fbpx

דמעות שיכולות למלא את הכינרת

תמונה מתוך הקליפ 'הביתה'
1,000 מוזיקאים, 12 צלמים, 28 טייקים ואמפי קיסריה אחד הפכו את 'הביתה' של אהוד מנור לזעקה המונית להשבת החטופים שכבר ריגשה מיליוני מאזינים בעולם ● עכשיו רק נשאר להחזיר אותם הביתה

אחרי אותה שבת מדממת ומרה והמלחמה שפרצה בעקבותיה, ומתוך הכאב העמוק שאחז בה, הבינה המפיקה טליה ירום שעליה לעשות משהו. "המוזיקה היא מבחינתי שפה גלובלית, ואלף זה מספר יפה לשאוף אליו, אז אמרתי לעצמי שאני רוצה אלף מוזיקאים באמפיתיאטרון של קיסריה". לפרויקט קראה ירום 'קונצרט מולדת', והוא הצליח למשוך אליו מוזיקאיות ומוזיקאים מכל רחבי הארץ ומכל הסגנונות, הגילאים והכלים: קלידים, תופים, גיטרות, כלי נשיפה, כלי מיתר ואפילו אקורדיון; כולם התקבצו יחד, ובהשתתפות בני משפחות החטופים הפכו את השיר 'הביתה' של אהוד מנור עם הלחן של יאיר קלינגר לזעקה המונית אל העולם להשבת החטופים.

'הביתה' נכתב על ידי אהוד מנור לפני 40 שנים ויצא לרדיו בעיצומה של מלחמת לבנון הראשונה, בשנת 1983. הוא מזוהה עם המאבק האזרחי שהתנהל באותן שנים לנסיגת צה"ל מלבנון, ולימים גם הפך לשיר שמזוהה עם השבת חטופים ושבויים, ובפרט עם גלעד שליט. העיבוד המחודש לשיר, שבאופן מפתיע נותר רלוונטי גם אחרי ארבעה עשורים, משלב רוק'נרול ומוסיקה קלאסית וכולל ביצוע אינסטרומנטלי מרהיב של המנון 'התקווה'.

ייזום והפקה: טליה ירום, עיבוד והפקה מוסיקלית: ערן מיטלמן, בימוי: דני קסון, שילה גלאי.

זאת ללא ספק הייתה הפקה שאפתנית במיוחד: כמות המשתתפים, האתגרים הטכניים והלוגיסטיים, אפילו מזג האוויר; המוזיקאים שלקחו חלק בהפקה אמנם התאמנו מבעוד מועד על השיר, אבל כולם הגיעו ליום הצילומים מבלי להכיר זה את זה או לקיים חזרות משותפות. ועדיין, התוצאה הסופית מרהיבה ומרגשת. "מזריחה ועד שקיעה הם ניגנו את זה שוב ושוב, עד הביצוע המופתי הזה", מספרת טליה, כשהרגע המרגש ביותר מתרחש עם הצטרפותם של בני משפחות החטופים. "כשהם נכנסו לאמפי כל הנגנים הפסיקו הכול, נעמדו על הרגליים ומחאו להם כפיים דקות ארוכות. מישהו אמר שכמות הדמעות שהייתה שם יכלה למלא את הכינרת".

כעת מופץ הקליפ בתקשורת הארצית והבינלאומית לטובת ההסברה הישראלית. "בכלל לא האמנו שזה יגיע לכזה סדר גודל", מסכמת טליה. "תוך 24 שעות מרגע שהסרט יצא כבר זכינו לראות אותו עם תרגומים בסינית, איטלקית ורוסית. זה מופץ בכל כך הרבה כלי תקשורת, אני מקבלת כמויות של טלפונים סביב השעון מטלוויזיות באוסטרליה וניו זילנד והולנד וברזיל, ומעלים את זה בהמון רשתות ובאתרים. הצלחנו לגעת במיליוני לבבות, המטרה שלנו עכשיו היא שנצליח באמת להחזיר אותם הביתה".

לריאיון המלא של זוהר לידר עם טליה ירום ברדיו 'קול הגליל העליון' היכנסו: bit.ly/47luKRR

הצטרפו לשידורי התחנה גם בימי הלחימה בתדר או באינטרנט:  https://www.1053fm.co/

בני משפחות החטופים, מתוך הקליפ 'הביתה'

אולי יעניין אותך גם:

ליאת בן אדיבה
בית מבוץ וממ"ד
כמי שגדלה בקריית שמונה היא חיה בציפייה לגרוע...
1
בין הצלצולים לאזעקות ובין הבומים למחברות
לרגל פתיחת שנת הלימודים, יצאנו לבדוק איך...
4
מדינה בדרך במועדון לחבר
הדר מרקס וצוות 'מדינה בדרך' של גלגלצ הגיעו...

Education Template