fbpx

בין הרפת ללול

צילום: פטר מירום. מתוך "שירת האגם הגווע"
גלריות פתוחות, מוסיקה גלילית מקורית, בר יין ואמנות מעוררת השראה; וכשכל הטוב הזה קורה בשביל הכי מקסים בגליל, באוויר הפתוח (יש מצב לסתיו) ובחינם, אין באמת סיבה לא להיות שם ● תערוכת 'גליל-ארט' שתתקיים בתחילת אוקטובר עושה הרבה כבוד לאמנים מקומיים
האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

התערוכה 'גליל ארט' בהפקת מחלקת התרבות של המועצה, מתקיימת זו השנה השביעית ב'שביל הלולים' בכפר גלעדי ומאפשרת במה וחשיפה לאמנים ולאמניות מהגליל. השנה מוצגות יצירותיהם של לא פחות מ-36 אמנים שיתפרסו על פני שלוש גלריות ושלושה ימים של חגיגה אמנותית מרהיבה: גלריות פתוחות, מוסיקה גלילית מקורית, בר יין ובירה, סיור ושיח עם האמנים, דוכני מזון ויצירה לכל המשפחה ועוד.

אמנות ויין. מתוך 'גליל ארט' 2022. צילום: שמרית עשור
עבודה של: סיגל עשת שפט

מטרת התערוכה היא להעלות על נס את החיבור הגלילי והאמנותי: זירת האמנות בגליל פועמת עוד מראשית המאה הקודמת, החל מפסל האריה השואג של הפסל אברהם מלניקוב, דרך פסל התותחים של האמן יגאל תומרקין המוצב בכניסה לקריית שמונה ועד לאירועי האמנות בתל-חי שהתקיימו במהלך שנות ה-80 וה-90.

עבודה של: ענת רוזנסון בן-חור

השנה מוצגת מחווה מיוחדת לצלם פטר מירום, זוכה פרס ישראל לצילום (2010), שהלך לעולמו לפני כשנתיים. מירום היה מראשוני קיבוץ חולתה. הוא הנציח במצלמתו במשך ארבע שנים  (1954- 1958) את רגעי חייו, גוויעתו ומותו של אגם החולה. ספרו של מירום מ-1960 "שירת האגם הגווע" היה לרב מכר, וכשלוש שנים לפני צאת הספר הוצגה במוזיאון תל אביב תערוכתו תחת אותו השם, שהייתה תערוכת הצילום הראשונה שהוצגה במוזיאון. (צילומי פטר מירום וארכיונו האישי הם חלק מאוסף בוקי בועז לצילום).

צילום: פטר מירום. מתוך "שירת האגם הגווע"

התערוכה הקבוצתית מבקשת להציג את פרשנותם של האמנים לנושא שִׁנּוּי אַקְלִים, המשול לכל נושא בחיינו: מקום, זמן, יחסים שבין אדם לאדם, יחסי הגומלין בין האדם לטבע, השפעת שינוי האקלים על הסביבה, ועוד.

האמנים המשתתפים:

אבי איפרגן, אורי סעצ'י, אורייה עדני, אורית זרמי, אלי קופלביץ', אלפא פרי, אורן ארבל, אריק כלפון, בלה חבצקין, בנימין הסנוט, דבי סלס דיין, דורון אדוריאן, דלית טייאר, דרור מילר, הילה אשורי, ירדן רוזנברג, ז'וז'ה שנדור ז"ל, חסאן ח׳אטר, טלי אלוהב, יעל שפיגלר, מוטי גולן, מוסא שפט ז"ל, מיכאל גלעדי, מאריה ח'טיב, משי קופלביץ', נחלה שטרן, נפתלי נחמני, סיגל עשת שפט, סמדר דהאן, עירית שטקלמכר, ענת רוזנסון בן-חור, פטר מירום ז"ל, רונית פורת, רחלי דרור, ריטה כץ, רעות דפנא.

עבודה של: רעות דפנא

גליל ארט, שביל הלולים, 5-8 באוקטובר ● אוצרת התערוכה: בשמת הראובני זאבי, ע. אוצרת: חן פישל ● הכניסה ללא תשלום

אולי יעניין אותך גם:

שחקני הגליל
כובשים גם מחוץ למגרש הביתי
במשחק ראווה שנערך אמש באולם בית ירח לעיני...
ש
הבית שבלב
איך מסייע לילדים סיפור על שפני סלע להתמודד...
DALL·E 2024-08-27 11.40.21 - A couple in a dimly lit room
אהבה נסחבת
מבחוץ נראו גלית וסער כאילו נולדו זה בשביל...

Education Template