fbpx

איגרת ראש המועצה לסיום השבוע ה-43 למלחמה

האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

תושבות ותושבים, שכנים, חברים,

השבועות האחרונים הוכיחו לנו בפעם המי יודע כמה עד כמה הכל שברירי. התוצאות הקשות של האירועים ליד קיבוץ אורטל, במג'דל שאמס ובהגושרים הן הדבר ממנו חששנו, ומה שבא בעקבותיהם שלח אותנו לימים ארוכים של המתנה מתוחה. כמוכם, גם אני לא יודע מה צפוי לקרות, מתי ואיפה. מה שאני יודע זה שאנחנו מוכנים. עשרה חודשים של מלחמה לא חיסנו אותנו מפחדים ומסכנות, אבל הם נתנו לנו – ברמה האישית, הקיבוצית והמועצתית – ניסיון משמעותי מאוד בהתמודדות עם כל תרחיש.

הניסיון הזה עוזר לנו להגדיר טוב יותר את הצרכים השונים ולפעול למציאת מענים. כחלק מזה התחלנו בעבודות לשדרוג מרכיבי הביטחון בשמונת קיבוצי העמק הלא מפונים. זה אומר שאם אתם גרים באחד מהקיבוצים האלה, או מבקרים בהם, יש סיכוי טוב שתיתקלו בזמן הקרוב בעבודות אינטנסיביות של סלילת כבישי מערכת, חידוש גדרות ושערים. כמו כן אנחנו ממשיכים בפרויקט המיגון לגיל הרך בקיבוצי המועצה ומשלימים מיגון לבתי הספר.

עבודות לשדרוג מרכיבי ביטחון בכפר סאלד. לפני סלילת הכביש. צילום: מ.א. הגליל העליון
עבודות לשדרוג מרכיבי ביטחון בכפר סאלד. הכביש לאחר הסלילה. צילום: מ.א. הגליל העליון

ואם מדברים על חינוך – אנחנו ממשיכים את פעילויות החופש, כשעין אחת פקוחה כל הזמן על המצב הביטחוני. בשבוע החולף, למשל, החלטנו לבטל את אירועי 'לילה לבן' בשל המצב, וגם בפעילויות עתידיות נפעיל שיקול דעת וננהג בהתאם להערכות המצב ולהנחיות. הרצון לתת ביטחון מירבי לצד מענה חינוכי מיטבי מעסיק אותנו גם לגבי פתיחת שנת הלימודים. במקביל לעבודות שנמשכות בשטח, ולהכנות לפתיחת בתי הספר (חלקם במקום חלופי, או בשני מוקדי פעילות), אנחנו מקיימים שיחות רבות עם הצוותים החינוכיים, הנהלות הקיבוצים ונציגי הורים, כדי למצוא את פתרונות, למקרה שבתי ספר לא ייפתחו בראשית ספטמבר. אנחנו ואתם מבינים שכל החלטה שנקבל תוכל להתהפך ברגע בהתאם לאירועים הביטחוניים, אבל אלו הם חיינו בזמן האחרון…

עבודות להכשרת מתחם לבית הספר 'הר וגיא' בצח"ר. צילום: מ.א. הגליל העליון
הקמת מתחם דרומי לתלמידי בית הספר 'עמק החולה' ברמת כורזים. צילום: מ.א. הגליל העליון

לסיום, חשוב לי לענות לכל הא.נשים ששואלים לגבי תמיכה תקציבית של המועצה בקיבוצים בזמן המלחמה. בלי להיכנס כרגע לפרטי הפרטים (מי שמעוניין בהם, מוזמן לפנות למנהלי הקהילה או לגזברית המועצה), אציין שבמהלך עשרת החודשים האחרונים העבירה המועצה לקיבוצים כ-50 מיליון ש"ח. כל קיבוץ (בהתאם למיקום, גודל וצרכים משתנים) קיבל בין מיליון ל-3 מיליון ש"ח בכסף או בשווה ערך לכסף (למשל ציוד או בניית מרחבים מוגנים) והמספרים האלה צפויים לגדול. 45 מיליון ש"ח נוספים הושקעו בשירותים שונים לקיבוצים ובמרכיבי ביטחון, כך שבשורה התחתונה מדובר בסכום שמתקרב ל-100 מיליון ש"ח. תקציבי המלחמה מצטרפים לתקציבים ושירותים הניתנים ב"סל השירותים" הרגיל לו זכאי כל קיבוץ. מדובר על תקציב מאד משמעותי, גם אם לא את הכול אנחנו רואים בעיניים. ברור שזה לא יפתור את כל הקשיים שחווה כל אחד ואחת מאיתנו, אבל זה מאפשר למנהלי הקהילה לתת מענה טוב יותר. בשיתוף עם הנהלות הקיבוצים, נמשיך לעשות כל מה שאנחנו יכולים כדי לתמוך ולסייע.

אני מבקש לנצל את ההזדמנות ולהביע תודה והערכה על הדרך בה אתם.ן מתמודדים עם הקשיים והאתגרים העצומים שהתקופה הזאת מזמנת לנו. בטוח שנדע להתמודד בהצלחה גם עם הימים הקשים האלה ועם אתגרי העתיד, ומאחל סופשבוע שקט ושבת שלום. בדגש על שלום.

גיורא

אולי יעניין אותך גם:

מרכז קליימטק חדש נחנך במחניים - קרדיט צילום ארז בן סימון
עתיד ירוק: מרכז קליימטק חדש נחנך במחניים
בשיתוף פעולה נרחב בין גופי ממשלה ותעשייה,...
ראשית
איגרת ראש המועצה לסיום השבוע ה-48 למלחמה
תושבות, תושבים, חברות, חברים, היום,...
18 במאי דני מירן יוטיוב
מחכים לעמרי
"כל השנה הזאת נאמר לנו שלחמאס משתלם להחזיק...

Education Template