fbpx

איגרת ראש המועצה לסיום השבוע ה-41 למלחמה

האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

תושבות ותושבים, חברות, חברים

ככל שעובר הזמן מתחזקת ההבנה ששאלות הכן/לא מלחמה בצפון, כן/לא פתרון לגליל, הן חלק קטן במשחק פוליטי גדול. יותר ויותר זה נראה שהנהגת המדינה עסוקה בחשבונות שכל קשר בינם לבין בטחון האנשים שחיים פה, פרנסתם ושפיותם מקרי בהחלט.

לצערי – אין נביאים בעיר הבירה שלנו.

לשמחתי – פה, בגליל ובעוד הרבה מאוד מקומות בארץ יש. אולי לא נביאים, אבל אנשים טובים שמבינים את גודל השעה ואת קוטן השלטון, ומתגייסים.

זה מאפשר לנו לקדם דברים, גם במציאות שמשתנה כל הזמן:

בחינוך, התבשרנו השבוע משר החינוך שלמרות הרצון וההתכוונות – לא נוכל לפתוח את שנת הלימודים הבאה בבתי הספר בגליל העליון. זה מצער ומאכזב, אבל נערכנו גם לתרחיש כזה. עבודות מיגון ובינוי מתבצעות במבני חינוך בקיבוצים ובבתי ספר והצוותים החינוכיים לא זוכרים שאנחנו בכלל בחופש גדול. מי שזוכר את זה מצוין אלה א.נשי החינוך הבלתי פורמלי, שבתנאים סופר מאתגרים, מילאו את החופש הזה באינסוף פעילויות וראויים בעיני לכל מחמאה אפשרית. כדי שתוכלו להתעדכן בפעולות ובשינויים, ותוכלו למצוא מענה גם לצרכים שלכם, נעשים באגף החינוך מאמצים גדולים להנגיש את המידע ואת המענים. בכל שאלה בנושא אתם מוזמנים ליצור קשר עם מוקד המועצה (8669*) ולעקוב אחרי סיכומי השבוע בחינוך שיוצאים ב'מקומי'.

עבודות מיגון בביה"ס 'עמק החולה'. צילום: מ.א. הגליל העליון
עבודות להכשרת מבנה עבור ביה"ס 'הר וגיא' באזור התעשייה צח"ר. צילום: מ.א. הגליל העליון

בתחום הביטחון, אם אתם חיים באחד מ-8 קיבוצי העמק שלא פונו, יש סיכוי טוב שתתקלו בקרוב במכונות גדולות על כבישי המערכת. הן שם כחלק מפרויקט עליו התחייבה המדינה כבר מזמן לשדרוג מרכיבי בטחון שונים בקיבוצים הנ"ל. בהשקעה של כ-15 מיליון ₪ (מימון של משרד הבטחון ופיקוד העורף) יטופלו גדרות וכבישי מערכת, תאורת גדר ושערים, בהתאם לצרכים המשתנים מקיבוץ לקיבוץ.

בתחום הכלכלי אני שמח להגיד שאחרי מאבק לא פשוט הצלחנו לשכנע את ועדת הכספים של הכנסת לאשר מתווה חדש לפיצוי עסקים, שיכלול עסקים בכלל יישובי המועצה (כולל 7 הקיבוצים הדרומיים). במסגרת המתווה המסתמן, העסקים יהיו זכאים לפיצוי מלא בגין נזקים ישירים ועקיפים שנגרמו להם בעקבות המלחמה כולל אבדן הכנסות ורווח בחודשים מאי ויוני 2024 במסלול מחזורים. ככל שלא יחול שינוי במצב הביטחוני באזורים אלו, יוארכו התקנות גם לחודשים יולי ואוגוסט 2024.

שדרוג מרכיבי בטחון בקיבוצי 'השמינייה'. צילום: מ.א. הגליל העליון

ובנימה אישית יותר – לפני כשבוע ביקרו במועצה שר הפנים משה ארבל ומנכ"ל משרדו. אחד הדברים שעלו בפגישה הוא נושא הבחירות לרשויות בהן יש אוכלוסייה מפונה, והמועצה שלנו בתוכן. כמו שאתם בטח זוכרים, הבחירות היו אמורות להתקיים באוקטובר 23', אבל המלחמה טרפה הכל. השנה האחרונה לימדה את כולנו להיזהר מתחזיות ארוכות טווח, אבל לפחות נכון לרגע זה נראה שהבחירות יתקיימו במועד שנקבע להן – 19/11/24. במשרד הפנים מתקיימים עדיין דיונים איך לקיים את הבחירות, אבל ברור שלמתמודדים/ות לא יהיה קל לקיים קמפיין במציאות הזו.

מנכ"ל משרד הפנים בביקורו במועצה. צילום: מ.א. הגליל העליון

כולנו  מבינים שכל תרחיש בו נמצא את עצמנו, יזמן לראש/ת המועצה הבא/ה אתגרים עצומים בשנים הבאות. מאחל לכולנו שנצליח להחזיר לעצמנו את החיים שהיו לנו, ונמשיך בתנופה, בבניה ובפיתוח שיצרנו פה יחד לפני השבת ההיא.

סופשבוע שקט ושבת שלום,

גיורא.

אולי יעניין אותך גם:

ראשית
איגרת ראש המועצה לסיום השבוע ה-46 למלחמה
תושבות, תושבים, הורים זהו. זה קורה....
1
עוד לא אבדה תקוותנו?
איך משפיעה המלחמה הארוכה (והארורה) הזו על...
ראשית
איגרת ראש המועצה לסיום השבוע ה-43 למלחמה
תושבות ותושבים, שכנים, חברים, השבועות...

Education Template