fbpx

האדומים אולי הפסידו (לאדומים אחרים),
אבל בתאילנד דווקא ניצחנו

צילום באדיבות איתי הרדוף
הפסדים זה מבאס, וכשהם באים בצרורות אז בכלל. תשאלו את קבוצת הגברים ואת קבוצת הנשים של הפועל גליל עליון.
אז כדי שלא תיפול רוחכם, סידרנו לכם אלוף עולם משלנו!

הפועל גליל עליון: הרוטציה קצרה, התוצאות בהתאם
שבוע מאכזב עבר על קבוצת הגברים של הפועל גליל עליון, שהחל עם הפסד צפוי 89:70 במשחק החוץ מול הפועל ירושלים במסגרת הליגה, והמשיך עם הפסד 95:78 במשחק היורופקאפ מול באמברג הגרמנית. בשני המשחקים חסרה הקבוצה את הרכז המוביל שלה, רועי הובר, המחלים מפציעה באצבעו, וכן את הפורוורד הצעיר, לוטן אמסלם, שמחכה לדקות המשחק הראשונות שלו. במשחק בירושלים גם הפורוורד יהל מלמד היה מחוץ לסגל בגלל פציעה. מלמד שולב לזמן קצר במשחק בגרמניה. בשני המשחקים ניכר היה שהסגל הקצר שעומד לרשות הצוות המקצועי בראשות ברק פלג, מתקשה להתמודד לאורך משחק שלם מול האיכות והעומק של היריבות. בשורות באמברג, שמודרכת ע"י אורן עמיאל, בן קיבוץ להבות הבשן, שחקן ומאמן עבר בהפועל גליל עליון, הרשים במשחק זה גבי צ'אצ'שוילי, סנטר הגליל בשתי העונות הקודמות, שקלע 17 נקודות עם מאה אחוזי קליעה מהשדה. בשני המשחקים השבוע השחקן הבולט של הגליל היה הפורוורד ג'יילן הדסון , שקלע 18 נקודות בכל משחק. לעומתו, הקפטן והפורוורד נמרוד לוי, רשם תנודות גדולות: בשבת סיפק 31 נקודות ו-7 ריבאונדים, ברביעי קלע 5 נקודות בלבד עם אחוזי קליעה רעים. נקודת אור נרשמה דווקא בגזרת הצעירים, כשהראל רינסקי הרשים במשחק בירושלים וקלע 13 נקודות, וכשהרכז הצעיר רון כהן (קריית שמונה) שיחק 16 דקות במצטבר במשחק בגרמניה. את השבוע הלא פשוט הזה חתם הפסד נוסף במשחק החוץ מול סגנית המוליכה, הפועל ת"א (108:80). ביום רביעי תחזור הקבוצה שוב לגרמניה, למשחק האחרון בשלב הבתים ביורופקאפ מול קמניץ, כשהיא יודעת שרק ניצחון יעניק לה את הכרטיס לשלב הבא.

רון כהן. צילום באדיבות האתר הרשמי פיב"א

ליגה אזורית: גדות על המפה
הקבוצה נטולת האולם הביתי זכתה בניצחון 43:49 על יסוד המעלה/חולתה, במסגרת "ארץ הצפון" – ליגת היישובים של הגליל העליון. המשחק נערך באולם החדיש ביסוד המעלה, שאירח בנוסף גם את משחקה של קבוצת הנשים הפועל גליל עליון מול הפועל מג'דל כרום, מה שגרם למאות אוהדים לגדוש את היציע. גדות הביאה איתה כחמישים אוהדים שסייעו לה לזכות בניצחון 43:49, במשחק שבו שחר נחמיאס – המנהל העסקי של הקיבוץ, קלע 13 נקודות. בשבת נערכו משחקי המחזור השני.

גדות על המפה. צילום באדיבות הקבוצה


כדורסל נשים: מחכות לניצחון בכורה
לאחר שנחלה שלושה הפסדים בשלושת המחזורים הראשונים, ספגה הקבוצה הפסד ביתי 66:55 במשחק במסגרת גביע האיגוד מול הפועל מג'דל כרום – שניצחה את שחקניות הגליל באותו אולם בתוצאה 60:66 במשחק הליגה במחזור הראשון. אין ספק שהסגל הקצר, שעומד לרשות המאמנת, נטלי שדה, מקשה מאוד על הסיטואציה. בהנהלת הקבוצה עושים מאמצים כבירים להרחיב את השורות. ביום שלישי הקרוב, בשעה 20:30, תתארח הקבוצה אצל הפועל לוד, שהפסידה גם היא בשלושת משחקי הליגה הראשונים. משחק שמהווה תקווה לשתי הקבוצות לזכות בניצחון ראשון העונה.

אגרוף: יש לנו אלוף עולם!
הישג מרשים ויוצא דופן רשם ינאי הרדוף בן ה-16, כשהוכתר לאלוף העולם באגרוף תאילנדי לנוער, בתחרות שנערכה בפטאיה שבתאילנד. הרדוף מקיבוץ איילת השחר מתאמן בתשע השנים האחרונות במרכז לאומנויות לחימה בחצור הגלילית אצל המאמן פול בנג'מין, שכמובן הדריך אותו בתחרות היוקרתית. הרדוף, סגן אלוף אירופה לנוער בעבר, ניצח בדרך לתואר (במשקל עד 51 ק"ג) שלושה יריבים משתי מדינות: קזחסטן ואוזבקיסטן, שהלוחמים שלהם נחשבים לטובים ביותר בעולם. מדוברת בתחרות רשמית מטעם התאחדות ה-WMF – המוכרת על-ידי ממשלת תאילנד, מי שכמובן אצלה הומצא, פותח ונלמדו רזי האגרוף התאילנדי. הרדוף הוא אלוף ישראל ארבע פעמים ברציפות בגילאי קדטים ונוער ורק לפני חודש ניצח קרב חשוב במסגרת מפגש בין ישראל לקפריסין – תחרות בה לבסוף ידם של הכחולים-לבנים הייתה על העליונה. תרתי משמע. מאמנו של הרדוף, פול בנג'מין, חגג כמובן את ההישג המדהים: "מדובר בהישג גדול מכיוון שהרמה בתחרות הייתה מאוד גבוהה. אנחנו נבחרת גדולה ולא כולם מנצחים. קשה אפילו לנצח קרב אחד, בטח כשממול יריבות מכל המדינות ובייחוד מקזחסטן ואוזבקיסטן, שהם הכי קשוחים שיש. ינאי זכה במדליית הזהב תוך כדי לחימה מדהימה ועם לב ענק".

צילום באדיבות איתי הרדוף

טריאתלון: ספורטאי הגליל העליון כיכבו בעמק חפר          

ספורטאי הטריאתלון של עמותת הספורט כיכבו בתחרות האחרונה לפני אליפות הארץ שתתקיים באילת. אקוותלון עמק חפר נתן התנסות נוספת בתחום השחייה בים, והספורטאים חזרו עם חיוך גדול. למרות השתתפות דלה יחסית של משתתפים, כל מי שזינק למים נתן ביצועים מרשימים: מעין שוורץ מקיבוץ יראון נתן תחרות נהדרת והשתפר רבות; האחיות לבית משפחת שיינפלד משדה אליעזר שחו ורצו מדהים והראו שיפור ניכר; נועם שושן מקיבוץ להבות הבשן שחה מצוין; האחיות רוני ומאיה לונטל שלא ניתן היה להתעלם מביצועיהן הטובים; וספורטאים נוספים אחרים שהרשימו בביצועי שחייה מצוינים. "הספורטאים נראים בכושר נהדר", סיכם בהתלהבות יונתן ורטיקובסקי, דובר עמותת הספורט. "מטרת התחרות הייתה התנסות בעוד שחייה בים והצוות המקצועי – יואב ביטון, ליאור כספי וסתיו גיגי – מרוצים מההישגים. כל ניסיון של שחייה בים יכול רק להוסיף בהכנה לדבר האמיתי, אליפות המדינה. אני גאה בכולם על תחרות נהדרת ועבודה קשה."

מעיין שוורץ. צילום באדיבות עמותת הספורט

אולי יעניין אותך גם:

שחקני הגליל
כובשים גם מחוץ למגרש הביתי
במשחק ראווה שנערך אמש באולם בית ירח לעיני...
4
מדינה בדרך במועדון לחבר
הדר מרקס וצוות 'מדינה בדרך' של גלגלצ הגיעו...
DALL·E 2024-08-13 17.40.32 - A detailed vintage-style illustration of Central Park in the 1950s, with a frozen lake as the central focus
לאן הברווזים עפים כשהאגם קפוא?
לרגל ט"ו באב, שחל היום, חוזר עפר גביש לסיפור...

Education Template