fbpx

המשחק בחוץ, הלב בגליל

'גליל' ממשיכה לארח בחוץ אבל לא מתכוונת לוותר על החזרה לכפר בלום ● הכדורגלנים הצעירים של הגליל מפסידים אבל לא מוותרים על מחווה מרגשת לשחקני קריית שמונה ● רוכב האופניים מדפנה מתחרה בטוסקנה אבל מתגעגע לכבישי הגליל היפים ● כל מה שמעניין החודש בספורט בגליל העליון
האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

כדורסל: מתגעגעים לכפר בלום, מארחים בחדרה

הפועל גליל עליון כבר הודיעה לאוהדיה שהמשחק הקרוב מול הפועל חולון ייערך בכפר בלום, אך מִנהלת הליגה הודיעה שהוא ייערך בחדרה.

ביום ראשון האחרון הודיעה הנהלת הקבוצה על סיכום עם עיריית חדרה לאירוח המשחקים באולם ה"אנרבוקס" החדיש, אך יום למחרת הפתיעה את האוהדים עם הודעה על קבלת האישורים מהגורמים הרלוונטיים לאירוח המשחקים הבאים באולם בכפר בלום. אלא שהבוקר (רביעי) הודיעה מִנהלתליגת העל שהמשחק מחר מול הפועל חולון ייערך בחדרה (19:45, שידור ישיר בערוץ 56).

בכך, ממשיכה גליל להיות הקבוצה היחידה בליגת העל שאינה משחקת בביתה. למעט המשחק מול עירוני נס ציונה, שנערך ללא קהל באולם הפיס בכפר בלום, כל משחקיה של הקבוצה נערכו מחוץ לביתה והיא כבר הספיקה "לארח" משחקים בצפת, עפולה, ת"א ובמוצאי השבת האחרונה אף אירחה את מכבי ת"א באולם בקרית אתא. לא ברור מתי ואם בכלל הפועל גליל עליון תחזור לשחק העונה באולם הפיס בכפר בלום בו היא מקיימת את אימוניה, אך בקבוצה לא מתכוונים לוותר כל עוד כפר בלום אינו מוגדר יישוב מפונה.

בצד המקצועי, גליל סופרת תשעה הפסדים בעשרת המשחקים האחרונים. בשבת האחרונה נחלה הקבוצה הפסד צפוי (103:67) במשחק מול האלופה ומוליכת הטבלה, מכבי ת"א, שזכתה בניצחון ה-16 ברציפות. הפועל גליל עליון חסרה במשחק זה את הקלע, ג'יימס פלדין, שסובל מפציעה וטרם ברור מתי יחזור לפעילות. שלושה ימים קודם נחלה הפסד צפוי נוסף (89:69) במשחק החוץ מול הפועל ירושלים במסגרת רבע גמר גביע המדינה. בשני המשחקים מי שהוביל את רשימת הקלעים הוא דווקא "צעיר משלנו", הרכז חן גיא (להבות הבשן), שקלע 16 נקודות במשחק מול הפועל ירושלים ו-15 נקודות במשחק מול מכבי ת"א. גיא חזר לקבוצה אחרי עונת השאלה בליגה הלאומית אותה החל באליצור נתניה והמשיך באליצור אשקלון.

חן גיא. צילום: גיל נוימן, מדיה הפועל גליל עליון

גליל עליון מוצאת את עצמה בתחתית הטבלה עם מאזן העומד על 5 ניצחונות ו-14 הפסדים. הפסד נוסף מול חולון ישווה את מאזנה לזה של נועלת הטבלה, הפועל באר שבע, שניצחה את גליל (87:80) במשחק שנערך בעפולה. במשחק שנערך בבירת הנגב, הפועל גליל עליון ניצחה בהפרש גבוה יותר (86:96), כך שבמקרה ושתי הקבוצות יהיו עם מאזן זהה, גליל תמצא עצמה מעל הקבוצה הדרומית.

בשני משחקי "הבית" האחרונים קיימה הקבוצה טקסי מחווה לזכרם של קורבנות המלחמה מהגליל העליון, במסגרת פרויקט 'גיבורים אמיתיים' ע"ש דב רייכבך ז"ל, ובהשתתפות בני משפחה וחברים. במשחק מול מכבי ת"א נערך טקס לזכרו של רס"ן עידו יהושע (איילת השחר), שנהרג בפעילות מבצעית בעזה. קודם לכן, במשחק מול הפועל באר שבע נערך טקס לזכרם של מירה וברק איילון מכפר יובל, שנהרגו בביתם כתוצאה מפגיעת טיל נ"ט. בטקס לקחו חלק גם שלושת נכדיה של מירה ז"ל, המשחקים בקבוצות מחלקת הנוער.

משפחת איילון. צילום: גיל נוימן, מדיה הפועל גליל עליון

כדורגל: אחווה אזורית בצפת

כדורגלני קבוצת ילדים ב' של הפועל גליל עליון העניקו פרחים ושוקולדים לשחקני עירוני קריית שמונה לפני משחק ליגה בין הקבוצות.

המציאות הכל כך מורכבת משפיעה גם על עולם הספורט ומייצרת הרבה יוזמות מרגשות של סולידריות. במהלך החודש שעבר אירחה קבוצת ילדים ב' למשחק ליגה את עירוני קריית שמונה, שרבים משחקניה מפונים. גליל עליון מארחת בעונות האחרונות את משחקיה במגרש בצפת, וכך המשיכה גם בעונה הנוכחית. לעומתה, הקבוצה מקריית שמונה לא רשאית מן הסתם לארח את משחקיה בעיר, כך שכל משחקיה נערכים בעונה זו במגרשים של הקבוצות היריבות. לפני משחק הדרבי האחרון, הפתיעו שחקני הגליל את יריביהם כשכל אחד מהם ניגש לשחקן קריית שמונה והעניק לו פרח ושוקולד. ילדי קריית שמונה התרגשו מאוד מהמחווה, אך במהלך המשחק שמו את הסנטימנטים בצד ובסיום חגגו ניצחון 4:5.

יורם עומר (כפר הנשיא), מנהלה המקצועי של הפועל גליל עליון, אמר בסיום: "זה המעט שיכולנו לעשות למען ילדי קריית שמונה בתקופה הקשה בה הם נמצאים. פרח לפריחה מחודשת ושוקולד לחיים טובים ומתוקים. מעבר לזה, כל מי שהגיע לצפות, נהנה ממשחק טוב עם הרבה שערים והכי חשוב באווירה טובה".

צילום: באדיבות הקבוצה

רוכב באירופה, הלב והמחשבות בישראל

רוכב האופניים הבינלאומי, נדב רייסברג, בן קיבוץ דפנה, מתגורר כבר למעלה משנה וחצי בספרד. איך עוברת עליו תקופת המלחמה?

הקיץ האחרון היה ציון דרך משמעותי בקריירה הספורטיבית של רוכב האופניים, נדב רייסברג (23), בן קיבוץ דפנה, שזכה לראשונה בחייו לחתום על חוזה מקצועני בקבוצת ישראל פרמייר טק. הקבוצה, שמייצגת את המדינה בתחרויות בינלאומיות נחשבות, היא פרי חזונו וממונו של איל ההון היהודי-קנדי, סילבן אדאמס.

רייסברג, שמתגורר למעלה משנה וחצי בעיר ג'ירונה שבספרד, הגיע לעונת התחרויות הזו מלא בתקוות ובשאיפות, אך מצא את עצמו מתמודד עם ההשלכות של המצב הביטחוני בארץ והשפעותיו על המשפחה והמכרים שלו בצפון. "בתחושה שלי", משתף רייסברג, " זו תקופה הזויה ולא נתפסת שבה המשפחה והחברים שלי צריכים לחיות בחדר במלון או בדירה ולא בבית שלהם. הייתי בארץ לפני כחודש ולא חזרתי הביתה. הזוי מבחינתי שכל הכבישים הכי יפים בארץ, אלה שאני רגיל לרכב בהם, מוגדרים אזור מלחמה עכשיו. המצב בארץ תמיד בראש שלי ואני מנסה לקחת מזה מוטיבציה להמשיך ולהוכיח שאנחנו חזקים. זו הדרך שלי, כי בסופו של דבר אני לא לוחם בשדה הקרב. אני מוריד בפני חיילי צה"ל את הכובע ומודה להם על כל מה שהם עושים למען ביטחון המדינה".

ספרד נתפסת כאחת המתנגדות למדיניותה של ישראל במלחמה הנוכחית, ורייסברג מספר איך זה מרגיש לחיות במדינה זרה בתקופה הזו: "החיים בג'ירונה לא ממש השתנו. בתחילת המלחמה היו יותר הפגנות וזה היה קצת יותר מורגש, אבל מאז לא יצא לי לראות או לשמוע משהו אנטי ישראלי מהסוג הזה".

את עונת התחרויות החל נדב רייסברג עם מרוץ מוצלח באיטליה, שנוטע בו תקוות להמשך: "המרוץ כלל רכיבה של 215 קילומטר, מהם 4100 מטר של טיפוס באזור טוסקנה. זהו אחד המרוצים הגדולים והנחשבים בעונת התחרויות, מרוץ מדהים שמשלב גם קטעי 44X והמון עליות באחד מהאזורים היפים בעולם. באתי לפה בעיקר בשביל לעזור לרוכבים הגדולים שלנו, אבל אני מאוד מרוצה מהיכולות שהבאתי לידי ביטוי ושמח לסיים מרוץ בסדר גודל כזה. נראה לי שאני בכיוון הנכון".

אולי יעניין אותך גם:

2
שאקיל בגליל!
לאחר עזיבתם של עומאר סילבריו ואלפונסו אנדרסון...
1שם טוב ואוחיון
לא משחק יְלָדוֹת
לראשונה בתולדותיה תארח מחלקת הכדורסל של גליל...
WhatsApp Image 2023-05-21 at 20.58
רק בגלל הרוח
למרות המצב הביטחוני המורכב וחרף צמצום הפעילות,...

Education Template