fbpx

בחוץ – חורפי, בפנים – ספורטיבי

קבע שיא קריירה. לוטן אמסלם. צילום: גיל נוימן (מדיה הפועל גליל עליון)
בכדורגל: קנר חוזר אל הקווים בגיל 76, בכדורסל: אנדרסון מחליף את הנדרסון,
בהוקי קרח: מנצחים את טורקיה וקוטפים את הזהב ● כל מה שמעניין בספורט בגליל העליון
האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

כדורסל גברים

הפועל גליל עליון מסיימת עוד חודש של פעילות הרחק מהבית עם ארבעה משחקי חוץ, בשלושה מהם נחלה הפסדים. ב-13 הימים הראשונים של החודש קיימה הקבוצה שלושה משחקים: במשחק החוץ מול העולה החדשה, הפועל עפולה, נחלה הפסד כואב 109:107 בסיומן של שתי הארכות. לאחר מכן זכתה בניצחון חשוב 86:96 במשחק מול הפועל ב"ש/דימונה, וכעבוד שלושה ימים שוב נחלה הפסד צפוי 84:72 במשחק מול הפועל חולון, אליו התייצבה ללא השחקן הדומיננטי ביותר שלה, הרכז והקפטן, רועי הובר, שהחמיץ את המשחק בגין פציעה. במשחק ליגה נוסף שנערך השבוע נחלה הפסד 89:77 בהתמודדות מול מכבי ר"ג. במשחק זה קבע הפורוורד לוטן אמסלם שיא קריירה עם 20 נקודות ו-13 כדורים חוזרים. מאזנה של הקבוצה בתום 11 מחזורים עומד על 4 ניצחונות ו-7 הפסדים. בשל חוסר האחידות בכמות המשחקים ששיחקו קבוצות הליגה, לא ניתן להצביע על מיקומה המדויק בטבלה.

בגזרת השחקנים ביצעה הפועל גליל עליון בחודש האחרון שינוי אחד, עם שיחרורו של הסנטר הריסון הנדרסון, שלא הצליח להשתלב בה היטב, וצירפה במקומו את הפורוורד אלפונסו אנדרסון, שהגיע מהליגה הבכירה בארגנטינה. השחקן ערך הופעת בכורה בת 9 דקות במשחק מול ר"ג וקלע 3 נקודות. ניכר שעליו לעשות התאמות בכדי להשתלב במערך הקבוצה.

משחקה הקרוב של הקבוצה עשוי להיערך ב-5/2. יהיה זה משחק חוץ מול עירוני נס ציונה, אך בשל המצב הביטחוני עלולים להיווצר שינויים בלו"ז המשחקים, ומומלץ לעקוב אחר עמוד הפייסבוק של הקבוצה.

עד כה, שיחקה הפועל גליל עליון בביתה רק פעם אחת. הנהלת הקבוצה הגיעה לסיכום עם מנהלת הליגה ועם עיריית צפת על אירוח משחקים באולם 'הפיס' בעיר, בכפוף לאישור פיקוד העורף, למרות שאינו מאושר באופן פורמלי לקיום משחקים בליגת העל. בהנהלת הקבוצה מציעים לבעלי ובעלות המנויים לממש את רכישת המנוי בהגעה למשחקים בצפת ובשאיפה בהמשך בכפר בלום או בהקפאת המנוי עד לעונה הבאה. 

לוטן אמסלם. צילום: גיל נוימן (מדיה הפועל גליל עליון)



כדורגל


בעוד פעילות מחלקות הנוער של מ.כ גליל-גולן והפועל גליל עליון מתנהלת בגליל העליון, במחלקת הנוער של עירוני קריית שמונה התפזרו הקבוצות למספר מוקדים, אחד הבולטים בהם הוא מגרש הכדורגל בטבריה, שמהווה מוקד גדול למפונים מקריית שמונה וקיבוצי מועצה אזורית הגליל העליון.

המצב שנוצר במחלקה הביא גם לפרידה מאולצת ממספר מאמנים בשורות קבוצות הילדים, מה שהוביל את ראשי המחלקה לחשוב על פתרונות יצירתיים, המעניין שבהם הוא מינויו של יצחק קנר (דפנה, 76) למאמן קבוצת ילדים ג' (גילאי 12). קנר, שהוותיקים באוהדי הכדורגל בגליל זוכרים כשחקן שהבקיע שערים רבים במדי הפועל כפר בלום והפועל קריית שמונה, אימן בכל קבוצות הגיל של הפועל קריית שמונה, לרבות בוגרים, ובכל קבוצות הגיל של עירוני קריית שמונה, ובקיץ האחרון הודיע על פרישה מאימון אחרי כ-40 שנות פעילות. השלכות התקופה הביאו את הנהלת המועדון לקרוא למאמן הוותיק לדגל.

נקרא לדגל. יצחק קנר. צילום: פרטי


"בקיץ האחרון החלטתי לפרוש מאימון ובתקווה להקדיש את השבתות לשהייה עם המשפחה ועם בת הזוג", אומר קנר. "המצב הביטחוני הביא אותנו לפינוי מהקיבוץ האהוב שלנו למלון סטאי שמצוי בקרבת קיבוץ האון, יחד עם עוד כ-70 מאנשי ונשות קהילת דפנה. כשביקשו מהנהלת המועדון שאחזור לאמן, התאפשר לי לשמחתי להיענות לקריאה ולהיות שם בשביל המועדון ובעיקר בשביל הילדים, שצריכים בתקופה הזו יותר מכל את המסגרת של הכדורגל. הספקנו לערוך כמה אימונים והתארחנו למשחק בחדרה. אני מקווה שבקרוב נחזור לבתינו ולצפון בטוח יותר ונוכל לארח את המשחקים שלנו בקריית שמונה".


על ההתמודדות עם אתגרי התקופה מוסיף קנר: "ברור שזה לא נעים להתפנות מהבית ומהקיבוץ שהוא חלק בלתי נפרד מחיי. לצערנו, זה המצב ואנחנו מקווים לטוב. את הזמן אנחנו מעבירים בטיולים באזור, חלקם באופן פרטי וחלקם יחד עם ותיקי הגליל. הגענו גם לפעילויות בבית גבריאל. הכדורגל מוסיף לי עניין בתקופה הזו, אני אוהב לאמן ואוהב את האינטראקציה עם הילדים. כולנו מקווים לימים טובים יותר".


הוקי קרח

בימים קשים אלה יש גם נחת וגאווה מהספורט המקומי. נבחרת ישראל בהוקי קרח זכתה במדליית זהב באליפות העולם לדרג ג', שאמורה הייתה להיערך בישראל ונערכה בבולגריה, לאחר שניצחה בכל המשחקים שקיימה – כשגולת הכותרת ניצחון 1:4 על טורקיה במשחק על מדליית הזהב.

בתמונה: נציגות צעירי האזור, מימין לשמאל: לאון שולמן (שאר ישוב), אורי סגל (שדה נחמיה), איתי בונדר (קריית שמונה), יהל שרון (מעיין ברוך), דוד ורחובסקי (יסוד המעלה), עמית בן טוב (חוסן), אריאלה סגל (שדה נחמיה), איתי בן טוב (מטולה)


להישג הגדול נציגות מרשימה מקרב מועדון צעירי מטולה, בהם שני שחקנים מקרב בני הקיבוצים: יהל שרון (מעיין ברוך) ואורי סגל (שדה נחמיה) – שהמריא לתחרות יחד עם אמו, אריאלה, שמנהלת בגאון את מועדון צעירי מטולה והייתה בראש המשלחת לתחרות.

אולי יעניין אותך גם:

שחקני הגליל
כובשים גם מחוץ למגרש הביתי
במשחק ראווה שנערך אמש באולם בית ירח לעיני...
1
בין הצלצולים לאזעקות ובין הבומים למחברות
לרגל פתיחת שנת הלימודים, יצאנו לבדוק איך...
cover_גולן בן דרור_98519
מאבק מתמיד
הסינגל החדש של גולן בן דרור איננו רק יצירה...

Education Template