fbpx

החגיגות היו מוקדמות?

חצר תל-חי. צילום: דרור ארצי
בעקבות הסערה שעוררה התבטאותו של שר התרבות והספורט בדבר ביטול אירועי תרבות ומורשת בשבת, יצאה אתמול (שני, ה-23.1) הודעה על פיה כל הפעילויות המתקיימות בשבת יימשכו כרגיל ● אלא שחרף הפרסומים המרגיעים בתקשורת, טרם התקבלה הנחיה רשמית מלשכת השר על החזרת הפעילויות לסדרן
האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

במחלקת התרבות במועצה האזורית עודכנו לאחרונה על ידי משרד התרבות והספורט כי מיזם 'שבת ישראלית' יוקפא החל מסוף החודש לטובת "התארגנות והיערכות", וכי המדינה תפסיק לסבסד לאלתר את אירועי מיזם 'סוף שבוע של תרבות ישראלית' המתקיימים בשבת. הואיל ומדובר בסבסוד של 90% מעלות האירועים, משמעות ההחלטה היא ביטול שורה של אירועים המיועדים לאלפי תושבים מיישובי הגליל העליון.

"מדובר בבשורות קשות וחמורות ובפגיעה ממשית בזכותם של תושבי המדינה לצרוך תרבות ישראלית איכותית", מסר אמש בתגובה ראש המועצה גיורא זלץ; "נכון הדבר שבעתיים במקרה שלנו, מועצה הנמצאת בפריפריה ומרבית יישוביה הם יישובי קו עימות. לתושבים שלנו מגיעות מלוא הזכויות, אפילו אם הם מתגוררים ביישובים בעלי צביון חילוני. אני מאמין בפלורליזם ובגישה של 'חיה ותן לחיות', לפיה אני לא אכתיב לאנשים אחרים כיצד להתנהל בשבת שלהם והם לא יכתיבו לי האם וכיצד לבלות בשבת שלי. גישה דומה הפגין שר התרבות היוצא, חילי טרופר, אדם דתי שכמובן שומר שבת. אני מצפה ממשרד התרבות לחזור בו ולאפשר גם לתושבי הפריפריה לצרוך תרבות ולחיות את חייהם על פי צו מצפונם. חשוב לי לציין, כי כמו במערכת החינוך, גם בתרבות נמשיך ללכת בדרך שלנו ונמצא את המשאבים למימון הפעילויות".

כאמור, בהודעה משותפת ללשכת ראש הממשלה ומשרד התרבות והספורט שיצאה אתמול, נמסר כי ראש הממשלה נתניהו שוחח עם שר התרבות והספורט מיקי זוהר, ובשיחה הובהר כי כל הפעילויות המתקיימות בשבת על ידי הגופים השונים שמתוקצבים על ידי המשרד יימשכו כרגיל. אלא שבאגף תרבות במועצה, אשר ממתין בדריכות להנחיות, מדווחים כי עד כה טרם התקבלה כל הודעה רשמית על ביטול החלטתו של מיקי זוהר. "אני מקווה מאוד שהחגיגות על חידוש פעילות התרבות המסובסדת בשבת לא היו מוקדמות", אומרת ראש אגף תרבות, רותם מנור. "נכון לרגע זה, למרות כל ההצהרות בתקשורת, ברוח תרבות – החברה למתנ"סים לא התקבלה כל הנחיה מלשכת השר על כך שהפעילות חוזרת לסדרה".

אולי יעניין אותך גם:

1
באש ובמים
פצמ"רים? כט"במים? זה לא מה שיעצור את הצוותים...
זבונטה רדיק (Large)
לא איבדו את הצפון
שני ניצחונות בשלושת המשחקים האחרונים, נותנים...
נדב 1
בשל פציעה – נדב רייסברג נאלץ לפרוש מהג'ירו דה איטליה
נדב רייסברג (23), בן קיבוץ דפנה, שמזה כשנתיים...

Education Template