fbpx

גל רודף גל(ית)

עבודה של גלית דהרי. מתוך התערוכה
האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

תערוכה חדשה העולה החודש בגלריה 'המפגש' בקיבוץ יפתח, 'גל + גלית', מפגישה בין שני אמנים צפוניים שמאחדת ביניהם טכניקת העבודה: ציורים בצבעי שמן. האחד, צייר ותיק המציג ציורי נוף בצבעים עזים וסוערים, מעין "ואן גוך מקומי" בזעיר אנפין; השנייה, ציירת בתחילת דרכה המגלה כישרון והבטחה, ומציגה אוסף ציורי נוף וטבע לצד עבודות פורטרט. זה לצד זו הם מציגים מנעד מגוון של עבודות המהדהדות אהבה לטבע ולאדם.

גל אשכנזי, צייר וְאוֹצֵר יליד 1963, חי ויוצר בקיבוץ להבות הבשן. לסטודיו בו הוא יוצר קרא 'זה בטבע שלי', על שם ציורי הנוף בהם הוא עוסק. אשכנזי החל לרשום בגיל צעיר בעפרון ובעט, מתחילת שנות ה-90 רכש השכלה מקצועית ואקדמית באמנות. לפני כשבע שנים סיים לימודי אוֹצְרוּת. הקו המנחה בציוריו הוא השילוב בין טבע למוזיקה ובין צבע למנגינה, והמטרה – להביא את הצופה לראות את הצלילים, לשמוע את הצבע, ולחבר את שניהם יחד על הבד. עם זאת, אין צורך בציוריו ב"מתווך" אשר יסביר לצופה את הנגלה לפניו, וכל צופה רשאי ומוזמן לפרשם כראות עיניו. המוזיקה הקלאסית שספג אשכנזי בבית הוריו חברה אל סוגי מוזיקה נוספים המלווים את חייו, ואל נופי העמק וההר המהווים עבורו השראה אמנותית. ההרים המקיפים את עמק החולה, רכס נחל עורבים והרי הגולן הם מוטיב חוזר בציוריו, המתאפיינים בצבעים עזים, קו מלא תנועה וטקסטורה בולטת מרובת שכבות.

עבודה של גל אשכנזי. מתוך התערוכה
עבודה של גל אשכנזי. מתוך התערוכה
עבודה של גל אשכנזי. מתוך התערוכה

גלית דהרי, אמנית ילידת 1973, מתגוררת במושב כנף שברמת הגולן כ-20 שנה. מציירת בצבעי שמן על קנבס. את הידע רכשה דהרי בקורסים קצרים ובמכון אבני.בעשור האחרון היא לומדת ומציירת אצל האמנית אולגה קושניר. בציוריה נוהגת דהרי להשתמש בטכניקות שונות, כולל שימוש בשפכטלים, מכחולים, משיחות ידיים ועוד. היא מתמקדת בעיקר בפורטרטים ומעלה על הבד דמויות מסקרנות, בעיקר של נשים עוצמתיות וחזקות, המזמינות את הצופה לפענח את סיפורן, כל זאת תוך דיוק ניכר וירידה לפרטים. לצד אלה מציירת דהרי נופים, וכתושבת רמת הגולן רוב חייה, היא קשורה למרחבי הגולן הפתוחים, לטבע ולפריחה, לבעלי החיים ולאבני הבזלת הכבדות, השחורות והקשוחות. לאחרונה עוסקת דהרי גם בציור מופשט, המשאיר לצופה מקום לדמיון ולפרשנויות.

עבודה של גלית דהרי. מתוך התערוכה
עבודה של גלית דהרי. מתוך התערוכה

'גל + גלית', תערוכת ציורי שמן, גלריה 'המפגש' קיבוץ יפתח ǁ פתיחה: 20 במאי, 11:00 / נעילה 2 ביולי.

אולי יעניין אותך גם:

1
בין הצלצולים לאזעקות ובין הבומים למחברות
לרגל פתיחת שנת הלימודים, יצאנו לבדוק איך...
cover_גולן בן דרור_98519
מאבק מתמיד
הסינגל החדש של גולן בן דרור איננו רק יצירה...
2497346
ה-1 בספטמבר
"כשהסתובבתי בימים האחרונים באזור המרכז ראיתי...

Education Template