fbpx

חב"פ על הזמן

צילום: חינוך בלתי פורמלי גליל עליון
מסע ביגר, המרוץ לעליון, לילה לבן, רפסודיה, מחנה צופי – מי אמר פעילות קיץ ולא קיבל? ● גם בימים הקשים שעוברים על כולנו, דואג צוות החינוך הבלתי פורמלי של המועצה שלילדים שלנו תהיה חוויית קיץ כייפית ו"נורמלית" ככל האפשר
האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

הקיץ הזה אמנם שונה מכל ה"קייצים" שידענו, אבל בחינוך הבלתי פורמלי במועצה עמלים כבר ימים רבים על תוכנית רבת פעילויות, שתעניק לילדים שלנו סוג של שגרת חופש ותחושת שייכות חברתית וקהילתית. פעילויות רבות כבר הפכו למסורת שהילדים מחכים להן כל השנה, ואליהן נוספו הפתעות חדשות.

הכי גדולים שיש

אין הורה שחזר ממסע 'ביג', מסע המחבר בין בני ובנות מצווה מתבגרים ואחד מהוריהם, ולא תאר אותו כחוויה גדולה מהחיים. גם מי שלא יצא בעצמו (הילד לא ויתר על ההורה השני / ההרשמה בדיוק נסגרה / אמא העלתה חום) בוודאי שמע על המסע המופלא הזה מהורים נרגשים אחרים. מה שאולי לא כולם יודעים, זה של'ביג' יש אח גדול ששמו בישראל – 'ביגר' (Bigger), והוא מיועד לילדים גדולים יותר – מסיימי ומסיימות י"ב – ולהורים הגדולים יותר שלהם.

כמו אחיו הקטן, ה'ביגר' הוא מסע של חיבור וחוויה, שותפות והעמקת הקשר בין הנערים להוריהם, רגע לפני שהם עוזבים את הקן ופורשים כנפיים לשנת השירות, למכינה או לצבא. הביגר יוצא לדרך זו השנה הרביעית, ויתקיים הפעם באזור חוף הכרמל ומישור החוף. מסע של שלושה ימים, מתוכם יום וחצי של הורים ונוער יחד, ויום וחצי נוספים של הנוער לבד (ההורים חוזרים הביתה ביום השני לקראת השעה 17:00).

מחבר ומרגש. מסע ביגר. צילום: חינוך בלתי פורמלי גליל עליון

את המסע מנחים צוות החינוך הבלתי פורמלי של המועצה ביחד עם חברת 'רקמה אנושית' (עמית סגל) .

מסע ביגר – 12-14/7/24 | הרשמה עד ה- 30/6 כאן: https://forms.gle/Xjk2woG7oHQUYDJu8

חוויה גדולה מהחיים. צילום: חינוך בלתי פורמלי גליל עליון

לא על הסופרלנד לבדו

מלבד הי"בניקים, דאגו צוות החב"פ לפעילויות מגוונות לכל שכבות הגיל: הקטנטנים של א'-ב' יכייפו ב'שביל התפוזים' ובפארק השעשועים 'באלגן'; ילדי ג'-ד' יבלו בפארק האטרקציות 'דרך העץ' ויטיילו עם עששיות בוואדי איילת השחר; ו"הגדולים" של ה'-ו' ישתעשעו בפארק המים 'חוף גיא' וב'סופרלנד', וכבר מתרגשים לקראת ה'מחנה צופי' המסורתי, שיתקיים השנה ביער כפר החורש שבעמק יזרעאל.

המחנה המסורתי לכיתות ה'-ו' שמתקיים כל שנה, כולל שלושה ימים בשטח של טיולים, בנייה צופית, גיבוש קבוצתי, תחרויות בין קיבוצים, פיתוח תחושת מסוגלות אישית וקבוצתית ובעיקר – זמן איכות עם כל ילדי ומדריכי הגליל העליון. את ההדרכה עצמה של החניכים מובילים המד"צים – מדריכים צעירים מהקיבוצים.

את המחנה עצמו – הכנות המחנה, בחירת נושא המחנה, תוכן, לוגיסטיקה ועוד – מובילה מועצת הנוער שהיא קבוצת מנהיגות לנוער בהובלת החב"פ. קבוצה חדשה של מועצת הנוער תיפתח בקרוב ואפשר להצטרף אליה כאן.

נוער גלילי במיטבו. צילום: חינוך בלתי פורמלי גליל עליון

גם לנוער שלנו צפוי קיץ חם, שיתחיל כבר הערב (רביעי) עם פרידה חגיגית למסיימי י"ב. רגע לפני שהם עוזבים את הגליל, מארגנים להם החב"פ ארוחת ערב חגיגית, הרצאה על מעורבות חברתית וחלוקת שי (ההגעה מחייבת בהרשמה שהופצה באופן עצמאי).

הקיץ הרשמי יתחיל בשבוע הבא (2/7) עם 'מסיבת פתיחת הקיץ' בחוף גיא, וימשיך עם מפגשים אזוריים של הרצאות כוכב אורח (השחקן עומר דרור לשכבות ז'-ח' ותקווה גדעון לשכבות ט'-י"ב); לילה לבן בתל אביב כמיטב המסורת (ז'-י"ב שיחולקו לפי שכבת גיל); הרפסודיה בכנרת של התנועה הקיבוצית; וכמובן הפקת הדגל של צוות החינוך הבלתי פורמלי – 'המרוץ לעליון' לכיתות ט'-י"ב: תחרות מסעירה בין הקיבוצים, בה יצטרכו המשתתפים לפתור שלל חידות ומשימות מאתגרות, תוך כדי תנועה ממקום למקום (כל קיבוץ מקבל מיניבוס!).

עוד פרטים על כל פעילויות הקיץ של החינוך הבלתי פורמלי של המועצה כאן: https://tinyurl.com/k6ezjk65

ההרשמה לפעילויות הקיץ אמנם נסגרה מול צוותי החינוך בקיבוצים, אך צוות החב"פ זמין לשאלות ולפניות בטלפון: 04-6817608.

ורק שיהיה לילדים שלנו קיץ מהנה, שקט ובטוח.

אולי יעניין אותך גם:

שחקני הגליל
כובשים גם מחוץ למגרש הביתי
במשחק ראווה שנערך אמש באולם בית ירח לעיני...
ש
הבית שבלב
איך מסייע לילדים סיפור על שפני סלע להתמודד...
DALL·E 2024-08-27 11.40.21 - A couple in a dimly lit room
אהבה נסחבת
מבחוץ נראו גלית וסער כאילו נולדו זה בשביל...

Education Template