסורתי בביה"ס "לב העמק". התלמידים החמודים זכו לליווי מפתיע, כאשר המרתוניסטית האולימפית, לונה צ'מטאי, הצטרפה אליהם בריצה קלילה. מלבד היותה ספורטאית השנה של הוועד האולימפי הישראלי, צ'מטאי היא גם אמא לרוי בן התשע שלומד בביה"ס ואשר שמח להצטרף אל אימו. "היה תענוג גדול לרוץ עם בני ועם חבריו לבית הספר. הילדים התרגשו לפגוש אותי והאמת שגם אני התרגשתי. אני מקווה שהיה להם מרוץ מהנה ומאחלת להם הצלחה בלימודים וחנוכה שמח", סיכמה לונה בחיוך.

מרוץ הלפיד ב"לב העמק". צילום: סיוון מילוא כספי

אולי יעניין אותך גם:

שחקני הגליל
כובשים גם מחוץ למגרש הביתי
במשחק ראווה שנערך אמש באולם בית ירח לעיני...
ש
הבית שבלב
איך מסייע לילדים סיפור על שפני סלע להתמודד...
DALL·E 2024-08-27 11.40.21 - A couple in a dimly lit room
אהבה נסחבת
מבחוץ נראו גלית וסער כאילו נולדו זה בשביל...

Education Template