fbpx

הגליל העליון ממשיך לקלוע:
הכדורסלנים המפונים עושים היסטוריה בליגת עמק הירדן

משחק בין קבוצת ברעם לקבוצת דפנה. שחקני דפנה בלבן. צילום: ג'אן נואל בגאר
שחקני הכדורסל שפונו מקבוצותיהם בקיבוצים דפנה וברעם מסרבים להרים ידיים. בעודם מתמודדים עם הפינוי והמרחק מהבית, הם החליטו שלא להפסיק לשחק והצטרפו לליגה האזורית של עמק הירדן
האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

ליגת הכדורסל האזורית של הגליל העליון נחשבת לאחת המסגרות המובילות בספורט האזורי. במשך עשרות שנים היא היוותה מוקד גאווה ליישובי הצפון, שאירחו קבוצות מיישובים וקיבוצים מרחבי הגליל. הליגה, שנשאה שמות שונים כמו 'גביע פימנטל', 'ליגת עם הזרם' ו'ליגת ארץ הצפון', הפכה למוקד מרכזי עבור השחקנים והקהילות שסביבם.

קיץ 2024 לא איפשר את המשך קיומה של הליגה בשל המצב הביטחוני, אך המפונים מברעם ומדפנה לא נתנו לזה לעצור אותם. הם ייסדו מחדש את קבוצותיהם והשתלבו בליגה האזורית של עמק הירדן. קבוצת ברעם מאחדת כוחות עם שחקנים מיישובי ההר, ביניהם סאסא, מלכיה ויפתח, בעוד קבוצת דפנה חוברת למפונים מקריית שמונה, כפר גלעדי, הגושרים, ותל קציר מעמק הירדן.

משחק בין קבוצת ברעם לקבוצת דפנה. שחקני דפנה בלבן. צילום: ג'אן נואל בגאר

במאי האחרון, קבוצת המפונים מדפנה וקריית שמונה ייצגה את הגליל העליון בכבוד בטורניר מפונים שנערך בהיכלי הדרייב אין והדר יוסף בתל אביב, ואף זכתה בגביע בהובלתו של סיני משה רובינשטיין מדפנה.

הליגה האזורית של עמק הירדן כוללת שני סבבי משחקים, והסיבוב הנוכחי הביא עימו חמישה משחקים מרתקים. קבוצת ברעם כבר רשמה שני ניצחונות מרשימים, כולל ניצחון בהפרש גבוה מול הקבוצה המאוחדת של דפנה, קריית שמונה ותל קציר. קבוצה זו זכתה בנוסף בניצחון ליגה אחד בחמשת המשחקים שקיימה.

צילום: ג'אן נואל בגאר

הכדורסלנים המפונים ממשיכים להיאבק ולהפגין את רוח הלחימה הגלילית בליגה האזורית של עמק הירדן, ומוכיחים שהספורט ממשיך להוות עבורם עוגן יציב גם בזמנים של חוסר ודאות.

"ליצור דינמיקה לא היה קל", מספר סיני משה רובינשטיין. "בכל משחק מגיעים שחקנים חדשים ויש הבדלים בכמות ובאיכות, אבל לאחר 3-4 משחקים נוצר בסיס ושלד שרץ ועם הזמן גם הגענו גם לניצחון בכורה. בעונה שעברה הקבוצה שלנו מדפנה הייתה עם סגל מלא והגיעה למקום השני בליגת ארץ הצפון. כאן הסיטואציה אחרת, אבל אנחנו אומרים תודה על מה שיש, על זה שאנחנו יכולים לשחק יחד".

להנהלת הליגה וליריבות, סיני משה רובינשטיין מלא הערכה: "היחס של הקבוצות ומנהלי הליגה לא פחות ממדהים, ברמה כזו שארצה לשמור איתם על קשר גם כשנחזור הביתה, ולמצוא דרכים לשיתופי פעולה. אני אוהב את מה שהם עושים, המשחקים נערכים במגרש נייטרלי, אולם 'בית בנדל' בצמח; כמה משחקים נערכו גם באולם בית. ברוב המשחקים נערכים הצגות כפולות ומשולשות עם כמות גדולה של קהל, התקיימו טקסי הוקרה והצדעה לאנשי ספורט מהמרחב שם ואפילו לאבישי פלג – מאמן השחייה האגדי שלנו. חוויה קהילתית וספורטיבית מדהימה".

צילום: ג'אן נואל בגאר

אולי יעניין אותך גם:

מרכז קליימטק חדש נחנך במחניים - קרדיט צילום ארז בן סימון
עתיד ירוק: מרכז קליימטק חדש נחנך במחניים
בשיתוף פעולה נרחב בין גופי ממשלה ותעשייה,...
WhatsApp Image 2024-09-15 at 09.35
על סטריטבול וכוחה של קהילה
בין אזעקות ויירוטים התקיים בשבת החולפת טורניר...
רון כהן
מפגש לוהט וניצחון
פתיחת עונה מרשימה להפועל גליל עליון: במשחק...

Education Template