fbpx

ג'יילן הדסון, מיקה ביתן ואדריאן רוצ'ט נותנים בראש

אדריאן רוצ'ט ואלעד גבאי. צילום: בן מלניק
מה קורה כשרכז הפועל גליל עליון שובר אצבע, למה 66 הוא מספר נאחס עבור הכדורסלניות של הגליל, מה עושים שני שחקני עבר מהוללים כשהם נפגשים על הדשא, ואיזה יישוב ייקח אליפות בליגת החורף האזורית?
כל התשובות במהדורת סיכום השבוע שלנו

גליל יצאה לפגרה עם ניצחון מרשים
הפועל גליל עליון יצאה לפגרת הנבחרות בת השבועיים עם ניצחון ביתי חשוב 89:65 על בני הרצליה, מחזיקת הגביע וסגנית אלופת המדינה. הניצחון מעניק לגליל מאזן של שני ניצחונות ושלושה הפסדים, שמציבים אותה במקום השמיני בטבלת ליגת העל. במשחק הניצחון על הרצליה, שנערך שלושה ימים אחרי הניצחון על גולדן אייגל יילי מקוסבו במסגרת היורופקאפ, בלט מעל כולם הפורוורד, ג'יילן הדסון, שקלע 31 נקודות. הפוורורד והקפטן נמרוד לוי הרשים עם 17 נקודות ו-7 ריבאונדים. הרכז רועי הובר, שאמנם לא קלע, אך סיפק 8 אסיסטים, הגיע בסיום המשחק למרכז הרפואי "זיו" בצפת בשל פריקת אצבע, ובקבוצה מקווים שהשחקן יעמוד לרשותה עם החזרה מפגרה. ביום שני נפרדה הקבוצה מיונתן אלון, ששימש כמנהל המקצועי של המועדון מתחילת העונה שעברה. אלון מונה לתפקיד דומה בהפועל ירושלים – הקבוצה שבה גדל כשחקן במחלקת הנוער והתפתח כמאמן כדורסל – וקיבל את ברכת הדרך מהנהלת הגליל, שהודתה לו על פועלו. לעת עתה, נראה שלא ימונה מחליף לאלון, בשל ענייני תקציב.

רועי הובר. צילום: גיל נוימן

כדורסל נשים: רואות 66?
שישה ימים לאחר ההפסד הביתי 66:60 להפועל מג'דל כרום, במסגרת המחזור הראשון של משחקי הליגה הלאומית, נחלה קבוצת הנשים של הפועל גליל עליון הפסד נוסף – הפעם 66:62 במשחק החוץ מול אקדמיית וינגייט, השייכת לפרויקט המצוינות של איגוד הכדורסל ומשחקת בנבחרות הצעירות של ישראל. דווקא לאחר רבע ראשון מצוין של שחקניות הגליל, השתלטה הקבוצה המארחת על המשחק וצעדה ביתרון לכל אורכו. ראוי לציין, כי הקבוצה הגלילית שיחקה עם סגל קצר מאוד, כשארבע מחמש השחקניות שעלו בחמישייה שיחקו יותר מ-35 דקות, ללא גיבוי משמעותי מהספסל. מיקה ביתן (כפר בלום), שמשחקת במקביל גם במכבי חיפה מליגת העל, הובילה את רשימת הקלעיות עם 22 נקודות.

הפועל גליל עליון נשים. צילום: באדיבות הקבוצה

לגביע הנוער ריגושים משלו
בגזרת מחלקות הנוער עמד סוף השבוע שעבר בסימן משחקי גביע המדינה: קבוצת נערים א' של עירוני קריית שמונה (גילאי 17), המשחקת בליגה הארצית, התארחה למשחק גביע אצל סקציה נס ציונה מהליגה המחוזית, הצליחה לחולל מהפך, לנצח 1:3 ולהעפיל לשלב הבא. למאמן הקבוצה, אדריאן רוצ'ט (נאות מרדכי), זימנה הגרלת המשחקים מפגש פיקנטי ומרגש על הקווים מול אלעד גבאי, מאמן נס ציונה, ששיחק לצידו במשך שלוש עונות בעירוני קריית שמונה. השניים היו מכוכבי עונת האליפות ההיסטורית בשנת 2012. לפני המשחק וגם לאחריו השלימו המאמנים פערים, נזכרו ברגעים נוסטלגיים מהעבר על כר הדשא ונפרדו באיחולי הצלחה הדדיים. ביום רביעי קבוצתו של רוצ'ט ניצחה 0:6 את משחק הליגה הביתי מול מכבי צור שלום/קריית ביאליק, והיא מוליכה עם מאזן מושלם את טבלת ליגת ארצית צפון.

כדורסל גברים: הליגה האזורית יוצאת לדרך
ליגת הכדורסל האזורית של הגליל העליון חוזרת לפעילות מבצעית עם ליגת חורף, שהוקמה ביוזמתו של זיו ברתנא, מנהל תחום הספורט הקהילתי במועצה האזורית הגליל העליון, שמשמש גם כמנהל הליגה. שבע קבוצות ישתתפו בליגה, שתיערך בפורמט של טורניר. בשבת הקרובה ייצא לדרך המחזור הראשון עם שני משחקים: דפנה תארח בשעה 18:00 את תל חי, ראש פינה תארח בשעה 20:00 את ברעם. המשחק שישלים את המחזור ייערך שבוע לאחר מכן, כשיסוד המעלה/חולתה תארח את גדות. אז אם אתם מחפשים מה לעשות בשבת, מבלי שהדבר יהיה כרוך בהוצאה כספית – הנה לכם הצעה אטרקטיבית. הכניסה למשחקים כמובן חינמית, הזדמנות מצוינת ליהנות מענף הספורט הפופולרי בגליל באווירה קהילתית.

אולי יעניין אותך גם:

שחקני הגליל
כובשים גם מחוץ למגרש הביתי
במשחק ראווה שנערך אמש באולם בית ירח לעיני...
IMG-20240815-WA0006
הגליל העליון ממשיך לקלוע:
הכדורסלנים המפונים עושים היסטוריה בליגת עמק הירדן
שחקני הכדורסל שפונו מקבוצותיהם בקיבוצים דפנה...
יואב אלמישלי
מכוונים גבוה:
האלמישלים מחכים לעונה ספורטיבית ולחזרה הביתה
בבית אחד שמאחד כדורסלן וכדורגלן, מחכים כולם...

Education Template