fbpx

איגרת ראש המועצה לסיום השבוע ה-38 למלחמה

האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

תושבות ותושבים יקרים,

בשבועות האחרונים אנחנו עדים להסלמה עקבית באירועים הבטחוניים באזור, וכמו כולם – גם אני שומע על כותרות העיתונים הגרמנים, ועל הפרסומים שבוחרים כמעט בכל יום את התאריך החדש בו תפרוץ המערכה בצפון. חשוב להדגיש כי נכון לרגע זה אין שום מידע קונקרטי בנושא, אבל כמו שלימדו אותנו אירועי אתמול – הדברים יכולים להשתנות במהירות, וחשוב שנהיה ערוכים לתרחיש כזה.

לכן אנחנו לא מפסיקים לתרגל את כיתות הכוננות, לצייד ולהכשיר א.נשים במערכי החירום של הקיבוצים והמועצה. רק השבוע התקיימה הכשרה נוספת בנושא חילוץ מהריסות, חולקו תיקים לכוחות רפואה, והיד עוד נטויה. בתחום החינוך אנחנו ממשיכים לפעול בכל הכוח כדי להיות מוכנים לכל תרחיש עם פתיחת שנת הלימודים הבאה – במיקום בתי הספר, במיגון, בכוח אדם ובמתן מענה לכל ילד וילדה. בעלי.ות התפקידים במועצה עומדים בקשר רציף עם מקביליהם בקיבוצים ומעדכנים אותם באופן שוטף על מענים, ולאחרונה נפתח במועצה גם מוקד מתוגבר להורים. מוזמנים לפנות אליו.

כמו בכל החודשים האחרונים, אנחנו מנסים לקיים לצד ההיערכות הזאת גם חיים נורמלים – במידת האפשר כמובן. אפשר לראות את זה מצוין בפעילות החופש הדי מטורפת של החינוך הבלתי פורמלי. על רקע המחסור הגדול בכוח אדם, נולד שיתוף פעולה מחמם לב עם יוזמות אזוריות וארגונים ארציים,  ועשרות מדריכות ומדריכים מגוייסים למלא את השורות. לוח הפעילויות לא פחות ממדהים וגם ילדי הקיבוצים שפונו לאזור הכינרת זוכים ליהנות מהמרכז האזורי שפתחנו במיוחד עבורם בבית יגאל אלון.

מרכז אזורי לפעילויות קיץ עבור ילדי קיבוצים מפונים באזור הכינרת. צילום: מ.א. הגליל העליון
גיוס כ"א לחינוך הבלתי פורמלי. צילום: מ.א. הגליל העליון

גם בתחום התרבות אנחנו עושים כל מאמץ לתת כמה שיותר רגעים של נורמליות וחיוכים. זה לא תמיד פשוט, אבל בזכות א.נשים טובים, שמבינים את גודל הרגע (מי אמר "תיאטרון הבימה" ו"מוניקה סקס"?) קורים פה דברים מקסימים ומרגשים. בית העם בכפר בלום חזר לפעול, וציפור קטנה (נקרא לה רותם מנור) לחשה לי שבקרוב מתוכנן גם ליין של אירועי קיץ אזוריים בקיבוצים.

הצגה של 'הבימה' בפתיחה המחודשת של בית העם בכפר בלום. צילום: מ.א. הגליל העליון
הופעה של 'מוניקה סקס' אמש, בואדי איילת השחר. צילום: מ.א. הגליל העליון

אני יודע, החיים במציאות הדו-קוטבית הזאת הם אתגר עצום, בטח ובטח כשילדים נכנסים למשוואה. המחויבות שלי, של המועצה, של הקיבוצים ובעצם של כולנו, היא לקיים את הקוטב הנגדי למצב הקשה הזה. ליצור את הסיבות שבגללן אנחנו רוצים לחיות פה למרות הכל.

מאחל לנו שבת שלום וסופשבוע נעים,

גיורא

אולי יעניין אותך גם:

ראשית
איגרת ראש המועצה לסיום השבוע ה-48 למלחמה
תושבות, תושבים, חברות, חברים, היום,...
ראשית
איגרת ראש המועצה לסיום השבוע ה-46 למלחמה
תושבות, תושבים, הורים זהו. זה קורה....
1
עוד לא אבדה תקוותנו?
איך משפיעה המלחמה הארוכה (והארורה) הזו על...

Education Template