fbpx

גליל מנצחת, ואז מפסידה. רוצ'ט מקפיץ את הנוער, וקפטן הרוגבי החדש ממשיך את דרכו של מאמנו האהוב

נמרוד לוי וגבי צאצשוילי. צילום: גיל נוימן
מדור הספורט שלנו במהדורת סיכום השבוע: ניצחונות והפסדים, בית וחוץ, ליגות מקומיות ובינלאומיות, שחקנים ותיקים ומאמנים חדשים, וגם רגעי שמחה ועצב בטקסים לזכרם של מי שבעבר ליוו את ענפי הספורט שלנו,
ושמורשתם בועטת עד היום

ביתי (הגלילי) הוא מבצרי? 

שבוע ביתי עבר על הפועל גליל עליון, שאירחה, לראשונה העונה, משחקים במסגרת הליגה והיורופקאפ; שבוע שהחל עם ניצחון בזירה המקומית, והמשיך עם הפסד בזירה הבינלאומית. כל זאת, אחרי שבוע עמוס, שכלל הפסד כואב אחרי שתי הארכות במשחק הדרבי מול הגלבוע, וניצחון גדול בקוסבו.במוצאי השבת האחרונה, אירחה הקבוצה את הפועל ב"ש/דימונה, למשחק במסגרת המחזור השני של ליגת העל. אחרי שנערך טקס מרגש לזכרו של המעסה מישל מויאל ז"ל – שלווה במחיאות כפיים מצד הקהל, השחקנים ואנשי הצוות של הקבוצה – הצליחה הקבוצה לכפר על שלושה רבעים לא מוצלחים, בזכות רבע מצוין מבחינה הגנתית וסיומת מצוינת מקו העונשין, כדי לנצח 84:90 את המשחק. ביום רביעי אירחה הקבוצה את באמברג הגרמנית – שמודרכת ע" אורן עמיאל, בן קיבוץ להבות הבשן, ששיחק ואימן בקבוצות מחלקת הנוער ובקבוצת הבוגרים. לפני המשחק נערך טקס הוקרה לגבי צ'אצ'שוילי, סנטר הקבוצה בשתי העונות הקודמות, שזכה לתשואות מהקהל. אבל עמיאל וצ'אצ'שוילי השאירו את הסנטימנטים מחוץ למגרש – קבוצתם הצליחה ברבע האחרון להשתלט על המשחק, לנצל את ההגנה הרכה של הגליל, כדי לקלוע מחוץ לקשת ולסלול דרך לניצחון שני במפעל – 86:98. עד כה, שחקניה הבולטים של הגליל ברשימת הקלעים הם הגארד, דיישון בוקר, והפורוורד, ג'יילן הדסון.
ביום ראשון הקרוב (23.10), בשעה 19:00, תתארח הקבוצה למשחק ליגה מול הפועל אילת, שטרם ניצחה העונה. המשחק יועבר בשידור ישיר בערוץ 59. שלושה ימים לאחר מכן, תארח הקבוצה את קמינץ הגרמנית למשחק במסגרת היורופקאפ (מידע על רכישת כרטיסים – בעמוד הפייסבוק של הפועל נופר גליל עליון).

רוצ'ט וקבוצת נערים א'. צילום: באדיבות המועדון

משחקן למאמן: רוצ'ט מוביל את הכדורגלנים הצעירים, ומצפה למפגש פסגה

הכדורגלן אדריאן רוצ'ט פרש בחודש מאי האחרון ממשחק פעיל, כשהוא בן 35 ובאמתחתו קריירה נכבדה בעמדת הקשר במדי קבוצות רבות בארץ ובראשן עירוני קריית שמונה – עמה העפיל לליגת העל ועמה זכה באליפות ההיסטורית בשנת 2012, בשני גביעי טוטו (2010,2012), ובגביע המדינה (2014). רוצ'ט, שעם חזרתו לכור מחצבתו בנאות מרדכי לפני שנתיים, הקים חוג כדורגל לילדים בהדרכתו, לקח העונה את תחום האימון כמה צעדים קדימה, כשמונה לעוזרו של מנחם קורצקי באימון קבוצת הבוגרים של עירוני קריית שמונה. במקביל משמש רוצ'ט כמאמן קבוצת נערים א' (גילאי 17) של מחלקת הנוער, המשחקת במחוז הצפוני של הליגה הארצית (ליגת המשנה), ומוביל אותה להצלחה מרשימה. בתום שישה מחזורים, קבוצתו של רוצ'ט היא הקבוצה היחידה בליגה שנהנית ממאזן מושלם, לאחר שבשבת האחרונה ניצחה הרחק מהבית בתוצאה 0:7 את מ.ס טירה.
בתחילת חודש נובמבר מצפה לאדריאן רוצ'ט מפגש פיקנטי ומרגש משהו על הקווים, מול אלעד גבאי – מגינה הימני האגדי של עירוני קריית שמונה בעונת האליפות, בעונה שקדמה לה ובעונה שאחריה. גבאי מאמן את קבוצת הנערים של סקציה נס ציונה, שמשחקת בליגה השלישית ותארח את קריית שמונה למשחק גביע. רוצ'ט וגבאי, ששומרים על קשר מעת לעת עד היום, הגיבו בהתרגשות עם פרסום תוצאות הגרלת המשחקים.
אם אתם אוהבים כדורגל וסקרנים לראות את רוצ'ט וקבוצתו, נספר לכם כי בשבת הקרובה, בשעה 11:00, במגרש הכדורגל הסינטטי בקרית שמונה (שדרות תל חי, בסמוך לקניון נחמיה) תארח הקבוצה למשחק ליגה את מכבי אחי נצרת.

גיא גדנקן. צילום: באדיבות המועדון

קפטן חדש ברוגבי: מפסידים, מצדיעים וזוכרים

בשבת האחרונה, קבוצת הגליל העליון אירחה בקיבוץ עמיר את מכבי חיפה למשחק רשמי ראשון לעונה זו. אך למרות האווירה הטובה וקהל האוהדים שהגיע לתמוך בקבוצה הגלילית, המשחק, שהיה צמוד לכל אורכו, הסתיים בניצחונה של הקבוצה האורחת – 18:26. הסיפור הגדול של המשחק היה סרט הקפטן: גיא גדנקן, בן 27 משדה נחמיה, שבנעוריו שיחק בקבוצות הנערים של המועדון, וחזר בעונה שעברה לפעילות אחרי התנזרות מרוגבי של מספר שנים, זכה לענוד לראשונה את סרט הקפטן. גדנקן משמש גם בהתנדבות כעוזר המאמן של קבוצת הנשים ושל קבוצת הנוער, שזכתה בעונה האחרונה באליפות המדינה. גדנקן שיתף בתחושותיו אחרי המשחק: "זה לא רק עניין של רגש, זה תפקיד שמעלה עוד את רמת האדרנלין, האחריות וההתרגשות. אני משחק מגיל 14, הייתי מהראשונים ששיחקו בנוער של הגליל בגרסה החדשה, כשהמאמן היה עמירם ז”ל. להיות קפטן בקבוצה שהוא שיחק ואימן, זה מאוד מרגש וכיף עבורי. עמירם היה אדם מאוד מרכזי בחיים שלי באותה התקופה, נקשרתי אליו מאוד והיה לי קשה לחזור לשחק רוגבי אחרי שהוא הלך לעולמו. מהסיבה הזו עברו הרבה שנים עד שהצלחתי לחזור ולשחק. אני כאן לרשות המועדון, לא רק לרשות הקבוצה. חשוב לי שנשמר את המורשת של עמירם, שהרוגבי בגליל יפרח, שעוד קבוצות ייפתחו, שתהיה המשכיות של דורות חדשים בקבוצות הגברים והנשים. אני אעשה כל מה שאוכל למען זה, גם כי זה חשוב לי ברמה האישית, וגם כי אני יודע שאין דבר שעמירם רצה יותר מזה".

רוגבי חיפה. צילום: באדיבות המועדון

אולי יעניין אותך גם:

שחקני הגליל
כובשים גם מחוץ למגרש הביתי
במשחק ראווה שנערך אמש באולם בית ירח לעיני...
IMG-20240815-WA0006
הגליל העליון ממשיך לקלוע:
הכדורסלנים המפונים עושים היסטוריה בליגת עמק הירדן
שחקני הכדורסל שפונו מקבוצותיהם בקיבוצים דפנה...
יואב אלמישלי
מכוונים גבוה:
האלמישלים מחכים לעונה ספורטיבית ולחזרה הביתה
בבית אחד שמאחד כדורסלן וכדורגלן, מחכים כולם...

Education Template