fbpx

גליל עליון בבית העליון!

הובר, וושינגטון, בוקר ומושקוביץ. צילום: גיל נוימן
נמרוד לוי הפציץ במשחק שמשאיר את גליל בבית העליון ● דפנה נתנה בראש לגדות ● והנציג שלנו על הקרח חזר מאיסלנד עם מדליית זהב ● מהדורת סיכום השבוע שלנו בספורט
האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

כדורסל גברים: הגליל עליון במלוא מובן המילה

הפועל גליל עליון הצהירה בתחילת עונת הכדורסל שהישארות בליגה תספק את קברניטי הקבוצה, והסיבות היו משכנעות: לאורך הקיץ הקבוצה לא הצליחה להתאמן בסגל מלא – הן בגלל פציעות של שחקנים, שייכות של שחקנים לנבחרות והגעה מאוחרת של חלק מהשחקנים הזרים, והן בגלל התקציב שהוא הנמוך בליגה. תחילת העונה נראתה כמו חלום בלהות, הקבוצה מצאה את עצמה בעיקר בצד המפסיד ובתחתית הטבלה. אך דווקא לאחר עזיבתו של ג'יילן הדסון, מלך הסלים של הקבוצה, וסיום הקמפיין ביורופקאפ, הגיעה תקופת רנסנס לקבוצה: הרכז איתי מושקוביץ, שלאורך המחצית השנייה של העונה שעברה נעדר בגין פציעות, החל להרשים בביצועיו; הרכז רועי הובר שב משודרג מהיעדרות בת חודשיים בגין פציעה; הקפטן נמרוד לוי תפס פיקוד; הסנטר ברייס וושינגטון הפך לאחד מהגבוהים הדומיננטיים בליגה; הגארד דיישון בוקר "הפציץ" והקבוצה מצאה את עצמה על מסלול הניצחונות, כשלצד ניצחונות דחוקים וחשובים על קבוצות מהחלק התחתון של הטבלה נרשמו גם ניצחונות ביתיים יוקרתיים כמו המשחקים מול האלופה מחולון ומחזיקת הגביע מירושלים.

ביום שני האחרון הפועל גליל עליון הצליחה לרשום עוד ציון דרך משמעותי: ניצחון 86:90 במשחק החוץ מול הפועל ב"ש/דימונה, לאחר שחזרה מפיגור של 21 נקודות שנוצר ברבע השני. הניצחון הזה סלל את דרכה להבטחת המשך העונה בבית העליון – בו ישחקו 6 הראשונות בטבלת ליגת העל, אליהן יצטרפו למשחקי הפלייאוף העליון הקבוצות שיסיימו את העונה במקומות 7-8 של הבית התחתון. במשחק בבירת הנגב הפגינו השחקנים הישראלים דומיננטיות כשקלעו 50 נקודות יחדיו – על 25 מהם חתום נמרוד לוי, שקטף כמות היסטרית של 16 ריבאונדים.  דיישון בוקר הרשים אף הוא עם 20 נקודות, הישג מרשים בכל קנה מידה. ברכות לשחקני הקבוצה ולצוות המקצועי בראשות המאמן, ברק פלג.

נמרוד לוי. צילום: גיל נוימן

ביום שני הקרוב, בשעה 17:30, תארח הקבוצה את הפועל אילת, שמדורגת במקום האחד לפני אחרון בטבלה. יהא זה קרב הקצוות הגאוגרפיים של הליגה. גליל עליון שואפת לסיים את הליגה הסדירה עם ניצחון, שיבטיח את סיום הליגה במקום החמישי. אילת מוכרחה לנצח, כדי לשפר עמדות במאבקי התחתית. כרטיסים למשחק ניתן לרכוש באתר האינטרנט של הקבוצה. המשחק יועבר בשידור ישיר בערוץ 58.

ליגת 'ארץ הצפון': רגע לפני הפלייאוף, האם גדות תחולל סנסציה?

בשבת האחרונה נערכו שני משחקים בליגת "ארץ הצפון" – ליגת היישובים של הגליל העליון. ברעם, שמדורגת במקום השלישי בטבלה, מתחה את תל חי – מחזיקת גביע הליגה והקבוצה היחידה לה מאזן מושלם בכל המסגרות – אך בסיום העלתה קבוצת הסטודנטים הילוך וניצחה 57:68. על הניצחון הגדול של המחזור חתומה דפנה – שניצחה בביתה 47:72 בדרבי קיבוצי את גדות. משה אלמישלי, אופיר טולדו ולירן לנגליב הובילו את רשימת הקלעים  עם 12 נקודות כל אחד. עוד קלעו לדפנה: אושרי זריהן, סהר דניאל וינאי טרמצ'י עם 10 נקודות כל אחד, גל הלנר עם 6 נקודות.

בשבת הקרובה ייערך משחק השלמה של המחזור האחרון, כשנועלת הטבלה מגדות תארח בשעה 17:00 באולם החדש ביסוד המעלה, את קבוצת הסטודנטים של תל חי. שבוע לאחר מכן יחלו משחקי רבע גמר הפלייאוף, בהשתתפות הקבוצות שיסיימו במקומות 3-6. המנצחות יעפילו לשלב חצי הגמר אליו העפילו כבר תל חי המוליכה וסגניתה מראש פינה.

נבחרת דפנה. צילום: מטעם הקבוצה

הוקי קרח: ממעיין ברוך ועד איסלנד

נבחרת הנוער של ישראל בהוקי קרח זכתה בשבת האחרונה במדליית זהב באליפות אירופה לדרג 3, לאחר שניצחה במשחק הגמר 1:5 את הנבחרת המארחת מאיסלנד. להישג הגדול שותף שחקן ההתקפה יהל שרון (18, מעיין ברוך), קפטן קבוצת הנוער של צעירי מטולה, שתרם תרומה מכובדת להצלחת הנבחרת. בחודש שעבר היה שותף להישג של הנבחרת הצעירה (עד גילאי 20), שזכתה במדליית כסף באליפות אירופה בטורקיה, והעפילה לדרג 2. שרון משלב בהצלחה גם את משחקי קבוצת הנוער וגם את משחקי קבוצת הבוגרים של מועדון צעירי מטולה, ונחשב לדמות אהודה מאוד הן על הצוות המקצועי והן על שחקני הקבוצות השונות.

יהל שרון (שני משמאל). צילום: מטעם הקבוצה

אולי יעניין אותך גם:

שחקני הגליל
כובשים גם מחוץ למגרש הביתי
במשחק ראווה שנערך אמש באולם בית ירח לעיני...
ש
הבית שבלב
איך מסייע לילדים סיפור על שפני סלע להתמודד...
DALL·E 2024-08-27 11.40.21 - A couple in a dimly lit room
אהבה נסחבת
מבחוץ נראו גלית וסער כאילו נולדו זה בשביל...

Education Template