fbpx

איגרת ראש המועצה לסיום השבוע ה-35 למלחמה

האזינו לכתבה
Getting your Trinity Audio player ready...

תושבות ותושבים יקרים,

כמו כולם – גם אנחנו עוקבים בדאגה אחרי ההסלמה במצב.

אנחנו כבר שולטים בנוסחאות ובמשוואות, ויודעים שכל מכה כואבת שאנחנו מנחיתים על החיזבאללה נענית במכות כואבות שהוא מנחית בחזרה. לכן קשה להגיד שהופתענו מהתעצמות הירי או מהצטרפות אזורים נוספים למעגל המטווחים.

אולי אולי, זה יעיר שם מישהו למעלה. אולי מישהו יבין שלוותר על דפנה, נאות מרדכי או קריית שמונה, זה לוותר גם על טבריה וחיפה, ובעצם – על הרעיון הציוני.

קשה להגיד שאנחנו בונים על זה. תשעת החודשים האחרונים לימדו אותנו אחרת. אז אנחנו עושים כל מאמץ לקחת את גורלנו בידינו. כחלק מזה, הולכים ונבנים המרחבים המוגנים שאנחנו מקימים במערכות החינוך בקיבוצים, ואני מקווה מאוד שבזמן הקרוב נראה עוד ועוד התחלות בניה כאלה – בכל קיבוצי המועצה.

כדי לדחוף את הנושא קדימה אירחנו אתמול (חמישי) את שר החינוך יואב קיש בשני בתי הספר שלנו בכפר בלום ('הגומא' ו'עמק החולה'). ללא קשר למחלוקות ולהבדלים גדולים בתפיסות, היה חשוב לנו להבהיר לשר את גודל האתגרים מולם אנחנו ניצבים – במיגון, בכוח האדם, במענים דידקטיים ורגשיים, פורמליים ובלתי פורמליים.

שר החינוך בביקור בבתי הספר של המועצה. צילום: מ.א. הגליל העליון

בימים כמו זה קצת קשה לדמיין פתיחה מסודרת של שנת הלימודים הבאה במערכות החינוך שלנו, אבל גם השר הבין שאנחנו חייבים לפעול בשני מישורים: להיות ערוכים לפתיחה ב-1/9, אבל להכין גם חלופות למקרה שזה לא יסתייע והמצב יימשך כפי שהוא או יסלים. ברור לנו – ועכשיו גם לשר החינוך – שמה שהיה לא יוכל להיות עוד. שבין אם נפתח את השנה הבאה כסדרה או לא – תידרש פה השקעה גדולה של משאבים ומאמץ כדי להבטיח יציבות, בטחון ולמידה משמעותית.

אלה הן דרישות בסיסיות שמדינה חפצת חיים חייבת להיענות להן. מבטיח שאעשה ככל יכולתי בכדי שזה יקרה.

שיהיה לכולנו סופשבוע שקט ושבת שלום,

גיורא.

אולי יעניין אותך גם:

שחקני הגליל
כובשים גם מחוץ למגרש הביתי
במשחק ראווה שנערך אמש באולם בית ירח לעיני...
ש
הבית שבלב
איך מסייע לילדים סיפור על שפני סלע להתמודד...
ראשית
איגרת ראש המועצה לסיום השבוע ה-46 למלחמה
תושבות, תושבים, הורים זהו. זה קורה....

Education Template