fbpx

הגליל (תמיד) במרכז העניינים

צילום: מדיה הפועל גליל עליון
ראשי הרשויות מהגליל מאחדים כוחות. הגברים (שוב) מפסידים, אך הנשים דווקא מנצחות. ועולם הכדורסל הגלילי נפרד מאיש אחד אהוב ● מדור הספורט שלנו במהדורת סיכום השבוע

כדורסל: ראשי הרשויות בגליל נפגשו בכנס למען תמיכה בהפועל גליל עליון

ביום שני האחרון נערך במלון כפר גלעדי כנס שיזם עופר ינאי, הבעלים של חברת "נופר אנרגיה", נותנת החסות הראשית של הפועל גליל עליון. בכנס לקחו חלק מאמן הקבוצה ברק פלג, היו"ר טמיר אברהמס וראשי רשויות מהאזור: גיורא זלץ ראש המועצה האזורית הגליל העליון, בני בן מובחר ראש המועצה האזורית מבואות החרמון, אביחי שטרן ראש העיר קריית שמונה ומוטי חטיאל ראש המועצה המקומית ראש פינה. מטרת הכנס הייתה לרתום את ראשי הרשויות לתמיכה במועדון.
עופר ינאי קרא לראשי הרשויות לקחת אחריות על הגליל, על הילדים והנוער, ועל האוהדים שמבקשים לראות את הפועל נופר גליל עליון גדולה. ינאי הדגיש כי: "ללא הירתמותן של כלל הרשויות באזור למהלך, לא תוכל הקבוצה לשרוד בליגת העל ובוודאי לא לשאוף להישגים גדולים מכך".
מאמן הקבוצה ברק פלג אמר גם הוא כי: "מה שקורה כאן הוא הכי קרוב למה שקורה ביחידות מובחרות בצה"ל. הקבוצה הזאת הייתה ועודנה חממה לגידול שחקנים ישראלים. חשוב שנזכור שהעונה השנייה בליגה הבכירה היא העונה הקשה. אנחנו לא מסכנים, אבל ללא ספק אנחנו צריכים עוד תמיכה כדי לשמר את מה שיש כאן".
יושב ראש המועדון טמיר אברהמס בירך את ראשי הרשויות שהגיעו, לראשונה ביחד, לכנס למען הקבוצה ואמר: "אני שמח שכל ראשי הרשויות באזור התכנסו ושמו על סדר היום את קידום הספורט והכדורסל באזורנו. כל מי שהגיע יודע עד כמה הפועל נופר גליל עליון היא נכס לכלל התושבים והתושבות".

נמרוד לוי. צילום: מדיה הפועל גליל עליון

יחיאל עמר איננו

בתחילת השבוע האחרון ירד אבל כבד על הגליל העליון, עם היוודע דבר מותו של יחיאל עמר, מראשוני המתיישבים בקריית שמונה, שהפעיל את המזנון באולם "הפיס" בכפר בלום במשך עשרות שנים והיה קבלן ההסעות של קבוצת מחלקת הנוער לאורך תקופה ארוכה. עמר, איש קריית שמונה, בן 85 במותו, הותיר אחריו אישה (עליזה), 7 ילדים ונכדים.
בהנהלת מחלקת הנוער של הפועל גליל עליון נפרדו בכאב מעמר: "הוא שימש במשך שנים כנהג הבית של המחלקה, הכין סנדביצ'ים לילדים, ניהל את המזנון באולם הפיס ועשה אלפי דברים קטנים שבלעדיהם אי אפשר היה לתפעל את המחלקה באותם ימים. במשך עשרות שנים לא היה שחקן שסיים את המחלקה בלי חוויה או סיפור בהשתתפותו של יחיאל. יחיאל היקר, תחסר לנו. משתתפים בצער המשפחה".
זיו ברתנא, מנהל החטיבה הצעירה בהפועל גליל עליון ורכז הספורט הקהילתי בעמותת הספורט הגליל העליון, ספד למנוח מעל גלי הרשת: "כמה זיכרונות ילדות יש לי ממך. המזנון שלך במשחקי הבית של הפועל גליל עליון היה החדר אוכל שלנו, הטרפת בעונת הדובדבנים הייתה בלתי נשכחת ואתה היית חלק גדול מאותה עונה. ואחר כך אחרי הצבא, הנסיעות עם הילדים והנערים שאימנתי, הסנדביצ'ים, השיחות המצחיקות איתך, היו זמנים. היית במשך שנים ה'פורסט גאמפ' של הכדורסל והתרבות בגליל, כל מה שהיה צריך ידעת להביא ולארגן. היית מרים את הקרן ורץ לנגוח, מסרת אסיסט וגם קלעת את הסל. לפעמים היה נראה שלעולם אתה לא מתעייף, שתישאר כאן לנצח. משתתף בצער אילן וכל המשפחה, יהיה זיכרונך לברכה".

יחיאל עמר ז"ל. צילום: פרטי

כדורסל גברים: מובסים בכל הזירות

עוד שבוע של הפסדים בגזרת הפועל גליל עליון. כמו בשבוע שעבר, שעמד בסימן תבוסות במשחק החוץ במסגרת הליגה מול הפועל ירושלים (89:70) ובמשחק החוץ מול באמברג הגרמנית במסגרת היורופקאפ (93:76), גם השבוע הזה הביא איתו שילוב של הפסד ליגה לקבוצה ישראלית עם מדי אדום לבן, והפסד נוסף במשחק חוץ בגרמניה. זה החל במוצאי השבת עם תבוסה 108:80 במשחק מול הפועל ת"א והמשיך עם תבוסה צורמת 111:79 במשחק החוץ מול קמניץ, שבסיומו הודחה הקבוצה מהמשך המשחקים ביורופקאפ.
ביום ראשון הקרוב תארח הקבוצה בשעה 19:00 את הפועל חיפה למשחק ליגה. לפני המשחק עשויה להתקיים דקת דומיה לזכרו של יחיאל עמר ז"ל. בנו של יחיאל, אילן, גדל במחלקת הנוער של הגליל ומשמש בחמש העונות האחרונות כעוזר המאמן בהפועל חיפה.

כדורסל נשים: ניצחון בכורה לשחקניות הגליל

אחרי שלושה הפסדים כואבים במשחקי הליגה הלאומית, ואחרי הדחה מוקדמת ממשחקי גביע האיגוד, ביום שלישי האחרון זכתה קבוצת הנשים של הפועל גליל עליון בניצחון בכורה – 57:67 במשחק החוץ מול הפועל לוד. לאחר שלושה רבעים, הגיעו שחקניות הגליל לרבע האחרון כשידן על העליונה, ובזכות הגנה חזקה ומשחק התקפה קולח הצליחו להבטיח את הניצחון. קלעו וניצחו: מיתר אסולין – 22, יעל שטיינברג – 19 (5 שלשות), מיקה ביתן – 11, עמית מלכה – 10, עדי אלטמן – 5. שותפו ותרמו לניצחון: מיקה פלג, אמה עובד ותומר נוב.

צילום: באדיבות הקבוצה

אולי יעניין אותך גם:

שחקני הגליל
כובשים גם מחוץ למגרש הביתי
במשחק ראווה שנערך אמש באולם בית ירח לעיני...
ש
הבית שבלב
איך מסייע לילדים סיפור על שפני סלע להתמודד...
DALL·E 2024-08-27 11.40.21 - A couple in a dimly lit room
אהבה נסחבת
מבחוץ נראו גלית וסער כאילו נולדו זה בשביל...

Education Template