fbpx

כדורסל זה אופי!

נמרוד לוי. צילום: גיל נוימן
מהניצחון המפואר על מכבי תל-אביב, דרך ליגת 'ארץ הצפון' ועד אליפות הגליל של הילדים, אין ספק שכאן בגליל נושמים כדורסל ● וכבוד גדול ללונה צ'מטאי-סלפטר מלהבות הבשן על זכייתה במדליית ארד במרתון בוסטון ● מהדורת סוף השבוע שלנו בספורט
האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

כדורסל גברים: הדליקו את המנורה

שבוע גדוש במשחקים ובשמחות עבר על הפועל גליל עליון. זה החל ביום שישי שעבר עם ניצחון ביתי 85:94 על עירוני נס ציונה, שעזר לקבוצה להשתלט מחדש על המקום החמישי בבית העליון. אך גולת הכותרת הייתה ניצחון החוץ 83:94 על המוליכה, מכבי ת"א, שימים קודם לכן ניצחה בביתה 96:100 את קבוצת הפאר הספרדית, ריאל מדריד, במסגרת משחקי היורוליג.

במשחק הניצחון על נס ציונה קלעו השחקנים הישראלים 53 נקודות מתוך ה-94 שקלעה הקבוצה. לוטן אמסלם הוביל את רשימת הקלעים עם 19 נקודות ב-15 דקות משחק. ברייס וושינגטון ונמרוד לוי היו שואבי הריבאונדים העיקריים. במשחק זה הפועל גליל עליון עשתה שיא מרשים של קליעות מקו העונשין, שהתבטא בקליעה של 26 נקודות מ-28 ניסיונות, וקלעה באחוזים מצוינים מטווח 3 הנקודות – 10 קליעות מוצלחות מ-26 ניסיונות.

מכבי ת"א התייצבה למשחק עם ארבעה זרים בלבד וללא שחקני מפתח זרים בדמותם של לורנזו בראון, סולימאן בריימו, ווין בולדווין וג'יילן אדאמס, אותם היא העדיפה לשמור לקראת משחקי רבע גמר פלייאוף היורוליג מול מונקו. עם זאת, היא הציבה סגל שחקנים מספיק איכותי ובוודאי כזה ששוויו הכספי הוא פי כמה וכמה משווי השחקנים של הגליל. למרות שנחלו הפסדים לא נעימים במפגשים הקודמים מול מכבי ת"א בליגה ובגביע המדינה, הגיעו שחקני הגליל חדורי מוטיבציה ואמונה. אחרי מחצית ראשונה שבה בעיקר רדפו אחרי שחקני מכבי ת"א, השתלטו על המשחק במחצית השנייה ובזכות קשיחות הגנתית ויעילות במשחק ההתקפה חגגו בסיום ניצחון 83:94,  זאת למרות ערב רע מקו העונשין שהתבטא בהחמצה של 9 קליעות עונשין מ-24 ניסיונות. מה כן עבד בגדול? תרגום מקסימלי של איבודי כדור ולקיטת כדורים חוזרים בהתקפה לקליעת סלים. גם במשחק זה נמרוד לוי וברייס וושינגטון היו דומיננטיים במיוחד מתחת לסלים. לוי סיים את המשחק עם המדד הגבוה ביותר – מדד 20, לאחר שקלע 15 נקודות וקטף 7 ריבאונדים ב-32 דקות משחק. וושינגטון הוביל את רשימת הקלעים עם 18 נקודות. דיישון בוקר, שקלע 17 נקודות מול נס ציונה – הפעם הסתפק ב-14 נקודות, אך הרשים עם 7 אסיסטים. גם הזרים ווין לנגסטון דווין מארבל, שאכזבו בלא מעט משחקים, תרמו תרומה נכבדת לניצחון בדגש על עבודה הגנתית. מארבל גם סיפק 13 נקודות. איתי מושקוביץ הרשים עם 14 נקודות ב-18 דקות משחק.

ביום ראשון הקרוב, בשעה 18:00, תתארח הקבוצה באולם "הארנה" בבירה, למשחק ליגה מול הפועל ירושלים – שהעפילה ביום רביעי האחרון לחצי גמר ליגת האלופות של פיב"א. המשחק יועבר בשידור ישיר בערוץ הספורט.

כדורסל מקומי: בשבת הקרובה – דפנה בגמר הפיינל פור

קבוצת הכדורסל של דפנה העפילה בסופ"ש שעבר לגמר הפיינל פור של ליגת "ארץ הצפון" – ליגת היישובים של הגליל העליון, זאת לאחר שניצחה במשחק חצי הגמר 62:81. המשחק נערך באולם "בית ציפורי" בכפר גלעדי. דפנה סיימה את הליגה הסדירה עם מאזן של שני ניצחונות וארבעה הפסדים, בעוד שראש פינה סיימה את העונה הסדירה במקום הראשון עם מאזן של הפסד אחד וחמישה ניצחונות – אחד מהם במשחק מול דפנה. לפיינל פור "חוקים משלו" ושחקניו של סיני משה רובינשטיין התעלו בצורה מרשימה ובסיום חגגו ניצחון גדול. דולב כהן (20 נקודות) ומשה אלמישלי (16 נקודות) הובילו את רשימת הקלעים.  משחק הגמר, שייערך בשבת הקרובה, בשעה 19:00, באולם "בית ציפורי" בכפר גלעדי, יזמן לדפנה משחק מאתגר במיוחד מול קבוצת הסטודנטים של תל חי – שניצחה במשחק חצי הגמר 35:55 את יסוד המעלה/חולתה. תל חי זכתה בגביע הליגה ולמעשה ניצחה בכל המשחקים שאליהם התייצבה העונה. האם דפנה תצליח להנחיל לה הפסד בכורה דווקא במשחק על כל הקופה? תשובות במוצאי השבת. הכניסה למשחק כמובן חופשית, קהל אוהדי ואוהדות הכדורסל מוזמנים ומוזמנות להגיע וליהנות מאווירת כדורסל מהנה ואווירה קהילתית. במהלך המשחק ייערכו משחקונים נושאי פרסים בהשתתפות הקהל.

כדורסל ילדים: איילת השחר, נאות מרדכי ומלכיה הבטיחו מקומם באליפות הגליל 3X3

בשבת ה-6/5 תיערך בכפר בלום אליפות הגליל בכדורסל ל- 3X3. ההשתתפות היא לילדים וילדות מכיתות ה'-ו' ועד לקטגוריית גיל 45 ומעלה באליפות פתוחה לקבוצות מכל רחבי הארץ. עד כה, הבטיחו את מקומן בטבלה קבוצות מאיילת השחר, נאות מרדכי, מלכיה ובית הלל. האליפות נערכת ביוזמה משותפת של עמותת הספורט גליל עליון ומחלקת הכדורסל של הפועל גליל עליון והיא תוקדש לזכרם של שלושה חללי צה"ל, בוגרי מחלקת הכדורסל – אלחנדרו (אלה) הופמן, אילן גור ואמנון דיין ז"ל.

ריצה: גאווה מקומית במרתון בוסטון

ביום שני האחרון זכתה לונה צ'מטאי-סלפטר המתגוררת בקיבוץ להבות הבשן, במדליית ארד במרתון בוסטון. לונה המשתייכת לאגודת מכבי ת"א, סיימה את המרתון בזמן של שעתיים, 21 דקות ו-57 שניות, מרחק 19 שניות מהמנצחת הלן אובירי הקנייתית. לפני שלוש שנים עברה לונה להתגורר בקיבוץ להבות הבשן יחד עם בנה ובעלה, דן – המשמש כמאמנה.

לונה צ'מטאי סלפטר עם דן סלפטר. צילום באדיבות איגוד האתלטיקה

אולי יעניין אותך גם:

שחקני הגליל
כובשים גם מחוץ למגרש הביתי
במשחק ראווה שנערך אמש באולם בית ירח לעיני...
ש
הבית שבלב
איך מסייע לילדים סיפור על שפני סלע להתמודד...
DALL·E 2024-08-27 11.40.21 - A couple in a dimly lit room
אהבה נסחבת
מבחוץ נראו גלית וסער כאילו נולדו זה בשביל...

Education Template