fbpx

הם כאן כדי להישאר!

צרחות על הספסל של גליל. צילום: מדיה הפועל גליל עליון
בלי אולם ביתי, בלי סגל קבוע, בלי קהל גדול ביציעים ובעיקר בלי תמיכה וסולידריות מקברניטי הענף, הבטיחה אמש הפועל גליל עליון את הישארותה בליגת העל בזכות ניצחון גדול על הפועל באר שבע
האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

עבור אוהדיה הוותיקים של הפועל גליל עליון, ה-20 במאי הוא תאריך בלתי נשכח – היום בו זכתה הקבוצה בהנהגתו של המאמן פיני גרשון ובכיכובם של דורון שפר, בראד ליף, מייק גיבסון וחברים נוספים באליפות מדינה היסטורית בשנת 1993.

כך זה נראה ב-1993. גליל אלופת המדינה

עבור אוהדיה הצעירים יותר של הקבוצה, אלו שלא זכו להיות חלק מאותה עונה שמחה, ה-20 במאי יסמל מעתה אליפות מסוג אחר – הישארות בליגת העל כנגד כל הסיכויים.

בעונה שבה עקב השלכות המלחמה נאלצה הקבוצה לנדוד בין אולמות, לשחק מול קהל של אוהדים בודדים, להיפרד ולקלוט בתדירות משוגעת שחקנים זרים, כשרוב הזמן היא משחקת עם פחות מארבעה זרים וכשרבים מחברי הנהלתה ומאמנה על מדי צה"ל, מסייעים בהגנת הצפון, הצליחה הרוח הגלילית בהובלת בוגר סיירת מטכ"ל, המאמן ברק פלג, לעשות את ה(כמעט) בלתי אפשרי.

אמש, עם תמיכה מאסיבית של מאות אוהדים מהיציע, הצליחה הפועל גליל עליון להביס 60:86 את הפועל באר שבע, נועלת הטבלה, במשחק שנערך באולם ה'אנרבוקס' בחדרה, שהפך באחרונה למשכנה. הניצחון מבטיח את הישארותה בליגת העל עוד לפני המחזור האחרון של העונה. למשחק הליגה האחרון העונה, משחק חוץ מול בני הרצליה ביום חמישי הקרוב בשעה 20:40, תגיע הקבוצה משוחררת מלחצים ומתחים.

הוביל את רשימת הקלעים. ג'יימס פלדין. צילום: מדיה הפועל גליל עליון

הפועל גליל עליון להטה אמש על המגרש וללא כל ספק היה זה המשחק הטוב ביותר שלה העונה. הקלע ג'יימס פלדין, הזר היחיד שעבר איתה עונה מלאה, הוביל את רשימת הקלעים עם 26 נקודות, מחציתן ברבע הראשון. הפורוורד ליאור קררה, שחתום על הקאמבק הגדול של העונה בכדורסל הישראלי, עם שובו לאחר שנה וחצי של פציעה למגרשים, קלע 15 נקודות וקטף 10 כדורים חוזרים. עוד ברשימת הקלעים: ז’בונטה רדיק עם 11 נקודות, די.ג’יי. קנדי עם 8 נקודות, 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, שאק ביוקנן עם 7 נקודות, רועי הובר עם 7 נקודות ו-6 אסיסטים, לוטן אמסלם עם 7 נקודות ו-7 ריבאונדים, מירון רוינה עם 2 נקודות, 7 ריבאונדים ו-3 חסימות. גם בוגרי מחלקת הנוער ברשימת הקלעים: אור חן (דפנה) עם 2 נקודות וחן גיא (להבות הבשן) עם נקודה אחת. שותף במשחק גם רון כהן (קריית שמונה).

הקאמבק של העונה – ליאור קררה. צילום: מדיה הפועל גליל עליון

בראיון לערוץ הספורט חזר ברק פלג, מאמן הקבוצה, על החשיבות שבהקפאת ירידות מליגת העל, למרות שקבוצתו הבטיחה את הישארותה בליגה: "אני מספר לשחקנים ובמיוחד לזרים שהם לא מבינים מה זה לשחק מול הקהל של גליל. אנחנו לא חווינו את זה, היו משחקים שזה היה עצוב. צריך לשנייה אחת לא לשכוח על מה נלחמנו מתחילת השנה. המלחמה שלנו היא המלחמה של באר שבע ואילת או הפועל חיפה, אם היא הייתה נקלעת לסיטואציה בעייתית. הדבר הנכון הוא שלא יהיו יורדות".

איש העסקים, זוהר לבקוביץ', בן קיבוץ דפנה, שיתף גם הוא בתחושותיו וסגר חשבון עם מנהלת ליגת העל, שסירבה לאפשר הקפאת ירידות מהליגה. "בשנים שאני עם הגליל, לקחנו אליפות בלאומית ועלינו לליגת העל. לקחנו את הליגה הבלקנית. הגענו למקומות גבוהים עונה אחר עונה, אבל ההישג הכי חשוב שלנו עד כה – לא לרדת ליגה בעונה כה קשה. וזה לא היה קל. קבוצה של מפונים. בלי בית. בלי קהל. עם זרים שבורחים. עם אפס סולידריות ואחווה מצד מנהלת הליגה. כיף. דרך הפרקט, דרך הנשמה. בזכות. לא בחסד".

טמיר אברהמס (כפר גלעדי), יו"ר הקבוצה, העדיף להתמקד בחצי הכוס המלאה וסיכם: "אמנם לא נגמרה העונה, אבל הערב הבטחנו את ליגת העל. בעונה שחווינו הכול, ניסינו לשמור על הבית ולשחק בכפר בלום, החלפנו ביתיות, טיילנו בין בתי מלון, שבעה זרים עזבו אותנו (חוץ מג'יימס פלדין יחיד ומיוחד), ואחרי אינספור דיונים על הקפאת ירידות, מצב מלחמה וכו'. בסוף, בזכות תלכיד שחקנים נדיר, צוות אימון והנהלה שלא ויתרו לרגע, וכמובן קהל שרובו מפונה או חי בתנאי מלחמה בצפון ועדיין מגיע למשחקים לדחוף את הקבוצה, הצלחנו לעמוד במשימה. מגיע לתושבי הגליל רגע של שמחה ונחת. יאללה גליל!".

אולי יעניין אותך גם:

שחקני הגליל
כובשים גם מחוץ למגרש הביתי
במשחק ראווה שנערך אמש באולם בית ירח לעיני...
ש
הבית שבלב
איך מסייע לילדים סיפור על שפני סלע להתמודד...
DALL·E 2024-08-27 11.40.21 - A couple in a dimly lit room
אהבה נסחבת
מבחוץ נראו גלית וסער כאילו נולדו זה בשביל...

Education Template