fbpx

הנשים (והילדות) שלנו על המפה!

צילום: לילך וייס
אז איך זה לנצח במגרש הביתי? תשאלו את קבוצת הנשים של הפועל גליל עליון ואת קבוצת הילדות של מועדון הכדורגל גליל-גולן; וגם – מחוות מרגשות במשחק של גליל עליון מול מכבי תל אביב, ומחזור נוסף ומותח של ליגת 'ארץ הצפון';
כל הפרטים במהדורת סיכום השבוע בספורט

כדורסל נשים: ניצחון ראשון באולם החדש

קבוצת הנשים של הפועל גליל עליון עברה העונה למשכנה החדש באולם ביסוד המעלה, אך נאלצה עד כה להתמודד עם מציאות לא מוכרת כשהיא בתחתית טבלת הליגה הלאומית. בששת משחקי הליגה הראשונים זכתה קבוצתה של המאמנת נטלי שדה רק בניצחון אחד, גם הוא הושג במשחק חוץ מול הפועל לוד. והנה, ביום שלישי האחרון זכתה הקבוצה לראשונה העונה בניצחון ליגה ביתי ודרמטי – 70:71 בתום הארכה במשחק מול בני יהודה ת"א, המדורגת בחלק העליון של הטבלה. הקפטנית מיתר אסולין הובילה את רשימת הקלעיות עם 24 נקודות. עדי אלטמן, ששתי קליעות העונשין שלה הבטיחו את הניצחון, קלעה 15 נקודות, מיקה ביתן המקומית הרשימה עם 13 נקודות, מיקה פלג ועמית מלכה תרמו 7 נקודות כל אחת, ויעל שטיינברג קלעה 5 נקודות. אמה פלג, שחקנית קבוצת הנערות, תרמה מאמץ רב למשחק אך נאלצה לעזוב את הפרקט בגלל פציעה שעברה במהלך המשחק.

כדורגל בנות: בועטות ומנצחות

במועדון הכדורגל גליל-גולן, הפועל בשלושה מוקדים בצפון עמק החולה: כפר בלום, עמיר וכפר סאלד, רשמו העונה כמות שיא של 4 קבוצות ליגה, לצד קבוצות בית הספר לכדורגל. המועדון מונה כ-430 כדורגלנים וכדורגלניות. ביום שישי האחרון כדורגלניות קבוצת הילדות (7 שחקניות ושוערת, המשחקות לרוחב של חצי מגרש) זכו בניצחון ביתי מרשים 0:9 על צעירות טורעאן, במשחק שנערך במגרש בכפר בלום. כובשות השערים: זיו אוחנה (5 שערים), אגם אוחנה, יובל הדר, עמית עמוס וליעד עקיבא. שאפו גדול מגיע לשחקניות הקבוצות ולצוות המקצועי, הכולל את טל בקאל ודניאל פיס. גם קבוצת נשים חובבנית הצטרפה העונה לפעילות הענפה של המועדון. את הקבוצה, שמורכבת מסטודנטיות במכללת תל חי ומנשים תושבות הגליל העליון, מאמנים יחדיו תומר ברוקס ושמואל שטרית, שמאמנים גם את קבוצת כדורגל האולמות של מכללת תל חי. בעונה הבאה עשויה הקבוצה להירשם למסגרת הליגה של ההתאחדות לכדורגל.

צילום: באדיבות הקבוצה

כדורסל גברים: ניצחו במגרש החברתי

הפועל גליל עליון החלה את השבוע האחרון עם תבוסה צורמת של 96:67 במשחק מול מכבי ת"א, שכבר בשלב מוקדם ניתן היה להבחין בפערי הרמות הגדולים בין הקבוצות. עם שלושה זרים בלבד (הגארד דיישון בוקר והגבוהים ווין לנגסטון וברייס וושינגטון) וללא הרכז רועי הובר, שחקני הגליל התקשו להיות בתמונת המשחק. דיישון בוקר עם 18 נקודות ואיתי מושקוביץ עם 14 נקודות הובילו את רשימת הקלעים. אך למרות ההפסד, ואולי בהשראת חנוכה, נרשמו במשחק גם כמה נקודות אור:
הראשונה היא העובדה שהמשחק הפגיש את שתי הקבוצות המעניקות את זמן המשחק הרב ביותר לשחקנים ישראלים. בשורות מכבי ת"א זה התבטא בשילוב של שחקנים מוכרים וותיקים יחסית, בעוד שבגליל זכו לזמן משחק נכבד שחקנים עם רזומה דל בליגת העל ובהם: איתי מושקוביץ, הראל רינסקי, רון כהן, לוטן אמסלם ויהל מלמד. לצידם שיחק כמובן הקפטן המנוסה, נמרוד לוי, שקלע 12 נקודות מול קבוצת נעוריו.
נקודת האור השנייה נרשמה כאשר לפני המשחק קיימה הנהלת הפועל גליל עליון שתי מחוות מרגשות: דקת מחיאות כפיים לזכרו של שחקן העבר של מכבי ת"א וקבוצות נוספות, ווילי סימס ז"ל, שהלך לעולמו ביום שישי שעבר בגיל 64. שני קהלי הקבוצות וכן השחקנים וההנהלות כיבדו בצורה מרשימה את זכרו של סימס. בנוסף, קיימה הנהלת הקבוצה טקס הוקרה והצדעה לשני היינבך מקיבוץ שמיר, תלמיד ביה"ס "לב העמק", שמתמודד עם מציאות בריאותית לא פשוטה, אך למרות זאת לוקח חלק פעיל באימוני שלוחת שמיר של הפועל גליל עליון.
נקודת האור השלישית היא ללא ספק היציע התחתון המחודש, שהוצב מתחת ליציע האורחים כבר במשחק מול הפועל חולון, ובזכותו יכולים עוד כ-300 גליליים לצפות במשחקים. היציע החדש מוסיף חיות, צבע ואנרגיות לכל הקהל באולם.

שני היינבך. צילום: גיל נוימן

"ארץ הצפון": ניצחון ראשון ליסוד המעלה/חולתה

המחזור הרביעי בליגת "ארץ הצפון", המנוהלת ע"י עמותת הספורט הגליל העליון, נערך במוצאי השבת האחרונה. תל חי, הקבוצה היחידה שניצחה את כל המשחקים בשלושת המחזורים הראשונים, הייתה חופשית מפעילות וזה היה זמן מצוין לקבוצות אחרות לתפוס פוקוס. המשחק הצמוד של המחזור הפגיש את יסוד המעלה/חולתה וברעם, היה זה גם המשחק שסיפק את סך הנקודות הנמוך ביותר העונה והסתיים בניצחון 33:37 לזכות יסוד המעלה/חולתה, שזכתה בניצחון ראשון אחרי שני הפסדים שנחלה במחזורים האחרונים. ברעם עומדת על מאזן של שני ניצחונות ושני הפסדים. גדות ניצבת על מאזן שלילי, שעומד על ניצחון אחד ושני הפסדים, זאת לאחר שנחלה הפסד 60:52 במשחק החוץ מול ראש פינה, שעומדת על מאזן של שלושה ניצחונות והפסד אחד. את רשימת הקלעים של גדות הובילו איתן שי עם 20 נקודות ודולב פלג עם 15 נקודות. בתום המחזור הרביעי דפנה היא הקבוצה היחידה, שטרם ניצחה העונה. בשבת האחרונה נחלה הקבוצה הפסד רביעי העונה – הפסד ביתי 54:46 במשחק מול שדה אליעזר, שנהנית עד כה ממאזן של שני ניצחונות והפסד אחד.

גדות מול חולתה/יסוד. צילום: עמותת הספורט הגליל העליון

אולי יעניין אותך גם:

שחקני הגליל
כובשים גם מחוץ למגרש הביתי
במשחק ראווה שנערך אמש באולם בית ירח לעיני...
IMG-20240815-WA0006
הגליל העליון ממשיך לקלוע:
הכדורסלנים המפונים עושים היסטוריה בליגת עמק הירדן
שחקני הכדורסל שפונו מקבוצותיהם בקיבוצים דפנה...
יואב אלמישלי
מכוונים גבוה:
האלמישלים מחכים לעונה ספורטיבית ולחזרה הביתה
בבית אחד שמאחד כדורסלן וכדורגלן, מחכים כולם...

Education Template